2016-11-09, 11:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuurp
Stora ord, men jag tror du blir riktigt besviken. Trump är ingen politiker. Han kommer att göra massor av stora misstag för USA och världen om han så bara gör verklighet av ett fåtal av sina "löften". Han är inget annat än en misslyckad affärsman med stora miljardskulder. Nu har ju flera tjejer/kvinnor berättat om övergrepp. Det i kombination med Trumps smaklösa överslätande och föraktfulla uttalanden om kvinnor i allmänhet gör att jag inte tvivlar ett ögonblick på att han är en våldtäktsman. Men han är ju "vit", så jag förstår att det kan vara svårt att ta till sig.

Mina förhoppningar är inte särskilt stora så Det enda jag gjorde var att försöka beskriva hur jag tror Trump reagerar och tänker om denna situation.

Om stora ord, att vara bufflig och även begå vad som kan vara övergrepp, är inte detsamma som att vara våldtäktsman. Det fungerar inte så. Nu verkar han förstås ha betett sig illa nog vid ett antal tillfällen, men allt är inte svart eller vitt bara för det.

Nå, hur var det nu? Har du sett ett valmöte med Donald Trump, eller inte?
Medlem
hashs avatar
Har Löfven gratulerat Trump, känns som att det är brukligt att göra så om man vill ha en bra relation med USA?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Undrar om Gary johnson förstörde för Hillary eller om det gjorde Trumps marginal smalare?
Han gjorde nog Trumps marginal smalare. Svårt att se hur libertarianer kan rösta för Clinton.
Medlem
Inte helt oväntat att Trump vann. Etablissemanget är helt ur fas med verkligheten och folken och nu kanske (bara kanske, för dom är ju så korkade) dom tar sig ner och möter verkligheten för vanliga människor. Dom måste väl annars blir det samma situation som under 30-talet om 8 år.

Obama körde "Yes we can" och mer än ord och nobelpris i fred blev det inte att minnas honom för trots att etablissemanget fördes fram honom som en frälsare. Obama satte Ukraina och mellanöstern i brand och uppror samt mördade massor av "fiender" (inkl barn och kvinnor) med sina drönare. Dessutom blev dom rika bara ännu rikare under hans tid i vita huset och det sveket får demokraterna nu betala.

Trump har "Make America Great Again" har etablissemanget emot sig, är redan rik så han behöver inte mygla som Clinton och kommer inte få något nobelpris i fred. Han kommer förmodligen att normalisera förhållandet med Ryssland och få till en avspänning i världen igen. Han kommer att se till att Kina håller sig på mattan i åtminstone fyra år till beroende på att han är så oberäknelig att dom inte vågar göra något (ekonomi). Han kommer åtminstone försöka att göra "Make America Great Again" och har majoritet av republikaner i senaten och representanthuset som gör det jobbet lite "enklare". Resultatet tycker jag visar på att en hel del svarta röstade på honom, dom vill ha jobb och inte obamacare. Lyckas han med vad han vill så borde Trump få nobels ekonomipris (och fredspris) men kommer naturligtvis inte att få det.

Obama lovade fattiga och svarta en framtid och svek dom alla men hyllas. Trump lovar alla i amerika en bättre framtid ... och många gnäller! Låt oss se vilka rådgivare han kan samla omkring sig och vad dom kan göra för amerika och klarar dom inte jobbet så är han ju inte sen att kicka folk, inga politiska hämningar eller hakar där.
Bannlyst
Full fokus på Putin i svensk media. Kul humor om man gillar sånt http://www.expressen.se/nyheter/putin-firar-trumps-seger-ar-glada/
2016-11-09, 11:33
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Idioterna vann till slut.

Jag håller inte med dig i ditt resonemang här.

Många Demokrater tror inte alls att de vann, utan de inser att de förlorade valet. Men sanningen är att alla vänster idioter trodde de skulle vinna, men förlorade som tur var.

Vi firar nu utanför SVT med kramar, dans och sång, hela dagen! Perfekt kontrast till ojandet på SVT.

Passande melodi:
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Jag är varken förvånad eller orolig över att Donald Trump blev vald som de Förenta Staternas nästa president. När alla "experter" och "tyckare" unisont hyllar Hillary Clinton, samt när "alla opinionsundersökningar tyder på att Hillary Clinton kommer vinna". Ja, då är det dags att börja fundera på att de kommer bli raka motsatsen. Vi såg det vid Brexit-omröstningen, och vi har sett det i Sverige tidigare inför riksdagsval et cetera.

Det är nästan pinsamt att läsa hur människor nu ligger i fosterställning och gråter efter att det amerikanska folket sagt sitt. Det är undergång hit och dit, kärnvapenkrig och hetsjakt på homosexuella och andra minoriteter. Hur är det möjligt att vara så oerhört inskränkt? Hur är det möjligt att leva i den villfarelsen att USA nu kommer bli det nya Tredje Riket(ja, jag har läst människor som på allvar tror det)?

Jag är ingen anhängare till vare sig Trump eller Clinton och jag tror definitivt inte att "Hillary Clinton hade varit en sååååå mycket bättre president för hon bryr sig om människor".
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Får vi livestream på det?

Haha ska jag streama tillsammans med han som skulle köra upp en gurka i analen?

Jag trodde verkligen inte det här var möjligt, snacka om att Trump krossar glastak
Avslutad
Ser ut som att Clinton kommer ta Michigan. 0.3% skillnad och ett negerdristikt kvar.
Medlem
Citat:
Ännu värre är det när msm undrar och analyserar hur i hela helvete det omöjliga kunde hända. Och då gäller det inte bara Trump utan även varför alternativ media växer, varför invandringskritiska partier blir större runtom i Europa och att "rasism" normaliseras och fan vet vad mer. De spekulerar och kommer fram till mycket förutom de rätta svaren. De vägrar se verkligheten.
När den feta massan var nöjd och likgiltig under ett par decennier med tillväxt så blev den politiska spelet kring alternativa väljargrupper viktigare, så pass att minoritetspolitik och socialprogressiva ideologiska värderingar blev tungan på vågen för att avgöra val.

I takt med att den feta massan blivit mindre nöjd och mer desperat så har det politiska landskapet åter skiftat till majoritetsrösterna och den offerviljan när det gäller ideologiska principer har inte Demokraterna haft medan Trump kunnat rida på båda hästarna, både de desperatas ilska mot etablissemanget och den tysta massans oro för utvecklingen.
Medlem
Citat:
Ännu värre är det när msm undrar och analyserar hur i hela helvete det omöjliga kunde hända. Och då gäller det inte bara Trump utan även varför alternativ media växer, varför invandringskritiska partier blir större runtom i Europa och att "rasism" normaliseras och fan vet vad mer. De spekulerar och kommer fram till mycket förutom de rätta svaren. De vägrar se verkligheten.

Väldigt lustigt att de "oacceptabla åsikterna" hela tiden blir populärare när man successivt utvidgat vad som är "oacceptabelt"...

Obama hade exempelvis en reklam 2008 som attackerade Clintons stöd av NAFTA, med hänvisning att det kostat tusentals jobb. Samma attack mot frihandel skulle idag kallas vidrig populism och kopplas samman med Brexit...
2016-11-09, 11:34
Medlem
C0ws avatar
Hahaha så mycket PK panik att läsa och njuta av!

Arnstads twitter, Ernmans twitter, aftonbladet, dn, expressen, facebook... finns så mycket att läsa. Kommer njuta av varje mening

En massa löst snack om att värna om demokratin, stå upp för allas lika värde, arga vita heteromän.. hahahaha fan vad butthurt alla är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in