Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Många trodde att Trump skulle bi något nytt och fräscht i amerikans politik. Bort med det gamla korrupta gardet och in med något nytt och jungfruligt.

Sedan får man se vilka som skal sitta i den "nya" regeringen. John Bolton, Sarah Palin, Rudy Giulliani med flera. Ett skräckkabinett med idel gamla hökar. Jag hoppas inte detta är sant. I annat fall visar det ju att han inte alls har för avsikt att rensa upp i träsket. I stället pumpar han in mer dynga.

Men det är ju detta vi sagt till alla Trump anhängare på denna tråd i tre månader att så här skulle det bli.

Ingen ville lyssna på att Trump tillhör samma etablissemang som Hillary och gänget, Republikanerna på listan är samma gäng som funnits sedan Reagan åren och dragit ner USA i dyn sedan dess-

Så vad vad det vi sa
2016-11-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Men det är ju detta vi sagt till alla Trump anhängare på denna tråd i tre månader att så här skulle det bli.

Ingen ville lyssna på att Trump tillhör samma etablissemang som Hillary och gänget, Republikanerna på listan är samma gäng som funnits sedan Reagan åren och dragit ner USA i dyn sedan dess-

Så vad vad det vi sa
Ännu ett nederlag för Kommunisterna och journalistkräken, den stora majoriteten säger nej till pedofili, inavel, mord, våldtäkter, misshandel och bedrägerier..Jag fick ny tro på att det kanske slutar bra ändå..
2016-11-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Redan nu blir det allt mer klart att han har lurat det amerikanska folket. Detta borde alla ha insett för länge sedan, men viljan att få bort globalisteliten var så stark så folk greppade efter halmstrån. De tyckte sig se en Messias som skulle lösa alla problem på ett enkelt sätt (som vanligt med populister).

Nu är snart frågan när hans egna väljare börjar ta till gatorna och skrika not my president.
Som sjuklövern? Ni stackars hjärndöda vänsterkräk..
2016-11-12, 00:14
Medlem
kristofferGs avatar
Donald Trump ändrar sig om Obamacare enligt en intervju med Wall Street journal... vafan tror han att hans väljare inte kommer reagera?
2016-11-12, 00:17
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
För den som är lite orolig över om Trump ska klara av att genomföra allt han lovat rekommenderar jag att läsa den här artikeln:

http://www.dailystormer.com/trump-bounce-dow-surges-to-record-high/

Särskilt bör ni kolla på den här listan:

http://www.dailystormer.com/wp-content/uploads/2016/11/zH1M7Cg.jpg

Den som följt kampanjen känner igen sig.

Läs sedan kontraktet nedanför i artikeln. Trump vet vad han vill.

Mycket bra. Jag saknar dock reglering av corporate media.
2016-11-12, 00:19
Medlem
Mia-Rovys avatar
Kommande presidenters tal till nationen lär fungera något i stil med Idiocracy:
https://www.youtube.com/watch?v=sGUNPMPrxvA

Övriga samhället:
https://www.youtube.com/watch?v=3boy_tLWeqA
https://www.youtube.com/watch?v=mZJHoInfWBA
https://www.youtube.com/watch?v=BBvIweCIgwk

Som jag skrev i en annan tråd så tror jag att idiotin, hoten, den bristande impulskontrollen och det antiintellektuella beteendet är ett försök till svar för att man tröttnat på de eviga PK-frågorna. Ola Schubert postade en länk där de tog upp ett liknande tankesätt

Det första årtiondet var vi nitiskt präktiga och noggranna. Nu följer (förhoppningsvis bara) ett årtionde av idioti.

Likt hur den dekadenta hippie-rörelsen var ett svar på tidigare generations präktighet så är även detta ett svar på tidigare generations präktighet. Hippie-rörelsens dekadens var i form av flum, droger och försök till kärlek. Fast detta svar blir annorlunda.

Denna gång följer någon generation med total idioti, bristande impulskontroll och antiintellektuellt beteende och aggressivitet. Det kommer återigen att bli fult att vara smart, tråkigt att föra konstruktiva diskussioner och fjantigt att resonera
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-12 kl. 00:40.
2016-11-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Donald Trump ändrar sig om Obamacare enligt en intervju med Wall Street journal... vafan tror han att hans väljare inte kommer reagera?
Vänta tills något är bestämt..Brexit och Trump, man känner sig inte lika ensam och frustrerad längre..Folket visar vem som bestämmer
2016-11-12, 00:21
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som jag skrivit tidigare: Jag kommer inte längre lita på opinionsundersökningar, speciellt inte när det gäller någon viktig fråga.

Och ja, du har rätt, vi får vänta och se. Om högst ett halvår, eller kanske redan den 20 januari 2017, så får vi säkert svar på många av våra frågor. Men detta är flashback och jag förbehåller mig rätten att spekulera hur mycket jag vill.

Tips från coachen: Det är inte bara opinionsundersökningar som lurat dig. Visa att du kan dra lärdom av dina misstag, och applicera denna nyvunna kunskap även på andra ämnen. Det kommer göra dig gott.
2016-11-12, 00:21
Medlem
mr.demons avatar
Hmm, ändrar han sig om obamacare, så ändrar han sig nog också om muren. Blir nog svängdörr in till USA, precis som Sverige.
2016-11-12, 00:28
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Newt Gingrich
Rudy Giuliani,
Steven Mnuchin
Steve Bannon
Sarah Palin

Låt oss säga så här att Trump inte precis planerar att vinna 2020. Lär sluta med en katastrof om han tar de här människorna.

Ganska pinsamt att han inte kan hitta andra människor, utan tar de som är mest hatade out of date.

Regel nummer ett inom politik välja aldrig människor som kommer att säga ja till dig 99% av gångerna, eftersom du då kommer att göra misstag.

Vafan, seeeg! Har jag drabbats av en quantum fluctuation och blivit transporterad tillbaka till primärvalen igen? Det har inte gått mer än ett par dagar sedan Trumps historiska bedrift och nu darrar du som ett asplöv igen.
2016-11-12, 00:37
Medlem
Citat:

Det finns uppgifter om att han inte längre star fast vid till 100% att avskaffa Obamacare. Men det kan komma att ske, alternativt kommer han att förändra/ersätta Obamacare med nagot. Tyska die Welt:

https://www.welt.de/politik/article159446440/Trump-will-Obamacare-nun-doch-nicht-mehr-abschaffen.html.

Det är naturligtvis inte bra för det allmänna förtroendet, om en nyvald president efter bara tre dagar vacklar i en central valfraga, det tycker jag ocksa, som är Trump-anhängare. Man far hoppas att han inte ändrar sig i alla andra fragor...det är dock för tidigt att döma ut honom p.g.a. detta uttalande.
2016-11-12, 00:38
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Citera gärna Trumps ord. Ordagrant. Det finns inte många skvallertidningar jag tar seriöst längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in