2016-11-11, 02:00
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad anser du att skulle ha åtalats för eller straffats för när det e-mailen?
Hon har hanterat hemlighetsstämplat material på ett oerhört vårdslöst sätt. General James Cartwright dömdes för liknande brott, så jag ser inte någon anledning att skona Hillary.

Hon försvarade sig genom att hävda att hon inte visste att hon begick något fel, men mailkonversationer mellan Hillary och förre utrikesminister Colin Powell bevisar att hon mycket väl visste att det hon gjorde var olagligt.
2016-11-11, 02:16
Medlem
Great Britain: "Brexit was the stupidest, most self-destructive act a country could ever undertake."

U.S.A: "Hang on, hold my drink...
2016-11-11, 02:40
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Great Britain: "Brexit was the stupidest, most self-destructive act a country could ever undertake."

Back to the drawing board you go.

Det här är en tråd för att diskutera politik inte en tråd i humorforumet.

Ta dina skämt dit istället för att posta onödigt strunt här.

Mvh,
Vit, kränkt, arg man.
2016-11-11, 02:44
Medlem
Jösses vilket trött tal han höll när han vunnit. Passade bättre in på en 70års fest.

Obamas tal 2008 dock, där kom tårarna.
2016-11-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Hon har hanterat hemlighetsstämplat material på ett oerhört vårdslöst sätt. General James Cartwright dömdes för liknande brott, så jag ser inte någon anledning att skona Hillary.

Hon försvarade sig genom att hävda att hon inte visste att hon begick något fel, men mailkonversationer mellan Hillary och förre utrikesminister Colin Powell bevisar att hon mycket väl visste att det hon gjorde var olagligt.
I Sverige hade det varit förbjudet att ens spåra upp Cartwright enligt meddelarfriheten och efterforskningsförbudet. Dock är det annorlunda i USA och det han dömdes för är för att ha läckt infroamtion till en författare och därefter ha nekat till att ha läckt. Han har dessutom erkänt sig skyldig. Hillary, däremot, skyller ju på att hon är så fruktansvärt "glömsk" i tid och otid då det passer henne och därför kan de inte göra något.
2016-11-11, 02:53
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
180 graders vändning? Njae, handlar mer om att spelfältet ändrats. Förut låg det i deras intresse att Clinton skulle vinna över Trump, nu ligger det i deras intresse att spela så mycket som möjligt på behovet av att "ena" USA igen, visa att han är "allas president" osv, få honom att bli en så vanlig, medioker R-president som möjligt. Valet var bara en delseger, det viktigare slaget nu ligger i dragkampen om vilken president Trump ska bli.

En helt korrekt analys. Och om fel krafter avgår med segern i den dragkampen kan Trumps tid som president bli en fullständig mardröm. Det finns mycket farliga personer i kretsen allra närmast Trump. Jag utvecklar det resonemanget här:

(FB) Vilka profiler vill ni se i Trumps administration runt honom?
2016-11-11, 02:58
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA

Du skulle nog uppskatta min post på The_Donald där jag reder ut en missupfattning om SD som jag såg i en annan post och reder ut hur det egentligen ligger till för amerikanerna

In och ge mig en UpDon vet jag

Håller med om varenda stavelse. Det skall göras.

Citat:
Ursprungligen postat av heis
Den behöver en liten diskret uppdatering dock. Abolish/repeal obamacare känns som ett steg nära, och möjligen sparar man det bästa till sist,the wall.

Det finns redan ett sjupunkts-program som ersätter Obamacare men tyngdpunkten från det programmet benämns i kontraktet som HSA. The wall finansieras genom End illegal immigration act men såvitt jag känner till finns inget aktuellt startdatum. Huvudfokus kommer vara i början på att städa upp den interna korruptionen och att återta kontrollen över det amerikanska styret fritt från lobbyism. I nästa steg kommer fokus på den amerikanska arbetaren.
2016-11-11, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Back to the drawing board you go.

Det här är en tråd för att diskutera politik inte en tråd i humorforumet.

Ta dina skämt dit istället för att posta onödigt strunt här.

Mvh,
Vit, kränkt, arg man.

Hmm....good point.

Låt oss tala politik.

Hur vit och hur kränkt ?

Och av vad?
2016-11-11, 03:16
Medlem
PierreKirbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza

Den har man ju inte sett 500 gånger på diverse "sociala medier"..
Dessutom är Brexit det bästa som hänt inom politiken på mycket länge. Hoppas fler europeiska länder följer efter snarast.
2016-11-11, 03:18
Medlem
Glöm inte bort att Donald också förmodligen får flest röster till slut, alla är inte räknade.
2016-11-11, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Listan på kändisar som tar tillbaka sina löften om att lämna USA ser nu ut såhär.

Amy Schumer
Bryan Cranston
Miley Cyrus

Cher tros stå på tur.

Joel Kinnaman har inte kunnat nås för en kommentar

Hah!! Det är värt att fira, snacka om att förstöra sitt brand
2016-11-11, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
http://i.imgur.com/aKfQTkl.jpg

https://bobbiblogger.files.wordpress.com/2012/09/gandhi.jpg