2016-11-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Trumps nya dream team – män över 70
Efter att Donald Trump vunnit valet spekuleras det friskt kring vilka personer som kommer att ingå i hans stab.
För de tyngsta ministerposterna är sedan tidigare redan några namn på tapeten, enligt anonyma källor inom Trumps kampanjadministration. Alla är vita män, majoriteten över 70 år gamla.

Och väljarna är industrimän som är lågutbildade och förlorat sitt industrijobb och nu brassar hamburgare!

Den arga lågutbildade vita mannen har segrat!

Uppenbarligen har den lågutbildade vita mannen mer förstånd än den lågutbildade negern/latinon då för att rösta på en kandidat som dissar välfärdsstaten till förmån för att skaffa jobb åt honom, istället för att köpa hans röst vart fjärde år med racebaiting och välfärdsförmåner

Men eh, vänta, var det itne så att Trump vann bland vita kvinnor? Wow, var det inte så att Trump vann bland collegeutbildade vita? Wow...
2016-11-09, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Åkesson framstår bara som en liten tönt när han inte vågar stå för sina åsikter.

Han har blivit framröstad för att utmana etablissemanget men anpassar sina åsikter i sin jakt på bekräftelse från sin fiende.

Förstår inte hur man som en ledare låter ljugmedia sätta agendan istället för att stå upp för sig själv.
Men det är typiskt Jimmie. Han är av typen "jag är inte rasist men..." och tonar ner sin retorik och åsikter i sin iver att bli accepterad av eliten.

Förstår inte hur man sluta upp bakom en sån svag individ. Säger kanske mer om dom som faktiskt röstar på partiet och Jimmie än han själv.

Sen förstår jag heller inte hur man som nationalist kan stå rakryggad om man röstar SD.
Partiet har sålt ut sig för mycket när det kommer till EU, NATO och TTIP.
Man närmar sig alltså globalistelitens intressen mer och mer för varje mandatperiod som går.

MK allierar sig med vänsterextrema EXPO för att kartlägga sina egna medlemmar.

SDU-skandalen med MK och RJ i spetsen var spiken i kistan.

Då jag inte skulle respektera mig själv efter att ha lagt en röst på SD så är man numer en soffliggare.

Såja, lugn nu för fan. Vi måste ju börja lite försiktigt. Du förstår väl att vi inte kan släppa fram en Trump-typ i PK-Sverige nu fattar du väl?! Sverige som nation inte moget för det än. En sånn person skulle bli våldtagen av feminister. Samtidigt måste man börja nånstans.
Medlem
Nu ska Paul Ryan tala (på CNN). Undrar om han känner sig dum idag och vill försöka röka fredspipa med Trump? Kan tänka mig att deras relation är ansträngd idag.
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
På SVT för en stund sen: "Det dröjer lite - de håller på att fixa med mikrofoner och sånt".
Det finns varken mikrofoner eller kameror kapabla att dölja hennes ilska idag tror jag. Om hon ens dyker upp överhuvudtaget så lär det bli en pina att lyssna på henne.
Medlem
Han på SVT förstår ingetting, Trump har uttalat man ej ska stödja "rebellerna" i Syrien men det visste inte luffaren.

Jag förstår Åkesson att han inte säger han stödjer Trump fullt ut. Han hade fått försvara allt Trump hade sagt och hade fått vara i defensiv positionen hela tiden.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buuurp
Ännu ett användande av "jag vet sanningen för jag har läst på avpixlat"-retoriken...

Du menar tillskillnad från: "Det är rasistiskt att ge ut statistik om invandrares brottslighet, sanningen måste mörkas"-retoriken?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Visar tvärtom på en helt annan klass än vad Hillary tycks vara kapabel att uppvisa. Det är tillåtet att ha motsatta uppfattningar i en demokrati, men när allt är sagt och gjort och resultatet kommit in SKALL man respektera folkets vilja.

Ja, det har varit en ganska smutsigt väg till vita huset men i slutänden så bör man respektera sina motståndare, hoppas hon förklarar det i sitt tal nu
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Satsar på att Hillary kommer använda samma retorik och tal som Mona Muslim gjorde 2010. Sanna mina ord.
Medlem
Det mest häpnadsväckande måste ändå vara att 53% av de vita kvinnorna röstade på en sexistisk kvinnohatare som är emot abort.
2016-11-09, 17:20
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
... jag undrar hur många vita unga män det är som har röstat fram honom för att dom tycker han är ett roligt troll. vilken tid vi lever i!

jag tycker det uttalandet är rasistiskt och fördomsfullt mot unga, vita män.
konstigt att svenska vänstertomtar tar ett val i ett annat land så hårt.

Trump är intelligentare än de flesta människor och har haft en plan i många år.
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Visar tvärtom på en helt annan klass än vad Hillary tycks vara kapabel att uppvisa. Det är tillåtet att ha motsatta uppfattningar i en demokrati, men när allt är sagt och gjort och resultatet kommit in SKALL man respektera folkets vilja.

Intressant med tanke på hennes uttalanden och hela medias reaktion när Trump sa att han skulle vänta och se med valresultatet om det förekom oegentligheter. Nu finns två möjligheter, antingen kommer ett uttalande där Clinton ifrågasätter resultatet eller där man medger förlust med Ryska konspirationsteorier och försöker så tvivel bland de som röstat för henne för splittring bland den nu (historiska?) republikanska enigheten.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Visst sitter det både republikaner och demokrater i fängelse men alla undersökningar säger att det bör vara demokraterna som förlorar på detta. Hur kan du överhuvudtaget få för dig att båda sidor förlorar lika mycket på detta?

Dessutom förlorar demokraterna på att de hemlösa inte får rösta. Exakt hur många dessa är kan vara lite svårt att säga men de kan mycket väl utgöra en miljon. Med tanke på hur tätt det varit i detta val och många andra val kan man lätt säga att detta kan ha varit avgörande.

Hemlösa får visst rösta, och varför skulle detta (som inte stämmer) ha gjort mångmiljonären Clinton några röster?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in