2016-11-09, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Det som är intressant med Kentucky och Indiana borde vara att jämföra med tidigare val och hur det sett ut för republikanerna där då. Jag antar att CNN kommer ta upp det. Helt överlägsna än så länge ikväll för den som vill höra siffror!

Länk till cnn ?
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Finns det en ens möjlig Trumpseger med Floridaförlust?

Ja. Men då måste han vinna i 3 andra nyckelstater.
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Lustigt att alla Clinton-cucks hånar folk som hänvisar till resultaten av hittils räknande röster.

"Det är bara 1% räknade, det går inte att dra några slutsatser".

Nähä....

En opinionsundersökning tillfrågar en promille av en promille av mäniskor som dessutom kanske inte kommer rösta och som vi inte vet talar sanning.

Att verkligen räkna 1% av faktiska röster ger oändligt mycket bättre bild av utgången än alla opinionsundersökningar sammantaget.
Du skämtar eller? Du förstår inte att det är små distrikt som räknas först och att det ger ett skevt utfall?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
DONALD TRUMP ser ut att ta runt 70% av väljarna i Kentucky och Indiana.

REKORD????

2008 var Indiana Demokratiskt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_USA_2008

2012 var Indiana Republikanerna
https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_USA_2012
2012 röster
Electoral vote
REP 11, DEM 0

Popular vote
REP 1,420,543, DEM 1,152,887

Percentage
REP 54.13%, DEM 43.93%

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election_in_Indiana,_20 12

Men står sig 70% i Indiana så är det en tydlig signal att Trump går bra nu.
Senast redigerad av Azimut68 2016-11-09 kl. 00:37.
Medlem
Bara jag som följer valvakan enbart på flashback?
100% neutralt, alla åsikter och tankar får komma till tals. Löpande info från alla nyhets, bets, val undersökningar mm mm.

Bästa valvakan 2016 FLASHBACK

Jag tror trump vinner men hatar båda kandidaterna lika mycket.
Jag litar inte på någon av dom.
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Lustigt att alla Clinton-cucks hånar folk som hänvisar till resultaten av hittils räknande röster.

"Det är bara 1% räknade, det går inte att dra några slutsatser".

Nähä....

En opinionsundersökning tillfrågar en promille av en promille av mäniskor som dessutom kanske inte kommer rösta och som vi inte vet talar sanning.

Att verkligen räkna 1% av faktiska röster ger oändligt mycket bättre bild av utgången än alla opinionsundersökningar sammantaget.
Tyvärr inte. Det är bara en del som räknas först. Exempelvis bjurlöv i skåne där får 25% medans de får 7% i lund. Nu börjar de kanske med "bjurlöv"
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Indiana och Kentucky är röda stater, lugna nu! New Hamsphire däremot är en osäker stat som han nu leder i, det är mycket bättre. Och illinois är en demokratstat mitt ibland en smet av Republikanska stater. Där skulle det vara skönt att ta en finfin (hårtransplanterad) skalp för Trump!

Roliga är att demokraterna hetsade om att dom skulle ta indiana. får se hur nära dom kommer
Medlem
LasseKroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Ditt sista argument funkar tyvärr inte på trump-supportrar här på forumet eftersom dom älskar ryssland och hatar västvärlden, du har dock rätt säger jag som högerkonservativ, med Trump är det fullt möjligt att vår civilisation som vi känner den går under. Trumps eventuella nedmontering av Nato lär leda till en Eu-arme rätt fort och ett mer vänstervridet EU när inflytandet från usa försvinner.

Precis, skönt att man som "traditionell-vänster" kan komma överens med en konservativ. Att låta Nato falla till ett destabiliserat Europa med Ryssland på dörrknuten är ett katastrofscenario.

De som tycker det är bra att försonas med Ryssland har givetvis igen aning om hur det geopolitiska maktspelet sköts idag.
Bannlyst
fel
Medlem
Cincinnatis avatar
Vad är prognoserna för Florida?
2016-11-09, 00:33
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Stängde av fyran, stod inte ut.

Hamnade hos Anna Hedenmo i SVT. Extremt vinklat till Clinton-fördel och anti-Trump även i stasi-TV.

Pröva Fox istället (Live och icke-kodad)

http://video.foxnews.com/v/1241186546001/?#sp=watch-live
2016-11-09, 00:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Nu när Indiana och Kentucky har börjat räkna, undrar jag vilka delstater som kommer efter? Vilken tid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in