2016-11-08, 23:53
Medlem
Det här med att man använder "latinos" och svarta som röstboskap.. ?
Hur ska man ha det? Är det inte rasism att dela upp folk?
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Nu sjunker oddsen snabbt på Clinton både i helhet och som vinnare i Florida.

Kan det ha med detta att göra ?

Hillary leder stort i Florida
Ifølge ferske prognoser ser Hillary Clinton ut til å få 4,2 millioner stemmer i Florida, mens Donald Trump får 3,9 millioner stemmer. Delstaten regnes som en av de viktigste vippestatene i USA.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/08/195255226/hillary-leder-stort-i-florida
Medlem
FullMetallJackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Tror inte på Trump som någon ”frälsare” från nuvarande system. Men hur kul skulle det inte vara att se den självgoda svenska elitens trumpna miner i morgon om Trump vinner.
Håller med, jag hejar på Trump för att jag anser att han är "the lesser of two evils" och jag står inte ut med den där jävla häxan heller, men största anledningen till att jag vill se honom ta hem segern är för att det skulle vara så fruktansvärt roligt att se paniken urarta sig, både i USA och Sverige. Skulle kännas skönt att sätta alla självgoda feminister och PK-människor på plats också.

Dessutom är det helt enkelt otroligt dråpligt att någon clown som Trump faktiskt lyckats bli president, Clinton som president har inget komiskt värde, det är bara dystert IMO, även om Trump kanske fuckar upp staterna totalt så får vi skratta lite grann iaf. Jag kan faktiskt se hur Trump skulle både kunna förstöra USA och förändra det till det bättre, men Clinton tror jag bara kan göra landet lite sämre eller mycket sämre, ser inget positivt med henne som ledare, tar hellre mina chanser med wild cardet The Donald.
2016-11-08, 23:54
Medlem
anteri17s avatar
Allt handlar om siffror. Oscarsson på TV4 fattar det. Tacka fan för TV4, klart bättre än SVT.
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Det här med att man använder "latinos" och svarta som röstboskap.. ?
Hur ska man ha det? Är det inte rasism att dela upp folk?

Vänsterpacket delar alltid upp folk efter kön och ras när det väl passar.

"Jävla vita cis-män" osv.
Medlem
baggebo1s avatar
Snart kommer riktiga siffror från Indiana och Kentucky. Trump kommer vinna dessa men intressant blir att jämföra siffror från förra valet. Då såg det ut så här:

Indiana:
Mitt Romney 1,412,620 54.3%
Barack Obama 1,140,425 43.8%

Kentucky:
Mitt Romney 1,087,127 60.5%
Barack Obama 679,340 37.8%
Medlem
finns det någon stream på engelska som är bra?
Medlem
Hittills har vi ogentligheter i följande delstater:

Nevada (vallokalerna höll öppet längre än tillåtet, Trumps överklagande avslogs)
Indiana ("tekniskt fel" på rösningsmaskinerna så att de registrerar Clintonröster oavsett vad)
Utah ("Tekniskt fel" på röstningsmakinerna)
Louisiana ("Tekniskt fel" på röstningsmakinerna - röster loggades innan vallokalen öppnades - hmm man undrar ju åt vilken kandidat? )
Pennsylvania (inbussning till Philadelphia)
Texas (valförrättaren avled hastigt och mystiskt så att vallokalerna fick hålla öppet längre än de skulle)
Ohio (Problem med röstningsmaksiner som automatiskt väljer "Hillary")

Bara någon timme in så har vi redan skumraskens i SJU olika delstater!!!!
Senast redigerad av scrollock 2016-11-09 kl. 00:08.
2016-11-08, 23:55
Medlem
FullMetallJackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Allt handlar om siffror. Oscarsson på TV4 fattar det. Tacka fan för TV4, klart bättre än SVT.
Oscarsson är en gudagåva i Sveriges debattklimat, alltid lika roligt att lyssna på grabben.
2016-11-08, 23:55
Medlem
FreeThinkers avatar
Fyfan vad SVT spyr galla över Trump. Jag mår illa när clownen står och berättar hur viktigt public service är samtidigt som de är så jävla subjektiva.
2016-11-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kan det ha med detta att göra ?

Hillary leder stort i Florida
Ifølge ferske prognoser ser Hillary Clinton ut til å få 4,2 millioner stemmer i Florida, mens Donald Trump får 3,9 millioner stemmer. Delstaten regnes som en av de viktigste vippestatene i USA.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/08/195255226/hillary-leder-stort-i-florida

Oddsen har bara sjunkit marginellt på Hillary i Florida den senaste timmen. Hennes segerchanser i Florida är 70,8 %.
2016-11-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Tror du verkligen det? Demokraterna har trakasserat diasporan ganska hårt sista åren. Läs på om FATCA.
Talar bara om dem jag känner till personligen, samt de som kommer till tals i medierna. Tror dessvärre att de jänkare som inte bor i USA har lättare att hjärntvättas av MSM.
Senast redigerad av scrollock 2016-11-09 kl. 00:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in