2016-11-09, 08:19
Medlem
Enligt NY Times har Republikanerna "vunnit" senaten, nu 51 - 47 till Republikanernas fördel.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
När blir det klart??

Det ÄR klart!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som vi som lever i väst är körda med detta valsystem vi har idag, människor är för korkade o dåligt insatta för att rösta.
Krävs att man han ngt viktningssystem för röster där man får poäng på den utbildningsnivå och hur mycket man betalar i skatt eller nått. Annars går det åt helvete. Se brexit, se högern framgångar i EU. SD framgångar i Sverige tex.

😢
Jag trodde du ansåg att alla människor var lika mycket värda, men jag kanske har läst dina inlägg fel?
2016-11-09, 08:20
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Bisarrt uttalande av Podesta ...

Dvs: "Gå nu Hem allihopa och lägg er, lyssna på vad vi har att säga imorgon istället."

Ärligt talat, det låter nästan litet oroväckande ...
Låtsas som om inget har hänt, så får ni ett bättre besked av oss imorgon ...

Man tänker på det Julian Assange sa i förrgår, att Trump aldrig kommer att Tillåtas att bli president.
Fick plötsligt en obehaglig känsla.

Etablissemanget är ju kapabla till vad som helst, så visst kan dom fortfarande försöka med något..
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Så hur ligger det till? Vafan jag trodde skiten skulle vara över runt 05..

Anledningen till att det inte är klart redan är att det har varit många stater där det varit väldigt jämnt.
Förra valet så var det "klart" 05:00, nu var det så jämnt att de inte kunde säga att en vissa kandidat hade vunnit en stat. Man var alltså tvungen att räkna merparten innan man kunde gå ut med resultatet.

Det är så gott som klart dock ska påpekas.
Medlem
Meeeeezt90s avatar
It ain't over until the fat lady sings!
Medlem
Regeringsmedlems avatar
Lyckans Dag!!! :d :d :d
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Idag var fjärde gången i mitt liv när jag kände mig riktigt glad.

Vad allt det här innebär vet jag inte. Jag ser förhoppningsfullt fram emot att få ta del av förutskickelser från vassare bedömare än jag själv. Men jag ser nu att hela världspolitikens glaspärlespel har genomgått en avgörande vändning. Trump är förgöraren, förnyaren och ödets redskap - han visar vägen mot en rimligare värld.

Med all sin kraft och förmåga är han ingen Messias, utan det han gör är att han visar vägen. Tro, hopp och arbete är det vi får tillhandahålla själva, men det är är lättare att tro idag än igår, och det är lättare att hoppas på imorgon, och arbetet vi har framför oss kommer att kännas lättare än någonsin.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag,
och någonting alldeles oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag,
men ibland blir den aldrig densamma mer.

(Alf Henrikson)

Det mest avgörande valresultatet sedan 1933?

Vit identitetspolitik och antisemitism håller på att bli en stor folkrörelse i USA och det kommer att sprida sig till Västeuropa. Äntligen!
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Sjöstedt på SVT! mindre glad.
Verkar som hela TV4 och SVT endast består av gråtare/gråterskor denna morgon. Vet inte om det är bra för USA, världen och Sverige att Trump blir president, men det är en rejäl hästspark i arslet på svenska PK-etablissemangent. Och det känns iaf bra!
Medlem
Är det nån I SVT studion eller på AB kontoret som är glad nu eller GRÅTER alla
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som vi som lever i väst är körda med detta valsystem vi har idag, människor är för korkade o dåligt insatta för att rösta.
Krävs att man han ngt viktningssystem för röster där man får poäng på den utbildningsnivå och hur mycket man betalar i skatt eller nått. Annars går det åt helvete. Se brexit, se högern framgångar i EU. SD framgångar i Sverige tex.

😢

Du vill alltså hellre ha en diktatur än demokrati?
Jag är varken för Trump eller Clinton men folkets röst är det som räknas och ska räknas, och det får vi leva med, fram tills nästa val.

Såg ett citat på ett annat forum som jag tycker summerar det hela bra:
"Hillary har tydligt visat att det inte hjälper med att ha Vita huset, journalisterna och artisterna bakom ryggen om man inte för en politik som faller folket på läppen."
Bannlyst
kommer hillary åka in i finkan nu? kan man öpnna upp email skandalen igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in