2016-11-09, 08:21
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Helt sjukt att han faktiskt vann - det trodde jag faktiskt inte! Nu lär det inte bli mycket av den beryktade muren, hemskickandet av miljontals illegala invandrare och så vidare, men givetvis kommer detta påverka. Inte minst lär Rysslandsfobin lägga sig något och förhoppningsvis slipper vi ett världskrig den närmsta tiden.

Men ändå. Donald Trump är president. Helt bisarrt!

Har du redan glömt ditt löfte från igår?

Jag har redan erkänt mig besegrad och att jag får suga orangutangpenis idag
2016-11-09, 08:21
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
... Du menar att vi inte ska ha demokrati? Bara för att folk inte har samma åsikt som dig så innebär inte det att deras röst ska vara värd mindre, pajas.
Nä men många är fan för korkade och oinsatta för att rösta. Kanske ngn form av röstkort som kräver ett prov, så man visar att man är insatt i allt!
2016-11-09, 08:22
Medlem
Savoys avatar
Ingen vidare framtid för opinionsinstituten i år va?

Kan få väldigt många intressanta konsekvenser för USA:s utrikespolitik, inte så att landet slutar utöva inflytande eller proxykriga, det är vad länder med den styrkan gör, men inriktningen kan ändras rejält. Tror dock inte förändringarna blir så kraftfulla som många här verkar frukta/hoppas.
En konflikt som potentiellt blivit farligare över en natt är Nordkorea, som jag ser det. Hetsig personlighet i kombination med en ny administration som kommer vara mer Kina-fientlig än den nuvarande.
I Europa kan vi nog snarare komma att se en viss avspänning i och med att ryssarna verkar avguda Trump.
Trist om han omintetgör Obamas förändringar vad gäller Iran, men det hade jag kunnat säga om Hillary också.

Det bästa med att Trump vinner, är att Hillary inte vinner - demokraterna slipper nu förstöras inifrån under en krigshetsande hycklare och kan absolut komma tillbaka förnyade 2020.
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Är det nån I SVT studion eller på AB kontoret som är glad nu eller GRÅTER alla
Säkert en och annan där som är glad. Om dom vågar visa det är en annan fråga..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som vi som lever i väst är körda med detta valsystem vi har idag, människor är för korkade o dåligt insatta för att rösta.
Krävs att man han ngt viktningssystem för röster där man får poäng på den utbildningsnivå och hur mycket man betalar i skatt eller nått. Annars går det åt helvete. Se brexit, se högern framgångar i EU. SD framgångar i Sverige tex.

😢

Äh, ryck upp dig nu, inte sura och vara dålig förlorare.

Dont worry, be happy
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Är det nån I SVT studion eller på AB kontoret som är glad nu eller GRÅTER alla

Om det är någon som är glad så har den personen e inget jobb kvar 😂
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Kommer nu in siffror som visar på Trump vann 3-4% av latino-rösterna.

Vilket är helt enormt!!
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som vi som lever i väst är körda med detta valsystem vi har idag, människor är för korkade o dåligt insatta för att rösta.
Krävs att man han ngt viktningssystem för röster där man får poäng på den utbildningsnivå och hur mycket man betalar i skatt eller nått. Annars går det åt helvete. Se brexit, se högern framgångar i EU. SD framgångar i Sverige tex.

😢
Vore klockrent. Sossarna, Vänstern och MP hade gått åt helvete.

Kollar NBCs sändning på youtube. Nån expert där snackar om att ryssarna haft stor del i Trumps vinst. Han hade tydligen pratat med ryska hackers. Han blev toksågad av de andra dock.
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
... Du menar att vi inte ska ha demokrati? Bara för att folk inte har samma åsikt som dig så innebär inte det att deras röst ska vara värd mindre, pajas.
Absolut men han har en poäng i att de flesta tyvärr inte är speciellt intelligenta. Det är bara att titta på de barnsliga reaktionerna i denna tråd. Seriösa människor utropar inte glädjevrål och skämtar om att ha en sexistisk människa till president som dessutom tror klimatproblemet är en konspiration.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
kommer hillary åka in i finkan nu? kan man öpnna upp email skandalen igen?

Hon är under 4 FBI utredningar (5 med emails) och hon kommer behöva stå inför en republikansk senat, ett republikanskt hus och en republikansk president. Mitt tips är att hon packar väskorna.
Medlem
Rickuzs avatar
TRUMP Ska hålla sitt segertal snart! När som helst nu
2016-11-09, 08:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
kommer hillary åka in i finkan nu? kan man öpnna upp email skandalen igen?

Obama är president till nu mitten av januari och på sin sista dag i ämbetet kommer han givet att benåda Hillary för allt och efter det kan Trump väl vid makt inte göra så mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in