2016-11-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Var väldigt varsam om du gör detta under blom, kan bli väldigt mkt mindre buds. Gjorde detta en vecka innan blom sist, gick nog lite hårt på dem då de var vinklade 90° när jag knäckt dem. Hursom, de grenarna blev rent av patetiska, kanske 1/3-del mot vad de andra grenarna fick. Kanske är jag som har dålig teknik men när jag gjort det tidigare i vegg så har det blivit riktigt bra.

Okey, tack för tipset. Vi får se hur höjderna blir helt enkelt! Med lite tur klarar jag mig ju
Citera
2016-11-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naxela
Så kallad "super cropping"
Jaha då är jag med. Ja vi får hålla tummarna, har själv precis påbörjat en 12/12 sog, ska bli jävligt spännande detta. Skulle det vara så att någon eller alla blir för långa får jag dra ut topparna mot väggarna med hjälp av "växtklipps" från Plantagen (som man enkelt fäster runt plantan) -> tråd -> silvertejp mot vägg.
Citera
2016-11-04, 17:03
Medlem
Det rullar på bra tycker jag några veckor kvar på dom första. Uppdaterar med bilder imorgon
Citera
2016-11-05, 14:02
Medlem
tomatkalles avatar
Jag reggade mig på ett forum via seedheaven,verkar vara ett trevligt ställe med mycket erfarenhet och aktivitet om ni tycker att det skrivs för lite i den här forumdelen.
Citera
2016-11-07, 17:57
Medlem
Här kommer en liten update med bilder för den som vill

http://imgur.com/a/UmNYU
Citera
2016-11-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0m0
Här kommer en liten update med bilder för den som vill

http://imgur.com/a/UmNYU

snyggt! Vad får du för höjd på dina plantor i 1l?
Citera
2016-11-07, 18:20
Medlem
Citat:
snyggt! Vad får du för höjd på dina plantor i 1l?

Tack runt 1m skulle jag tippa på att og x dwarfen blir, resten lite spritt mellan ca 50cm-1m
Citera
2016-11-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0m0
Tack runt 1m skulle jag tippa på att og x dwarfen blir, resten lite spritt mellan ca 50cm-1m

Kul att "dwarfen" blir längst Men visst körde du sativa dominanta hybrider?

Jag vill ju att mina ska hamna på 50-70cm men kör ju indica
Citera
2016-11-07, 18:59
Medlem
Citat:
Kul att "dwarfen" blir längst Men visst körde du sativa dominanta hybrider?

Jag vill ju att mina ska hamna på 50-70cm men kör ju indica

Ta måtten med en nypa salt då jag enbart gissar, ogn är satt ca 1 månad före resten.
Just nu är de og, critical+, ganesh, powerplant, ak47, och frön från 10L.
Blöter några casey jones och ww x bb imorgon.
Blir korsningar åt alla möjliga håll 😂
Senast redigerad av pr0m0 2016-11-07 kl. 19:03.
Citera
2016-11-07, 23:15
Medlem
tomatkalles avatar
Kul att det går bra,följer den här tråden med stort intresse
1 meter är ju överkomligt,har suttit och räknat lite och 120cm är absolut max vad jag hade fått att funka i mitt utrymme men då är det tight...hade gjort ont i själen att behöva fimpa fina plantor pga höjd.
Citera
2016-11-07, 23:22
Medlem
tomatkalles avatar
@Slavik,Har samma mått och lampa som dig så undrar hur det går,känns det bra med 5x5 eller hade du ändrat nåt om du hade startat om idag?
Citera
2016-11-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatkalle
Kul att det går bra,följer den här tråden med stort intresse
1 meter är ju överkomligt,har suttit och räknat lite och 120cm är absolut max vad jag hade fått att funka i mitt utrymme men då är det tight...hade gjort ont i själen att behöva fimpa fina plantor pga höjd.

Ja det händer nåt ialf, kul med respons Hoppas på att inte gå under 15g per planta.
jag har medvetet haft lyset en bit ifrån i veg, så håll det närma så stretchar dom mindre.
Har du valt nån strain?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in