Citat:
Den mest uppenbara anledningen till att inte jublande ställa sig bakom Trump genast är att han är ett oprövat kort. Om två år kan han vara känd som en president som A) faktiskt fick saker gjorda och rusar i popularitet, eller B) en totalt bortgjord och utskämd klavertrampare som till slut ställdes under förmyndarskap, eller C) en person som i slutändan gjorde exakt som de etablerade politiker han påstod sig vara en kontrast till, alltså en som bara lovar en massa för att vinna och sedan använder de makten till att smörja de rikaste samtidigt som de låter medelklassen på landet fortsätta dö svältdöden.Jag medger att han har varit lite blek och lite PK, men jag tror att bunkergänget har snackat ihop sig att behålla lugnet, detta är ju Sverige. Och han kan inte sätta på sig en T-shirt med texten "Grab them by the Pussy" och "Give them hell" slår inte längre.
Jag tror att gänget försöker få ett fungerande parti och under våren 2018 kan man säkert provocera. Men kanske är det bra slagläge också hösten 2017 efter en het sommar med många goda valarbetare i full aktion. Frågan är också hur länge sossarna kan dölja ekonomiska problem? Kan dom dölja sanningen till 2019??
Jag tror att dom sämre tiderna då kommer att gynna SD. Jimmie är ju legendarisk och ett sofistikerat varumärke nu, men när en gång en solklar efterträdare vaskas fram kan man blanda in lite Trump, men glöm inte att detta är Sverige...
....
Jag tror att gänget försöker få ett fungerande parti och under våren 2018 kan man säkert provocera. Men kanske är det bra slagläge också hösten 2017 efter en het sommar med många goda valarbetare i full aktion. Frågan är också hur länge sossarna kan dölja ekonomiska problem? Kan dom dölja sanningen till 2019??
Jag tror att dom sämre tiderna då kommer att gynna SD. Jimmie är ju legendarisk och ett sofistikerat varumärke nu, men när en gång en solklar efterträdare vaskas fram kan man blanda in lite Trump, men glöm inte att detta är Sverige...
....Om det slutar med B eller C så skulle det bli jävligt problematiskt för SD att tillhöra dem som förbehållslöst jublade över Trumps seger. Ungefär lika lyckat som att man skulle råkat finnas på video från 1991 där man uttrycker sin fasta övertygelse om att Bert och Ian är framtiden. Svettigt om någon sedan hade spelat upp den i valrörelsen 1994.
Faktum är att det är extremt viktigt att Trump lyckas. Det här är inte som att ett invandringskritiskt parti har erövrat ett hörn av något parlament. Det här är inte SD=13%. Det är SD=51%. Trump har HELA makten, republikanerna härskar i båda husen. Om han inte levererar så finns en risk att luften går ur flera europeiska partier. I synnerhet de som uttryckte tro på och stöd till Trump.
....