2016-11-10, 20:24
Medlem
NirvanAs avatar
Men vad gör dom med Michigans och New Hampshires röster? Jag tolkar det som att dom inte tilldelat elektorrösterna från dom staterna

http://www.nytimes.com/elections/results/president?action=click&pgtype=Homepage&clickSource =story-heading&module=span-abc-region&region=span-abc-region&WT.nav=span-abc-region

Låter dom det bara vara? Isf, varför?
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Tycker det är komiskt att man målar ut Hillary Clinton som den värsta banditen som någonsin gått på denna jord. Clinton är (övre) medelklass, liberal, var feminist med fula glarror och vida jeans på 70-talet, sen försökte hon bli en parrant First lady i dräkt; hon har fört enganska lam mittenvägspolitik som kryddats av lite krigshets... En politik som mest riktat sig till antingen svart eller vit medelklass i de klassiskt liberala områdena, östkusten, californien etc. Visst. Lamt. Men som det brukar se ut i Vita huset.
Delta man man tycka är för djävligt. Men låt oss nu se på den andra kandidaten som detta jätteland blyckats krysta fram. Detta "raka rör"alternativ. Denna sanningssägare. Denne "folkets man"... Tyvärr börjar redan nu både hånskratta och spy samtidigt. Folkets man? Han är ju elitens man! Han är de allra rikaste enprocentarnas man!
Han är sexist, fattig-hatare, whitetrashhatare, böghatare, "jag är crack addict"hatare, "jag är fattig och behöver en sjukförsäkring ändå"hatare. Fyll på listan med alla hans citat... Allt detta hat och alla dessa citat kan summeras i att han ger fullständigt FAN i "den fattige vite mannen som så länge negligerats av Clinton-USA (vilket han/hon verkligen HAR blivit!). Han ger FAN i dig och mig och alla andra.
Förutom DE.ALLRA.RIKASTE.
OCH DETTA ÄR SÅ JÄVLA PROVOCERANDE.

Dock så var det inte smutsiga bankpengar som finansierade hans kampanj.

Det stod han själv för. Mot bankerna och media. Hillary är en oerhört stor förlorare. Trots alla fördelar så misslyckades hon återigen. Och tur var väl det...

Vanliga amerikaner vill inte ha krig mot Ryssland.

Enkel logik.
Medlem
Vänsterns reaktioner på Trump-segern är verkligen löjeväckande, men högst förväntade. Man kunde ställa klockan efter de här människorna. Så förutsägbara är de. Klassförakt ("lågutbildade lantisar", "jävla bönder") och antivit rasism ("WT-idioter", "arga vita män") i ett gammalt beprövat recept. Jag tycker dock att det är utmärkt. De får gärna visa ännu fler osympatiska, vidriga sidor, som fjärmar dem än mer från den politiska makten. PK-ideologin och SJW-människorna går en dyster framtid till mötes.
2016-11-10, 20:25
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd

Att du inte skäms för din okunskap? Jag hoppas du tar dig lite tid (mer än en kvart..) och söker lite. Så kanske du förstår varför miljontals människor inte delar din bild. Sen kan du gott komma tillbaka och be om ursäkt.

Kan jag som vit medelålders man med ganska få universitetspoäng få uttala mig i frågan? Eller är du kanske, i likhet med Hillary, överutbildad med 400 poäng statsvetenskap och studier vid Yale, en sådan unikt insatt politisk kommentator att du anser att alla som tycker illa om Trump borde be om ursäkt?
Vem är elitist? Skrattretande. :'
2016-11-10, 20:28
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Kan jag som vit medelålders man med ganska få universitetspoäng få uttala mig i frågan? Eller är du kanske, i likhet med Hillary, överutbildad med 400 poäng statsvetenskap och studier vid Yale, en sådan unikt insatt politisk kommentator att du anser att alla som tycker illa om Trump borde be om ursäkt?
Vem är elitist? Skrattretande. :'

Du snackar skit utan några fakta. Det är smärtsamt uppenbart att du inte har någon koll men ändå spyr galla. Skaffa ett twitter konto
2016-11-10, 20:29
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Så mycket fel i ett enda inlägg.

1. Han är inte böghatare (BILD)

2. Obamacare är inte billigt om det är det du tror. Förutspås dessutom en prisökning med 25-30% 2017. Kolla upp fakta innan du formar en åsikt.

Resten orkar jag inte ens argumentera emot utan tycker helt enkelt du får börja presentera lite åsikter som grundar sig i faktiska uttalanden från Donald istället för att sitta och hitta på massa saker som passar dina åsikter. Du kommer aldrig kunna presentera en källa som stöder det du säger för det finns inga för det har aldrig hänt.

