2016-11-08, 14:22
Medlem
bddts avatar
Jag noterar att odds har skiftat marginellt. Vadslagningen tror på lite större möjligheter för Trump.
Insats på
Clinton ger 1/4 dvs 25%
Trump ger 39/10 dvs 390%

Fortfarande fördel Clinton alltså....

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner
2016-11-08, 14:23
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Nej då, han och hans gelikar är helt oförmögna att känna skam.

Har du varit med ett tag på flashback så börjar du lära dig att känna igen dem.
De som alltid kommer in i gruppvåldtäkts-trådar och hävdar att det "troligen var svenskar denna gången", de som hävdade att Brexit aldrig skulle bli av, SD hamna långt under 10% 2014, att Mr. Trump aldrig skulle bli nominerad osv osv.
Om och om igen får de fel, om och om igen blir de totalt bortgjorda, men de passar på att skaffa sig sina "15min" innan alla fakta finns på bordet, sedan när de bevisats fel går de bara vidare till nästa tråd och sjunger samma falska sång igen och igen och igen.

Ibland känner jag att det minst tragiska i sammanhanget vore om de faktiskt, vilket mycket tyder på, fick betalt, för alternativet att de sitter och som många deltagare i den här tråden gjort, skrivit tusentals hat-inlägg mot Trump det senaste året, helt gratis, flera timmar om dagen, ja det är nästan för tragiskt att kunna ta in.

Bra inlägg.

Jag tar gärna del av underbyggda åsikter om Trump och Clinton men när det hemfaller till uppenbara lögner kan man undra vad som driver dessa tangentbordsfysiljärer.

Varför i hela friden provocera och förstöra intressanta trådar med trams..?

Även jag triggas igång av idiotinläggen men lägger band på mig & ignorerar dem.
Alla skulle göra likadant, det skulle svida väsentligt mer för dem att bli ignorerade än att de får respons för uppenbart trams...

Denna tråd kommer under det kommande dygnet vara Flashbacks intressantaste, låt oss hålla den fri från hjärndött trollande.
2016-11-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Intressant att han som svarade dig sa att det är IDEOLOGIN som ska krossas. Du däremot menar att det är Trump som person och hans anhängare som ska nitas.

Rätt talade för vänsterns approach till allting. Våld är lösningen. Om Trump vinner inatt så kommer vi få se en enorm våg upplopp signerad våldsvänstern. Folk kommer att dö, egendom kommer att förstöras. man kan tycka att Trump kommer bli en dålig förlorare (vilket jag i viss mån kan hålla med om), men det är alltid att föredra framför vänsterns primitiva våldsverkare.

Trump har ingen genomtänkt ideologi, men han vet hur man spelar på en folkmassas instinkter - och på media.
2016-11-08, 14:24
Medlem
bddts avatar
Vilket är Den Bästa Sidan För Att Bevaka Valet?
2016-11-08, 14:24
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Tror man att opinionsundersökningarna dvs alla opinionsundersökningar är riggade och genomgående felaktiga så finns naturligtvis inget som helst utrymme för konstruktiv diskussion om någonting.

Däremot inte sagt att de stämmer till 100%, det gör de sannolikt inte.

Trumpanhängarna har hängt upp segern på att det ska dyka upp miljontals Trump-väljare vid båsen som:

1: inte fångats upp i opinionundersökningarna och:

2: som inte förtidsröstat.

Problemet med den tesen är att det fenomenet måste ske samordnat och då i "rätt" stater sett till elektorsmatematiken. Inklusive Florida, Nota Bene.

Fair enough ett ordentligt svar iallafall.

Inte för jag håller med dig det minsta.

Att Trump-väljare inte fångas upp i opnionundersökningar är väl ganska självklart?
Jämför bara med t.ex. SD där hittar du exakt samma fenomen.

Sen har vi ju det faktum att många fler demokrater tillfrågas i pollsen vilket självklart tippar vågen till Hillarys fördel. Frågar jag 100 personer varav 60 demokrater, 15 republikaner och 15 independents vem dom kommer rösta på så är det väl en självklarhet att demokraternas kanditat får flesta röster. Eller hur?

Och att det kommer ske "samordnat" är väl inge hög oddsar då hans anhängare litar på Trump till 100% och runt 0% på systemet. Så tror helt ärligt att dom flesta anhänger kommer ta hans ord till sig och göra som han har sagt åt dom.

Men aja, tack för svaret iallafall. Du är den enda som faktiskt behagat svara, alltid något
2016-11-08, 14:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Säkert redan länkats: https://www.youtube.com/watch?v=oabiXNVi0rg

Tycker att Marcus Oscarsson är otroligt spot on i sin analys. Känns nästan som om han läst Flashback och tar upp element av valet som media eller statsvetare inte verkar ta på allvar: nämligen Bradley-effekten. i samband med detta tog han även upp SD.
Hans slutsats är tydlig, det vill säga att valet är otroligt jämt, vilket han har helt rätt i.

Tror som sagt på en seger för Hillary Clinton, tyvärr. Men det kanske säger mer om min pessimistiska utgångspunkt än om verkligheten.
Medlem
I väldigt många länder så håller media tyst på valdagen och tar inte sida.

Hur ser det ut i USA ni som kollar på tv därifrån?
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt

Flashback.org
2016-11-08, 14:26
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt

För sådana som dig så är nog CNN med sina skarpa analyser och ärligt samplade polls det bästa stället.

Vill du istället ha något liknande fast på svenska kan jag rekommendera SVT.

Tror inte TV4 är tillräckligt vinklat för din smak.
2016-11-08, 14:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Men aja, tack för svaret iallafall. Du är den enda som faktiskt behagat svara, alltid något

För all del. Vi lär ju bägge ha det svart på vitt om 12-18 timmar, det blir en spännande kväll natt oavsett.
2016-11-08, 14:28
Bannlyst
Äcklas när jag ser Hillary gosar med befolkningen, speciellt efter man sett dokumentärer om allt fiffel hon sysslar med.

Typ desssa:
http://topdocumentaryfilms.com/clinton-cash/
http://topdocumentaryfilms.com/what-hillary-clinton-really-represents/

Sen för övrigt, vad sysslar kvinnliga reportern på SVT2 med? Hon avbryter hela tiden alla som pratar.
2016-11-08, 14:28
Bannlyst
Det här kan förändra ens liv detta valet typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in