2016-11-09, 19:43
Medlem
uhlans avatar
Jag har varit med er en stor del av natten/morgonen utan att skriva, men jag har nu två frågor som någon kanske kan besvara:

1. Finns det några listor på vilka lobbygrupper/lobbyister som donerat pengar till kandidaternas respektive kampanjer? Vet att Trump har en ganska hård syn på den frågan, så där lär det ju inte finnas mycket men Clinton ska väl vara ganska "liberal" på området?

2. Blev det något av den utlovade analgurkfilmen? Eller halspulsklippandet?

Oavsett, tack för en underbar natt och en fruktansvärd eftermiddag.
2016-11-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu ser jag att Clinton har gått om i antal röster, leder nu med runt 200k röster.
Inte alls relevant nu visserligen, men det visar även att den som får mest röster vinner inte alltid i ett system som detta.

Ja har varit så länge. Jag förstår nu varför, en delstat med massor av folk ska inte kunna bestämma över alla andra eftersom det är United States och inte bara ett land så man kan argumentera för och emot.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu ser jag att Clinton har gått om i antal röster, leder nu med runt 200k röster.
Inte alls relevant nu visserligen, men det visar även att den som får mest röster vinner inte alltid i ett system som detta.
Haha, har du sett det först nu? För fan.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jag tror att han kommer att genomföra muren och riva upp frihandelsavtalen samt riva upp obamacare. eventuellt att han kommer att neka inresetillstånd från "osäkra" länder, där IS finns osv.

att han låser in hillary blir det nog inget av.
Frihandelsavtalen kommer han definitivt ge sig på,redan på 80 talet ville han riva upp dessa.
2016-11-09, 19:45
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
I helgen ska det här firas - det kan jag lova er!

Japp, jag ska laga till Trumps favoriträtt. Köttfärslimpa.

Och ni som oroar er över Soros, Trump exonerade honom och andra bankjudar i en av sina senaste kampanjfilmer.
2016-11-09, 19:46
Medlem
First Lady will be Melania Trump. Not Bill Clinton. What a shame.
https://twitter.com/PrisonPlanet/status/796334910554472448
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Sa SVT just att det åtminstone är en tröst att HRC fick fler totalt antal röster?

Det stämmer säkert men SVT kan skita ned sig iallafall, de asen. Det hänger ju på delstatsnivå.

Donald Trump: 59,418,103 röster
Den aggressive: 59,623,049 röster

Källa: Fox News
Senast redigerad av Mertillen 2016-11-09 kl. 19:49.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Säg vad man vill om Clinton och hennes rally, men det var iaf ett värdigt tal hon och Obama framförde. Helt ärligt trodde jag inte att de skulle agera så moget.

Om Hillary hade vunnit har jag lite svårt att se hur Trump skulle kunna säga något annat än att det är en konspiration.

Dessutom tycker jag TV4 höll en väldigt bra valvaka, om än aningen efter med vissa uppdateringar så höll de iaf måttet. Marcus Oscarsson är en härlig kille att kolla på. Även han den där gamlingen som var utsänd till Hillarys valvaka i NY som mest verkade hata sitt jobb var jävligt rolig.

Slog över till SVT's valvaka där runt 6 på morgonen bara för att mötas av två extremt dystra ansiktet som mest verkade vilja kasta sig ut från trettonde våningen. SVT har dock aldrig varit något vidare på liverapporteringar..
Men varför trodde du inte att de skulle agera som de gjorde? Det säger en del om mångas helt fel och förutfattade meningar. Inte konstigt att man går på alla lögner och all häxjakt då också. Så korkat så man blir mörkrädd.
2016-11-09, 19:47
Medlem
AussieRedMans avatar
Många som mår jävligt dåligt o USA nu, självmordsstatistiken lär öka😢
Denna tjej är helt förstörd
https://www.youtube.com/watch?v=9yMgOshXaYM
2016-11-09, 19:47
Medlem
Tillssons avatar
SVT1 Rapport kl. 19:30 vägrar att ge upp - Clinton har fått fler röster ...
2016-11-09, 19:48
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men varför trodde du inte att de skulle agera som de gjorde? Det säger en del om mångas helt fel och förutfattade meningar. Inte konstigt att man går på alla lögner och all häxjakt då också. Så korkat så man blir mörkrädd.

Med tanke på hur tonläget har sett ut under valkampanjen så är det väl inte helt konstigt att vissa får en aningen snedvriden bild av kandidaterna?
2016-11-09, 19:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Många som mår jävligt dåligt o USA nu, självmordsstatistiken lär öka😢
Denna tjej är helt förstörd
https://www.youtube.com/watch?v=9yMgOshXaYM
Jättejobbigt för henne just nu kanske, men hon ser ut att ha behov av lite motgång i livet så det här blir nog en nyttig läxa i det långa loppet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in