2016-11-09, 15:08
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Ni är precis som religiösa, allt som talar mot er tro avfärdas och de få saker som talar för det blåses upp till bisarra proportioner. Om Trump gör bra saker som president så kommer han, enligt er, ha gjort det trots att "de" gjort aktivt motstånd. Åstadkommer han ingenting, vilket är troligt, så är det för att "de" inte lät honom. Ni kan inte ha fel.
Proportionerna vet vi ju inget om. Säg att Trump hade fått 99% av rösterna utan valfusket, då är det ju ändå ett ganska omfattande fusk.
Oavsett så är det givetvis orsak nog att ifrågasätta resultatet om man vet att det fuskas.

Personligen är jag inte för Trump av någon annan anledning än att jag gillar hans "valfläsk" och retorik. Att han är klumpig, grov och "sexistisk" (vilket allt verkar vara nu för tiden) ibland är bara en frisk fläkt och mänskligt. Politiker som alltid säger saker för att vara så många till lags som möjligt tyder på en principlös person som gör allt för makten.

Och, jo, jag kan absolut ha fel (åtminstone säger min sambo det )
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Jag undrar vem som kommer utmana Trump om 4 år. Jag tror att Bernie är den enda som kan besegra Trump.

Riktigt kul att feministerna förlorade idag, man märkte i publiken hur mycket kvinnor det var som grät som ville ha sin första kvinnliga president. Jag kan garantera att det var många som röstade endast på grund av kön. Väldigt glad att de förlorade.
Jo, men gubbfan kommer vara närmare 80 då, orkar han med det?
Medlem
Giggsys avatar
Hur många sket i att rösta?
2016-11-09, 15:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Haha, jag kan inte sluta skratta!

På fredag ska det festas!

"Ja, så är det. Han kommer att döda Ernie och Bert. Och till julen kommer bara fultomten till de amerikanska barnen. Han är ond."
2016-11-09, 15:10
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jag förstår vad du menar, men i en demokrati har man alltså rätten att inte tycka om när det man inte står för vinner.

Det är liksom ett grundkoncept som många här verkar ha svårt att förstå rent generellt.

Och? Det är denna enorma respektlöshet för demokratiska val och åsiktskorridoren som är problemet.
Respektera folkets val.

Men varsågod, fortsätt. Det är precis detta och media, Sveriges fiende nr 1 som gjorde att Trump vann USA valet och att SD kommer vinna mark 2018.
Eliten och människorna som pissar på andras åsikter. Föraktet och åsiktskorridoren.
Medlem
Vem hade vunnit valet om Trump hade förlorat Florida?

Nu fick ju Hillary 218 elektorsröster medan Trump fick 276.

Säg att Hillary istället hade vunnit Florida vilket hade inneburit att Trump fått 29 mindre elektorsröster, Trump hade därmed fått 276-29=247 elektorsröster. Det hade inneburit att Clinton istället fått dessa 29 elektorsröster och därmed fått totalt 218+29=247 elektorsröster, d.v.s. lika många som trump. Om båda därmed hade fått 247 elektorsröster vem hade då vunnit valet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Då är det nån som har fel. Realclearpolitics visar de siffrorna jag nämnde.

http://www.realclearpolitics.com/elections/live_results/2016_general/president/map.html

Realclearpolitics visade ju helt andra siffror. Frågan är vilka som har rätt. Det hade varit fruktansvärt gött ifall Trump vann popular vote också så kan man täppa till truten på alla som whinar om orättvisa för att han vann.
2016-11-09, 15:11
Medlem
Karjalainens avatar
Tänk alla liberaler som tror sig vara världsvana kosmopoliter. De är i själva verket insnöade töntar, med noll koll på läget.
2016-11-09, 15:12
Medlem
Intressant scenario

"Ta dem på fittan" Mister wild card Donald Trump tog alltså hem gamet.
En framgångsrik affärssnubbe på 70 bast med absolut noll politisk erfarenhet.
Exakt hur "Wild" är väl frågan. När retoriken nu är över och det är dags för realpolitik.

Vad som alltid fascinerat mig med flashback är den absolut oviljan att syna sina egna.

Att tro att DT inte tillhör ett "etablissemang" är oerhört naivt. Att bokstavligen tro att DT är
folkets man som speglar folkets röst är ännu naivare.

Han vet hur gamet ska spelas och han vet exakt vilken retorik som går hem.
Lite Bert Karlson fast i betydligt större format om man nu ska försöka hitta en
svensk motsvarighet.

Check DT lika noga som ni checkar Hillarys historik......

Avskyr båda men utvecklingen känns inte direkt småmysig
.
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Jag undrar vem som kommer utmana Trump om 4 år. Jag tror att Bernie är den enda som kan besegra Trump.
Och då är Bernie 100 år...?

Tror nog Demokraterna kommer satsa på någon ny tills dess.
Medlem
Lindanzarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Vem hade vunnit valet om Trump hade förlorat Florida?

Nu fick ju Hillary 218 elektorsröster medan Trump fick 276.

Säg att Hillary istället hade vunnit Florida vilket hade inneburit att Trump fått 29 mindre elektorsröster, Trump hade därmed fått 276-29=247 elektorsröster. Det hade inneburit att Clinton istället fått dessa 29 elektorsröster och därmed fått totalt 218+29=247 elektorsröster, d.v.s. lika många som trump. Om båda därmed hade fått 247 elektorsröster vem hade då vunnit valet?

Alla elektorsröster är inte fördelade. Trump får fler.
2016-11-09, 15:13
Medlem
Sjukt att hon fick flest röster men Trump vann!? Matchar inte en elektorsröst alltid samma mängd människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in