Om du nu på fullaste allvar själv tror på det du säger så tycker jag du ska ta en funderare om det är så klokt att basera sina åsikter på saker som bara finns i ditt eget huvud.

Men vad kan man förvänta sig av en avdankad kommunist som är Bernie-supporter.

Kul att du dessutom står på Hillarys sida när fuskade till sig kanditaturen genom att rigga och fuska i primärvalet. Att det sedan är fakta att Bernie var en kontrollerad opposition som spårade ur gör det hela ännu mer komiskt.

Du borde google Bernie Sander + Wikileaks + Podesta emails och läsa igenom det du hittar.
Tror du kommer bli väldigt besviken på Bernie och rosenrasade på Hillary.
Precis som Bernie-fansen i Amerika.

Obamacare var ett steg i rätt riktning för det amerikanska folket behöver mer socialt skyddsnät. Så ja det kostar att folk ska få sjukvård. I ett anständigt samhälle ska inte en sjukdom göra att du får gå från hus och hem bara för att du råkar vara fattig. Jag är "rosenrasande" på Hillary med jag är mer "rosenrasande" på Trump.
Jag tänker inte svara på resten dina infama utlåtanden.
2016-11-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men vad gör dom med Michigans och New Hampshires röster? Jag tolkar det som att dom inte tilldelat elektorrösterna från dom staterna

http://www.nytimes.com/elections/results/president?action=click&pgtype=Homepage&clickSource =story-heading&module=span-abc-region&region=span-abc-region&WT.nav=span-abc-region

Låter dom det bara vara? Isf, varför?
har också stört mig på att de inte har uppdaterat med dessa på diverse sidor. wikipedia-artikeln är bättre uppdaterad: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2016
2016-11-10, 20:33
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Du snackar skit utan några fakta. Det är smärtsamt uppenbart att du inte har någon koll men ändå spyr galla. Skaffa ett twitter konto

Bedömer stavas med ett m. (Liksom Trump)
Twitter orkar jag inte med längre då jag inte lyckas slippa den våg av diarré som dagligen sköljer över mig oavsett om jag försöker sålla bland avsändare. Och med diarré menar jag både pk och icke pk inlägg.
2016-11-10, 20:34
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det var klumpigt skrivet. Jag menar att jag inte förespråkar att vi ska bli medlemmar i NATO. Men jag förespråkar fortsatt samarbete

1. Det är en säkerhetsgaranti mot Ryssland i ett läge då vi har en mycket svag egen militär. De agerar väldigt offensivt mot både Sverige och Finland och i princip alla sina övriga grannar
2. Se 1
3. Det var inte NATO som orsakade problemen i mellanöstern. Invasionen av Irak, ledda av USA, var riktigt illa och har orsakat stora långsiktiga problem. Flera NATO-medlemmar emotsatte sig invasionen. NATO gjorde inget fel vad jag vet.
4. Se 1

Vad behöver vi ha en säkerhetsgaranti mot Ryssland för om den militärorganisation som hotar Ryssland försvinner? Ryssland reagerar bara på NATOs hets och deras ständiga framflyttande av sina positioner vilket till slut effektivt isolerar Ryssland från hela världen militärt.

Inte speciellt konstigt att tonen är hård och att man spänner musklerna när man blir inträngd i ett hörn och känner sig hotad. Eller hur?

Mig veterligen så har inte Sverige något att frukta från Ryssland. Så länge man inte har NATO-baser i landet så klart. Men vad annat kan man förvänta sig? Genom att alliera sig med dom som hotar Ryssland och bistå med strategiska landmassor så har man ju tydligt tagit ställning i konflikten (som NATO startade från första början).

Ja, precis. USA har startat krigen och NATO är en förlängd arm av USA.
Du kanske tror att bara för att NATOs generalsekreterare är dansk så styr inte USA NATO?
USA äger NATO. USA är dom som står för största delen av den ekonomiska bördan och som har flest soldater under NATO-flaggan. Självklart är det då dom som kontrollerar hela oragnisationen.

Förstår att du tycker NATO är bra om du faktiskt tror på det du säger men tycker du ska lägga det åt sidan och utbilda dig lite mer i frågan genom andra källor än västerländsk media.
Etablissemanget ser Ryssland som sin fiende och att enbart basera sina åsikter på vad media och s.k. experter har att säga om X som dom ser som sin fiende kommer inte ge en rättvis bild.

