2016-11-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag medger att han har varit lite blek och lite PK, men jag tror att bunkergänget har snackat ihop sig att behålla lugnet, detta är ju Sverige. Och han kan inte sätta på sig en T-shirt med texten "Grab them by the Pussy" och "Give them hell" slår inte längre.

Jag tror att gänget försöker få ett fungerande parti och under våren 2018 kan man säkert provocera. Men kanske är det bra slagläge också hösten 2017 efter en het sommar med många goda valarbetare i full aktion. Frågan är också hur länge sossarna kan dölja ekonomiska problem? Kan dom dölja sanningen till 2019??

Jag tror att dom sämre tiderna då kommer att gynna SD. Jimmie är ju legendarisk och ett sofistikerat varumärke nu, men när en gång en solklar efterträdare vaskas fram kan man blanda in lite Trump, men glöm inte att detta är Sverige... ....
Den mest uppenbara anledningen till att inte jublande ställa sig bakom Trump genast är att han är ett oprövat kort. Om två år kan han vara känd som en president som A) faktiskt fick saker gjorda och rusar i popularitet, eller B) en totalt bortgjord och utskämd klavertrampare som till slut ställdes under förmyndarskap, eller C) en person som i slutändan gjorde exakt som de etablerade politiker han påstod sig vara en kontrast till, alltså en som bara lovar en massa för att vinna och sedan använder de makten till att smörja de rikaste samtidigt som de låter medelklassen på landet fortsätta dö svältdöden.

Om det slutar med B eller C så skulle det bli jävligt problematiskt för SD att tillhöra dem som förbehållslöst jublade över Trumps seger. Ungefär lika lyckat som att man skulle råkat finnas på video från 1991 där man uttrycker sin fasta övertygelse om att Bert och Ian är framtiden. Svettigt om någon sedan hade spelat upp den i valrörelsen 1994.

Faktum är att det är extremt viktigt att Trump lyckas. Det här är inte som att ett invandringskritiskt parti har erövrat ett hörn av något parlament. Det här är inte SD=13%. Det är SD=51%. Trump har HELA makten, republikanerna härskar i båda husen. Om han inte levererar så finns en risk att luften går ur flera europeiska partier. I synnerhet de som uttryckte tro på och stöd till Trump.
2016-11-10, 21:11
Medlem
Jag håller med Crispy Kreems tankar här. Jag hoppas på en högkonjunktur i USA och en liten lågkonjunktur i Sverige och jag tror att Donald har en chans att lyckas. Men det är svårt att vända en skuta på några år.
2016-11-10, 21:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jag är optimistisk. Vi kan inte använda "Gör Sverige Svenskt" eller "make USA great again"....

Inte heller "Ta tillbaka Sverige". Varför inte istället: "Återupprätta Sverige" eller kanske "Återupprätta hela Sverige". Genom att nämna hela får vi en hint om utanförskapsområdena. Just dom icke Svenska områdena är hemmorörjden som skaver i rumpan på oss som känner oss som Svenskar...: ....
"Gör Sverige lagomt igen" skulle vara en perfekt slogan för 2018!
2016-11-10, 21:32
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Mm det är bara inse att SD valt fel väg via flirtandet med M och att inte ställa sig bakom Trump. Otroligt bleka framträdanden av Jimmie igår.
Hmmm...jag tycker att den lugne och ödmjuka Åkesson framstod som en statsman bredvid den av ilska vibrerande Sjöstedt, att uppträda som en demagog går inte hem i Svenska stugor.
2016-11-10, 22:00
Medlem
Karmans avatar
Här en artikel om ämnet i dagens DI. Rubriken på förstasidan i nätupplagan: "Klart störst i Sverige just nu".
http://www.di.se/nyheter/trumpsegern-vacker-fragetecken-om-sd/
2016-11-10, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
SD kommer göra ett rekordval, mer än en fördubblig. Den här typen av spottloskor på msm och PK folket kommer ge vanligt folk än mer råg i ryggen.
Jo, fast då krävs att SD fortfarande upplevs som icke-PK och icke-etablissemang. Om SD säljer ut sig och blir PK för att få gnida rygg med "de stora pojkarna" så kommer de tappa - snabbt. Har de ingen mediastrateg i SD som kan leda ledargarnityret i dessa frågor?
2016-11-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jo, fast då krävs att SD fortfarande upplevs som icke-PK och icke-etablissemang. Om SD säljer ut sig och blir PK för att få gnida rygg med "de stora pojkarna" så kommer de tappa - snabbt. Har de ingen mediastrateg i SD som kan leda ledargarnityret i dessa frågor?

Åkesson får putsa till sig och skärpa upp sig.
Sista tidens meserier för etablissemanget är inget som går hem i stugorna längre.Dessutom skadar det partiets politiska ryggrad.
Har länge förespråkat MK som partiledare istället.Med honom vid rodret utvecklas SD och blir större än om Åkesson skall sitta kvar i all oändlighet.
Jimmie verkar ha slagit i taket.
Potentialen ligger hos Karlsson.
2016-11-10, 22:20
Medlem
Pfaltzs avatar
Skulle vara skoj om alla som tänker rösta SD 2018 hädanefter svarar "MP" på eventuella frågor från opinionsinstitut. Vilken dräpare när det väl kommer till kritan.
2016-11-10, 22:42
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Här en artikel om ämnet i dagens DI. Rubriken på förstasidan i nätupplagan: "Klart störst i Sverige just nu".
http://www.di.se/nyheter/trumpsegern-vacker-fragetecken-om-sd/

Det är sånt här vi vill se!!

Det räddhågsna svenska folket måste få veta att de inte är ensamma i sin känsla av vanmakt mot etablissemanget. Sd är garanterat störst idag och har så varit ett bra tag, fanimej på tiden att msm informerar om detta med braskande rubriker.

En sådan jävla tur att Hillary inte vann....
Senast redigerad av S.Kandal 2016-11-10 kl. 23:35.
2016-11-10, 22:50
Medlem
Bellanias avatar
Tryckfelsnisse beklagar!
Senast redigerad av Bellania 2016-11-10 kl. 22:58.
2016-11-10, 22:53
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Jag vill ha en borgerlig regering med SD, så som man har i Danmark och Norge. Är det så farligt?

Det faktum att SD, med Åkesson vill vara med att bilda regering, dämpar fascismen i Sverige. Det är farligare på sikt att inte låta SD delta i en regering än att hålla dem utanför.

Lugn - endast en tidsfråga!

Även om fascismen är ett patologiskt hjärnspöke i samband med SD, så torde sannolikt de ansvariga för M inse realiteterna, när M sjunker tillräckligt och SD stiger tillräckligt i opinionsstödet, att tiden definitivt är mogen för ett nödvändigt partiledarbyte.

Därmed kan en fungerande borgerlig regering bildas med betryggande majoritet...
Senast redigerad av Bellania 2016-11-10 kl. 22:55.
2016-11-10, 22:56
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Skulle vara skoj om alla som tänker rösta SD 2018 hädanefter svarar "MP" på eventuella frågor från opinionsinstitut. Vilken dräpare när det väl kommer till kritan.

Men de flesta som är SD och får frågan svarar väl inte det i dagens OU ?
Eftersom det fortsatt är "fult" att rösta SD och att di bli uthängd som rasist, nazist, idiot, mindre vetande, kvinnofientlig och allt vad det nu är, så kan jag tänka mig att minst ca 50% av SD anhängarna svarar någonting helt annat
Sverige är inte tolerant och demokratiskt när det gäller att ha politiska sympatier

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in