2016-11-09, 23:16
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Som jag sa någon timme efter det var färdigt; Jag hade vetat om segern även om jag var ensam ute i skogen, 10mil från närmaste elektronik eller människa.
Man känner det i luften, det ses på träden, djuren är gladare, luften är renare, det går inte att missa, den nya tidsåldern är här, vi är här, vi följer det i HD-kvalitet i luftkonditionerade rum.
Så många gånger man har svurit över den tidsålder man föddes i, nu fick man veta varför, herrens vägar äro outgrundliga, men nu är hans vilja tydlig! Vi ska skatta oss lyckliga, sanna mina ord.
Det är sant! Jag känner en ständigt närvarande pirrande glädje som inte kan låter sig beskrivas eller kvantifieras!

Den verkliga glädjeyran börjar dock så PK-iter släpas ut ur husen för att hängas i lyktstolparna och alla mexikaner deporteras tillbaka till sitt smutsiga skitland! Den dagen alla drömmar besannas:
https://www.youtube.com/watch?v=UnsWmu1YVUM

Detta är verkligen början på glädjens och kärlekens tid! Det goda är på väg mot seger! Hell seger!
2016-11-09, 23:17
Medlem
-Mystics avatar
Om mindre än en månad så blir det valvaka igen, visserligen inte lika viktig men ändå! Presidentvalet i Österrike, vilket kan ge ännu en känga till EU och globalisterna.
2016-11-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poo-tee-weet
Oavsett vad man tycker om valresultatet får nog de flesta hålla med om att det är ett efterblivet system där vissas röster blir värda långt mycket mer än andras.
Sorry, demokraternas taktik att rigga valet genom att fylla upp NY och CA med invandrade demokrater och därmed säkra över 80elektorer fungerade inte.
Demokratin segrade, folket.

Suck it up.
2016-11-09, 23:20
Medlem
237s avatar
Har abstinens efter valet, behöver en Trump-fix eller en dos Clinton. När och var blir nästa essentiella nyhetsuppdatering i mainstream-media?
2016-11-09, 23:21
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Det gör mig förvånad hur många här inne låtsas om att DJT inte är så politiskt smart och har yttrat sig så dumt på sistone, han har ingen politisk karaktär även om politiker per definition innebär någon som brukar ljuga för folket och bilda falska löften. DJT är dock en speciell presidentkandidat som har ingenting att dölja, det blir intressant att se vad han kan åstadkomma under de fyra kommande åren. Hoppas inte på en tredje världskrig, dock kan detta uppstå om han bestämmer sig för att döda oskyldiga civila i Mellanöstern och förstöra de nuvarande relationerna med EU-länder eller Kina, men det positiva jag ser är att han är villig att samarbeta med Putin vilket innebär då att få stopp på Bashar al Assad och kanske stoppa förtrycket över palestinier i Israel? Vill man verkligen stoppa invandringen så måste man titta på roten av problemen och DJT har en bra öga för att se dessa problem, han uppmärksammar även problemen i Kurdistan och Irak där man även får in fler flyktingar på grund av ISIS.

Om man vill förstå delvis varför trump vann så stort så kan man se detta 27 minuter långa klipper.
(Sevärt)
Det tar oss tillbaka till den unga trump, som inte alls ens ville ställa upp. Men ju mer åren gick så kände han sig mer o mer manad att ställa upp. För att få en förändring.

https://www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM

När det gäller ww3 så var/är hillary en mycket större risk inför det.
2016-11-09, 23:21
Medlem
Tillssons avatar
Pajasen Fredrik Reinfeldt sitter i TV4 och försöker bortförklara verkligheten. Gråten är nära ...

Jenny Strömstedt ansluter i samma tonfall. Pinsamt när hon själv intervjuar vanliga människor i USA som dissar demokraterna och hyllar Trump. Ingen kommentar till detta naturligtvis ...
Senast redigerad av Tillsson 2016-11-09 kl. 23:43.
2016-11-09, 23:23
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Det är sant! Jag känner en ständigt närvarande pirrande glädje som inte kan låter sig beskrivas eller kvantifieras!

Den verkliga glädjeyran börjar dock så PK-iter släpas ut ur husen för att hängas i lyktstolparna och alla mexikaner deporteras tillbaka till sitt smutsiga skitland! Den dagen alla drömmar besannas:
https://www.youtube.com/watch?v=UnsWmu1YVUM

Detta är verkligen början på glädjens och kärlekens tid! Det goda är på väg mot seger! Hell seger!

