2016-11-08, 21:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Någon som vet ifall man kommer kunna köpa Trump-merchandise efter valet? Om man kan be någon kontakt i USA köpa och skicka över efteråt?
2016-11-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Usch för SVT, tar 5 min och så får man två gäster där båda tycker Trump är skit. Kan de vara så svårt att hitta en blandning? Orkar inte titta på dom om det bara ska vara Trumphat genom hela kvällen.
Ja så värdelöst att man inte får ord. Precis som vanligt.
Medlem
Studsbolls avatar
Kommunisten Sjöstedt formulerar väl vänstertomtarnas attityd till utgången i valet: det viktiga är att Trump förlorar. Att Clinton vore dålig är inte så intressant. Detta i Akuellt just i detta nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
http://vaughnlive.tv/newzviewz

Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Alternativt http://www.livenewson.com/american/fox-news-channel-fnc.html

Tack! Båda dessa funkar perfekt och är betydligt bättre än den youtubelänk som jag (min klant) satt på tidigare... Rekommenderas till alla som letar livesändningar.

Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då får nog denna revolutionerande front välja ett nytt parti. Rep lär inte välja fram en ny trump som kandidat. Omöjlig att samarbeta med och alldeles för otränad i dessa sammanhang.

Ser gärna ett tredje stort parti så det blir lite riktiga förändringar i usa. Vinner trump så har han ju ändå senaten och kongressen att övertyga, vilket vi vet är i stort sätt omöjligt i USA för tillfället.

Jo, det kommer man nog, människor som du sa att Trump aldrig skulle bli kandidat från början och han vann stort och klart.
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
för mycket åsikter i den här tråden. hade varit nice med en separat tråd dedikerad till data och statistik.

Ja sannerligen! Siffror och grafer giv oss idag.
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Källa på det?

Sist någon länkade en poll (som ni älskar så mycket) så visade det sig att den stora andelen "white trash" och "fattiglappar" som tjänar 0-35k$/år röstade på Clinton.
Vad det nu spelar för roll, deras röst är lika mycket värd som någon annans.

Medans Trump hade flest inom spannet 35-75k$/år.

Det var jag och här har du den https://i.gyazo.com/7fe9ac15e54398f7a157e26ff7404cac.png
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
White trash är väl människor också? Du som uppenbarligen är en rabiat feminist tror väl på människors lika värde?
Att få röster från black trash och latino trash är dock helt legitimt, av någon anledning.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Mycket obehagligt att Trump kampanjen varit så framgångsrik på totalt tomt innehåll. Enda argumenten är smutskastning.

Ser fram emot när resultaten börjar trilla in om ca 2-3 timmar.

Glöm inte att väldigt många amerikaner röster på republikaner utan att för den sakens skulle gilla Trump. Omvärlden har ofta uppfattningen att USA:s president agerar enväldigt. Så är det ju såklart inte.

Trump är bara "means to an end" för delar av repulbikanska partiet. Dock har Trump med sin orangutanghjärna bränt i stort sett alla broar med viktiga namn i senaten och representanthuset. Det intressant om Trump vinner är egentligen inte Trump, utan vilka delar av republikanerna som kommer styra.
2016-11-08, 21:23
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja det är faktiskt helt bisarrt. Har du kollat när de granskar uttalanden för att avgöra sanningshalt?
Trump ljuger oftare i sina uttalanden än han talar sanning.

Och då snackar vi verifierbar fakta. Han bara slänger ur sig rena lögner på löpande band och ingen verkar bry sig.
Det är kanske denna sida du tänker på:
http://www.politifact.com/

Helt ofattbart att Hillary påstås vara kriminell.
Vad hände med TRUMP UNIVERSITY. Fick inte ens kalla sig för universitet efter lurat tusentals av unga på deras besparingar.
Medlem
Pungs avatar
Vet man något mer om resultatet nu än vad man gjorde för 12 timmar sen.

Känns bara som att folk diskuterar polls, betting-bolag och deras träffsäkerhet. Det är säkert faktorer som gör det enklare att sia. Men det är ju ingen ny information.

Har några verkliga siffror kommit in?

Har det börjat räknas någonstans? Finns det siffror över valdeltagande i olika distrikt där någon av kandidaterna har stort stöd.

Jag menar alltså några som helst indikationer annat än polls och tyckare på tv som gissar. För om det är det enda som finns skulle vi ju lika gärna kunnat haft valvakan igår.
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Ja, gå och lägg dig. One is a narcissist, the other is a criminal. I'll go for the narcissist hör jag just ny på Sky News:

https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg

Håller med. En narcissist är lättare att tygla än en psykopatisk trollpacka med mäktig ondska och biljoner i ryggen.

Jag tror du missuppfattat vad narcissism är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in