Det är som att fråga Stefan Löfvén vad han tycker om SD och sen basera sina åsikter på vad han säger.

Och juste, att Sverige har ett svagt försvar är ju för att det sakta men säkert blivit nedmonterat i årtioenden för att man sedan ska kunna använda det som ett argument för ett NATO-medlemskap.
Löses enkelt genom mer pengar budgeterat till försvaret (mycket mer hade varit bra) och ett återinförande av värnplik där man även kallar in folk över 18 år.
Senast redigerad av VIRTUALCLOWNPANDA 2016-11-10 kl. 20:42.
2016-11-10, 20:35
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Var en bild på massa personer som såg ledsna ut

Monisha Rajesh, som twittrade ut bilden, verkar helt plötsligt vara väldigt angelägen om att den inte ska komma ut. Hon har raderat hela sitt twitterkonto och dessutom sitt konto på Instagram.
2016-11-10, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
1. Det är en säkerhetsgaranti mot Ryssland i ett läge då vi har en mycket svag egen militär. De agerar väldigt offensivt mot både Sverige och Finland och i princip alla sina övriga grannar

Ryssland har för insikt att skydda sitt eget intresse.

På 60 talet drog sig Ryssland och USSR tillbaks till sina egna gränser, från att vara påväg ut i världen. Dom blev ombedda att dra tillbaks, och dom accepterade det. Höll sig vid sina gränser och en bit utanför.

I samma veva så pushade USA fram runt deras gräns Bosatte sig i princip i mellanöstern, över ryssland och runt hela dess gräns. Ryssland lät dom hållas i åratal. Tills Putin tog över och började ta försiktigthets åtgärder att pusha ut, han visade klart och tydligt att hit, men inte längre.
USA har alltid snackat om den jävla ryssen, Sverige har alltid skrikit "men ryssen kommer!"

Har man detta i åtanke är det inte så underligt att vi såg två ryska båtar utanför sverige ganska nyligen. Båtar med möjlighet att vara kärnvapens bestyckade! Dom skyddade sitt eget intresse utifall att. Gotland är ett bra ställe att ställa upp sitt försvar på.
Ni är så rädda för putin, men 1999 kom han till makten. Vilket är jävligt nyligen.... Hur mkt har egentligen hänt sedan dess pga denna hemska man? Mer än att han satt ner sin fot här och var.

Sverige är och har aldrig varit ett hot mot Ryssen. Vi har till o med lagt ner försvaret nästan helt! Trump vill nu förstärka deras relation som har varit så skrupplig i åratal.

Överallt i världen har USA militär och unga människor som dödas i strid. Dom är överallt annars än i sitt eget hemland. Misstag blir gjorda och guerilla trupper Aka ISIS tar över och får fäste, dödar och skyddar sig bakom civilbefolkning mycket beacuse off hur mkt mark dom tar över och vilka värdefulla leksaker som lämnas kvar efter "Slagen".

Och Hillary ska få styra tycker folk? För alla har det redan så bra! Missnöje finns världen över. Lyssnar ni på missnöjet ifrån allas sidor är det inte så jävla svårt att se vad som händer. Men för det krävs ett öppet sinne!
2016-11-10, 20:39
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Obamacare var ett steg i rätt riktning för det amerikanska folket behöver mer socialt skyddsnät. Så ja det kostar att folk ska få sjukvård. I ett anständigt samhälle ska inte en sjukdom göra att du får gå från hus och hem bara för att du råkar vara fattig. Jag är "rosenrasande" på Hillary med jag är mer "rosenrasande" på Trump.
Jag tänker inte svara på resten dina infama utlåtanden.

Jag tror inte att någon tycker att Obamacare är en dålig idé.
Problemet är att folk blir rånade av EXTREMT höga premiumkostnader och har dom inte råd att betala så får dom böter.

Om du har missat det så var en av Trumps stora och populära punkter att riva upp Obamacare och ersätta det med något bättre och billigare. Så vet inte vart du har fått uppfattningen att han är motståndare till alla ska ha råd med sjukvård.

Nej, det var ju oväntat att man inte kommer få höra något med substans från dig.

Du kan ju inte ens svara på varför du tycker Trump är dålig utan att hitta på anledningar som inte är baserat på vad han säger (eller ens antyder).
Du hatar helt enkelt Trump för spöken som finns i ditt huvud. Inte mitt problem, lev du i din bubbla men bli inte arg, förvånad och ledsen sen när verkligheten knackar på och den inte stämmer överrens med verkligheten som bara finns i din egen lilla värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in