2016-11-08, 21:04
Medlem
udons avatar
Trots att jag tycker Trump är en riktig galning som definitivt inte lämpar sig för presidentpost måste jag säga att han nog kunnat vinna valet om hans kampanj varit bättre.

Om Trump tagit vara på mer av Sanders delar samtidigt som han gett fan i att konstant förolämpa stora väljargrupper hade han haft en ordentlig chans. Ornagutangavkomman kommer istället få fortsätta att driva sina företag i konkurs och vara med i dokussåpor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Inga röster har offentliggjorts. Idiot.

Självklart har inga röster offentliggjorts. När jag skrev "leder" menade jag självfallet att hon för nuvarande är favorittippad och har 82,64 % chans att vinna och bli nästa president i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihahiha
Vilka har valvakan ikväll som är mest värd att följa? Känns som att all media har sin egen valvaka. blir förvirrande. Vilken följer ni? Ber om ursäkt om frågan varit uppe tidigare!

SVT illustrerade idag "objektivt" väljarkåren..

Trump: En stackars ensam kvinna som hade dålig lön och som satt och rökte på altanen.

Clinton: anhängare presenterades i en social miljö, med många släktingar, latinamerikanskt urpsrung(?).. Många anklagelser om homofobi, xenofobi, transfobi, antisexism.

Trumps anhängare fick 2 minuter kanske, Clintons 5-6 minuter

Statsvetaren förklarade också för tittarna hur en omfattande invandring kan upplevas som kaosartad, därför reagerar folk och röstar mot detta.
Senast redigerad av chicksdigit 2016-11-08 kl. 21:08.
Medlem
Cannabisministerns avatar
Vad vi har sett såhär långt, vilken är den bästa valvakan hittills? TV4 är helt hopplösa som vanligt.
2016-11-08, 21:05
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det här är en potentiell brytpunkt i världshistorien. Början på globalisternas fall. Det vill man inte missa, jag är utvilad och redo för en Trumpseger.

Samma här. Jag har ett litet party här för mig själv.

Det här är stora grejer.
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Är det bara jag som reagerar på hur SVT rapporterar situationen? Det låter ungefär som att Hillary Clinton är räddningen och Donald är mörkret.

Den enda som gav någon intressant analys var Birgit eller vadhonnuhette som hade bott i USA och studerat valutgången, och som ansåg att Donalds populäritet är pga att våra demokratier inte bryr sig om folket som röstar längre.

Hela den politiska "debattpanelen" är totalt biased mot Donald. SVT följer helt enkelt amerikansk media och klarar icke att agera som en oberoende åskådare. Inte att det är någon överraskning egentligen men släpp fram lite annat än mikaela chaves från mittuniversitet som studerat media. Mångfald är faktiskt bra när det gäller åsikter.
Slog precis på SVT vakan och det tog inte fem minuter innan man insåg hur biasade de är.
Så detta eviga snack om ett delat polariserat land. Detta med anledning av att detta år inte är två kandidater valda av the WarAndBusiness party som helhjärtat är NWO fantaster. Typ det blir i stort samma politik oavsett vem folket väljer. Ungefär som här.
Vad ska man ha demokrati till om inte olika politiska inriktningar slåss om den politiska makten?
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var inte ämnat som ett skämt? Är ni så inne i er Trump-bubbla att du på allvar kallar Fox för neutralt? Det är ett återkommande skämt i all amerikans media hur extremt vinklade och högervridna de är.

Och för dig är väl Aftonbladet neutrala.
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Händer i nästan alla amerikanska val att deras maskiner strular. Sist det var på tapeten var det för republikanernas fördel. Men visade sig vara en bugg som redde ut sig.

Man kan tycka att det är bara att lägga ner dessa elektroniska maskiner om de inte kan garantera att de fungerar, oavsett vilket håll rösterna riggas.
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hittade en bättre FOX-stream http://video.foxnews.com/v/1241186546001/?#sp=watch-live
Edit: Fox kanalen fungerade inte :/ Samt youtube går ju till skynews?

Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var inte ämnat som ett skämt? Är ni så inne i er Trump-bubbla att du på allvar kallar Fox för neutralt? Det är ett återkommande skämt i all amerikans media hur extremt vinklade och högervridna de är.

Jo jag vet hur fox brukar smutskastas, men pest eller kolera av allt som finns att välja på.
Samt under hela dagen som jag har tittat så har dom hållit sig neutral.
Senast redigerad av Historik 2016-11-08 kl. 21:08.
2016-11-08, 21:06
Medlem
bddts avatar
https://www.facebook.com/ExitPollLive

Lyssnar på ovanstående "instant exit poll".
Väldigt stöd för Trump. Förhoppningsvis pga vissa unga aggressiva attraherade till Trump också är lite av tekniknördar.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RioNej
Självklart har inga röster offentliggjorts. När jag skrev "leder" menade jag självfallet att hon för nuvarande är favorittippad och har 82,64 % chans att vinna och bli nästa president i USA.
Att United förväntas vinna på lördag är inte samma sak som att de leder matchen. Bra att du verkar hålla med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Vad vi har sett såhär långt, vilken är den bästa valvakan hittills? TV4 är helt hopplösa som vanligt.

Flashback är den bästa. Orkar ärligt talat inte lyssna på mer folk som hyllar Hillary i SVT/TV4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in