2016-11-09, 09:56
Medlem
Åkesson i SR P1:

Etablissemanget är chockade, för de lever i en annan verklighet. I en egen kultur.
Man förstår inte det liv vanligt folk lever.

Polariseringen ger inget gott.

Trumps segertal var bra. Statsmannamässigt.
2016-11-09, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoochLemon
Detta är ett historiskt ögonblick.

Kolla på denna: https://www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM

Fan det är så vackert
2016-11-09, 09:57
Bannlyst
Jag Mår Illa.
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan du inte spy ut din bitterhet nån annanstans?

Är inte särskilt bitter. Gillar att systemet fungerar.
Har mest funderat över tonläget, sanslöst vad folk tror illa om motståndarsidans kandidat. Du verkar mig ha varit en av de lugna, gillar det, om jag minns dig rätt.
Har varit rätt snäll själv, tror inte att det är världens undergång även om jag föredrar en demokratisk seger.

Grattis!
Bannlyst
Vad säger Trumpfansen om Trump avvecklar NATO och Ryssarna går in i Estland och tar över landet?
Medlem
Äntligen kom den dagen vi alla visste skulle komma! Vi som har varit vakna i världen så att säga. Massmedian har förlorat sin makt om folket. Vi ser nu hur fler och fler länderns befolkningen börjar vakna upp.

Snart är det Sveriges tur. Svergie är kanske den mest propgandanationen i hela världen just nu. Svenska politiker kommer bli pressade hårt i världen runt.

Trump har alltid varit en folkkämpe sen han bestämde han skulle bli president. Han slåss emot dom som är korrupta och står upp för dom svaga.

Ni kommer se. När han har bevisat detta fullt ut det är då det kmr börja hända grejer på riktigt i sverige.
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Fy fan, en sorgens dag. Den lättlurade massan vann till slut. Synd att de inte kommer få sina förlegade industrijobb tillbaka som Trump lovat. Allt arbete för klimatet förlorat. Kvinnorättigheter tillbaka till 1950. En gay-hatande vice president. En lättkränkt anti-intellektuell idiot som inte kan formulera en vettig mening utan telepromter ska hålla tal i FN och förhandla med värdsledare.

Rymdkram!
2016-11-09, 09:58
Medlem
Det blir väl mindre risk för krig mellan Ryssland och USA så vi slipper nog oroa oss för kärnvapenskrig, Men dt blir nog lättare för Ryssland antt expandera om de vill. Tror inte Trumps USA bryr sig om Ryssland vill ha Baltikum + kanske Finland eller Gotland Nato eller inte Nato lär inte spela någon roll
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Länk till Åkesson-intervju i SR P1
9:38 in

http://sverigesradio.se/p1
Förvänansvärt att PK-media ger Åkesson en syl i detta väder. Men ändå underbart. LEVE DEN VÄSTERLÄNSKA CIVILISATIONEN!
Medlem
Atrocituss avatar
Har Donald Trump spelat för gallerierna under 18 månader genom att både prata och bete sig på ett sätt som gör att befolkningen i USA lyssnar och förstår honom? Han har pratat om att "bygga en mur", "skicka ut illegala invandrare", pekat med hela handen osv, allt för att vinna röster? Nu när han väl säkrat makten så kommer han bli betydligt mer återhållsam och få arbetet gjort. Bakom den "korkade och ogenomtänkta fasaden" gömmer sig förmodligen en jävligt klartänkt och briljant affärsman som kan få USA på fötter igen. Eller?
2016-11-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Ok så med din retorik så kan jag med gott samvete hålla dig skyldig för alla stackars tjejer som blir våldtagna utav våra immigranter med alltså. Kanon! Skäms du inte? Visar du dig utomhus?
Att Donald vann nu främjar blandat med känslor men tror att han är det bättre alternativet de hade att välja på. Det lär visa sig. Jag bor inte där, jag röstade inte, jag har väldigt lite över för USA öht. Anser att vi resten av världen överskattar dom fruktansvärt mycket. Men detta kommer minst sagt att bli intressant att se utgången på. Frågan är om någon kommer försöka sig på att ha ihjäl karln nu och hur det kommer gå? Tror dock att valet va legit och att detta va vad merparten av USA ville. Varken firar eller surar just nu.
Är du på riktigt? Exakt vad i det jag sa ger dig möjligheten att komma med ett sådant påhopp? Även när det gäller våldtäkter ger jag såna som Trump ansvaret. Med de övergrepp han begått genom åren och det kvinnoförakt han uttalar blir jag mörkrädd. Ska han vara förebild för USAs medborgare. Våld mot kvinnor kommer att öka ytterligare. Och det har ingenting med immigranter att göra.
2016-11-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Åkesson i SR P1:

Etablissemanget är chockade, för de lever i en annan verklighet. I en egen kultur.
Man förstår inte det liv vanligt folk lever.

Polariseringen ger inget gott.

Trumps segertal var bra. Statsmannamässigt.

Till skillnad från Hillary, smiter som en tjuv om natten, väldigt dålig stil att inte ens tacka de som arbetat för henne. Men att hon är en skitstövel, det visste vi ju redan. Hoppas hon hamnar bakom galler där hon hör hemma nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in