Är du frisk? Det goda är knappast att hänga folk i lyktstolpar. Låt Trumps seger bli ett uppvaknande för det kritiska tänkandet, yttrandefriheten och empatin.
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poo-tee-weet
Kom igen nu Mr heis, don't leave a brother hanging!
Vill höra mer om dina tankar kring klimathotet vis-a-vis "judar" och kineser.
Vilka tror du är rikast förresten, företag som håller på med vindkraft eller de som håller på med fossila bränslen?
Ditt inlägg försvann, men jag såg det. Jag började skriva men sen stanna jag upp och undrade varför jag skulle lägga tid på läsa trams som inte alls är "bevis" för att vi ska betala mer skatt och råna oss själva på energi, pengar och jobb. "xkcd.com A webcomic of romance, sarcasm, math, and language."
Make science great agan.
Senast redigerad av heis 2016-11-09 kl. 23:25.
Medlem
Köttar videos på youtube om arga, ledsna och förtvivlade clintonsupporters. Videos som visar hur Trumpsupporters verkligen sätter dessa personer på plats innan valet i möten, diskussioner på gatan, på universitet mm. Just sådana, där man verkligen ser klipp på Trumpsupportrarna verkligen tror på Trump, man gick sin väg och fullkomligt struntade i vad media, "eliten" och egentligen alla andra sade. Man har sin övertygelse och står fast vid den och använder logiska argument. Samma sak kommer hända 2018! Med samma resultat.
2016-11-09, 23:24
Medlem
Poo-tee-weets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
När det kommer till klimathotet så är det väl bra att det väljs en president som vill att produkterna som används tillverkas i landet och inte på andra sidan jordklotet?
Globalister som vill tjäna maximalt med pengar ser inga problem med att frakta saker jorden runt på dieseldrivna fartyg om man tjänar några spänn på det, men är det bra för miljön?

När du köper Findus frysta torsk som fångats i ishavet så har den fraktats till Norge fryst och lastats på ett fartyg med dieselfrysar som tar en 40 dygns seglats till Kina där fisken tinas upp och fileas för att sedan frysas in igen för en 40 dygns lång resa till din lokala ICA...tycker du detta verkar vara bra för miljön?
Det största miljöhotet mot vår värld är globalismen...

Saken är den att transporten av mat utgör en mycket liten del (6% - 11%) av utsläppen som maten står för. (Källa: http://www.cleanmetrics.com/pages/Ch9_0923.pdf ) Produktionen är mycket mer kostsam miljömässigt, där köttproduktion bidrar till enorma mängder växthusgagser. Så om du vill göra dina barn och barnbarn en tjänst, köp hellre den där tomaten från Spanien än den där oxfilén från gården bredvid.

Sen är det självklart sant att det är bättre med lokalproducerat ändå, men vill bara poängtera att detta är en vanlig missuppfattning när det kommer till mattransportens påverkan på klimatet.
2016-11-09, 23:25
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Pajasen Fredrik Reinfeldt sitter i TV4 och försöker förklara verkligheten. Gråten är nära ...

Jenny Strömstedt ansluter i samma tonfall. Pinsamt när hon själv intervjuar vanliga människor i USA som dissar demokraterna och hyllar Trump. Ingen kommentar till detta naturligtvis ...
Haha Ruinfeldt kan säkert redan nu känna hängsnaran runt halsen. Han fruktar med rätta folkets heliga vrede:

A people's voice is dangerous when charged with wrath.

- Aeschylus

Citat:
Ursprungligen postat av 237
Har abstinens efter valet, behöver en Trump-fix eller en dos Clinton. När och var blir nästa essentiella nyhetsuppdatering i mainstream-media?
Jag är fortfarande i ett heligt Trumprus, behövs inget dödsknark idag inte!
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är du frisk? Det goda är knappast att hänga folk i lyktstolpar. Låt Trumps seger bli ett uppvaknande för det kritiska tänkandet, yttrandefriheten och empatin.
Äsch du har bara feltolkat godheten. Tänker inte gräla med dig, finns riktiga fiender att bråka med
2016-11-09, 23:25
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Du är uppenbarligen en hemmaboende, lågutbildad, arbetslös, 25+ åring. Visst ter det sig surrealistiskt att du, som skulle erövra världen, inte åstadkommit nått alls. Du som varit med om så mycket?

Har inget direkt intresse av att ta över världen. Men visst har jag levt mer än någon oknullad jävel som säger att Trumps vinst är det bästa han/hon någonsin har varit med om, absolut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in