Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Det skulle vara intressant att få veta vilken polis det var som så snabbt avskrev ärendet.
Det där med "nya framkomna omständigheter" är nog bara ett uttryck de använder för att det inte ska bli så solklart att tidigare åklagare/poliser har tagit felaktiga beslut.
Marianne Ny är knappast heller känd för att ge ärliga svar.
Jag har nått så otroligt svårt att se att Polis
och Åklagarmyndighet tagit fel till den grad att
detsamma material passerar igenom X antal överklaganden/omprövningar, men att det inte är förrän angreppet på Möller-föräldrarna ger häktning, som det hela dammas av med If´s dammvippa.
Klantigt värre om myndigheterna försöker mörka en sådan hanteringsbrist på ett sådant där simpelt vis.
Som jag tror..
Antingen hänger ärendena ihop i stor mån, eller så har man hittat fristående relevans djupt inne i Johanna´s beslag. Både och kanske.
Vore intressant att veta vilket som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Javisst har vi IF att tacka för att det kommit så här långt när det gäller grovt bedrägeri och mordet på Aki. Det senare, mordet, återstår ännu att se vad det blir av det.
Om Marianne Ny ska vara med i TV så måste hon väl säga någonting...
Om jag skulle önska så vore det ett besked om att någon snart kommer att delges misstanke om mordet på Aki.
–
Inte Marianne Ny..
SVT uppger att Veckans Brott pratat med åklagare Jessica Wenna inför kvällens avsnitt, men det handlar troligtvis om ett bandat tele-samtal med henne, eller bara återgivning av vad hon idag uppger.