Jag är varken förvånad eller orolig över att Donald Trump blev vald som de Förenta Staternas nästa president. När alla "experter" och "tyckare" unisont hyllar Hillary Clinton, samt när "alla opinionsundersökningar tyder på att Hillary Clinton kommer vinna". Ja, då är det dags att börja fundera på att de kommer bli raka motsatsen. Vi såg det vid Brexit-omröstningen, och vi har sett det i Sverige tidigare inför riksdagsval et cetera.
Det är nästan pinsamt att läsa hur människor nu ligger i fosterställning och gråter efter att det amerikanska folket sagt sitt. Det är undergång hit och dit, kärnvapenkrig och hetsjakt på homosexuella och andra minoriteter. Hur är det möjligt att vara så oerhört inskränkt? Hur är det möjligt att leva i den villfarelsen att USA nu kommer bli det nya Tredje Riket(ja, jag har läst människor som på allvar tror det)?
Jag är ingen anhängare till vare sig Trump eller Clinton och jag tror definitivt inte att "Hillary Clinton hade varit en sååååå mycket bättre president för hon bryr sig om människor".