2016-11-08, 11:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Intressant att följa beräkningarna för vilken sannolikhet kandidaterna har att vinna valet på 538 election. Något dygn så har det gått i Clintons favör, senast när jag kollande så hade Trump tagit några promillen. Men det står ändå 71,6 procent till Clintons favör och 28,4 procent till Trump, än så länge.....
Medlem
flaess avatar
Jag hoppas att Donald Trump vinner, men det är nog dessvärre Hillary Clinton som går segrande ur striden. Hillary Clinton kan mycket väl bli den värsta amerikanska presidenten som världen någonsin har skådat. Hon är en genomkorrupt psykopatkärring som är uppbackad av diverse suspekta intressen och därtill lider utav stora hälsoproblem.

Men om Donald Trump mot förmodan vinner presidentvalet så kommer det bli mycket intressant att se om han håller sina ord om att lyfta upp USA ur all splittring och förfall. Det är sannerligen inte en lätt uppgift, och de vedermödorna kan påverkas utav externa faktorer som till exempel en världsomspännande ekonomisk kris till följd av exempelvis petroleumbrist.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Jag vet inte exakt hur det fungerar där borta men ja, röstfusk med folk som röstar flera gånger har ju hänt.

Tror inte man röstar i samma namn varje gång dock.

Handlar väl om att man inte behöver ha något ID för att rösta i vissa stater (det är rasistiskt och klassförakt för alla har inte råd med ID )

Så dom tar helt enkelt någon annans röstlapp (eller vad man nu får) och går och röstar flera gånger på det sättet.

Det amerikanska röstningssystemet är ju helsjukt. Det är som gjort för fusk. Project Veritas-videon från igår visar hur det kan gå till. En bluffare iklädd burka, som uppger sig heta Huma Abedin (haha), stövlar rakt in och får rösta trots att hon inte på något sätt kan intyga att hon är hon. Det är självklart att det här utnyttjas i större skala, även om burkatricket förstås inte är så vanligt (vore för uppseendeväckande).

Om Trump blir vald måste han arbeta för att man inför obligatoriska id-kontroller överallt. Det är inte värdigt en demokrati att ha ett röstningssystem som är så fullt av hål.
2016-11-08, 11:46
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
[quote=RadioDDR1|58953621]Marknaden hade tokfel om Brexit. Uppenbarligen rör vi oss i nya territorier där det blir allt svårare att förutse politiska händelser på grund av den nyfunna polariseringen som bidrar till att opinionsundersökningar helt enkelt inte längre stämmer. Vi ser samma fenomen här hemma med SD t ex.

För övrigt så har jag för mig att Bremain ledde med nio procentenheter på valdagen om jag inte missminner mig. Brexit vann sedan med 52 mot 48.[/QUOTE]

Jag har för mig att det var jämnt hela vägen och det talade för 52-48 för Bremain men när väl valresultatet kom så var det tvärtom som du säger.
2016-11-08, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Känns svårt att även nu förutspå valet. Kommer Clinton vinna bekvämt? Kommer det bli en rysare? eller kommer Trump ta hem det?

Jag har trott alltmer på Trump under de senaste veckorna, särskilt sedan opinionen visat att han närmat sig Clinton. Sedan vet man inte hur FBI-utredningen mot Clinton har påverkat: negativt eftersom hon blev utredd, eller positivt eftersom hon friades?

Jag tror dock inte på kalkylerna i tidningarna som säger att Trump har ca 30 % chans att vinna; det är såklart mycket jämnare än så!
2016-11-08, 11:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det amerikanska röstningssystemet är ju helsjukt. Det är som gjort för fusk. Project Veritas-videon från igår visar hur det kan gå till. En bluffare iklädd burka, som uppger sig heta Huma Abedin (haha), stövlar rakt in och får rösta trots att hon inte på något sätt kan intyga att hon är hon. Det är självklart att det här utnyttjas i större skala, även om burkatricket förstås inte är så vanligt (vore för uppseendeväckande).

Om Trump blir vald måste han arbeta för att man inför obligatoriska id-kontroller överallt. Det är inte värdigt en demokrati att ha ett röstningssystem som är så fullt av hål.

Jag är med på det, om det samtidigt lagstiftas att alla medborgare över 18 år får ett röstkort hemskickat till sig.
2016-11-08, 11:48
Medlem
Mycket talar för att det kommer bli ett jämnt val oavsett vem som vinner. Jag tror ungefär som Kyle Kulinski: https://www.youtube.com/watch?v=2xlaQHr3dBA
2016-11-08, 11:48
Medlem
Sillberskys avatar
Här är lite fakta om valet, var hundrade amerikan sitter på kåken och får inte rösta exempelvis eller de som begått brott, vilket borde vara en ansenlig del av befolkningen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentval_i_USA
2016-11-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant att följa beräkningarna för vilken sannolikhet kandidaterna har att vinna valet på 538 election. Något dygn så har det gått i Clintons favör, senast när jag kollande så hade Trump tagit några promillen. Men det står ändå 71,6 procent till Clintons favör och 28,4 procent till Trump, än så länge.....
Nämnas bör att Nate Silver dom står bakom 538 trodde aldrig att Trump skulle bli republikanernas kandidat.
Citat:
He repeatedly pronounced that Trump had a close to 0 percent chance of winning the Republican primary, even as he led in the polls. “Trump’s chances [are] higher than 0 but (considerably) less than 20 percent,” he wrote in November.
http://www.huffingtonpost.com/entry/nate-silver-election-forecast_us_581e1c33e4b0d9ce6fbc6f7f
2016-11-08, 11:49
Medlem
bddts avatar
Det är oerhört beklämmande att upptäcka mängden av Flashbackare som hoppas på Trump-seger - bara för skadeglädjens skull. Trodde det endast var vita outbildade rednecks som tycker världen är skyldig dem något. Att svenska snuttjullar med nappflaskan i mun inte kan tänka längre fram än näsan kan nå hyllar denna Hitler-replika övergår allt förstånd. Jag har stött på psykopater och kan med bestämdhet påstå att Donald Trump passerar som sådan på ALLA punkter.

Hoppas verkligen det finns tillräckligt med vettiga röstare i USA som räddar oss från ett gigantiskt bakslag.
2016-11-08, 11:50
Medlem
NygammalValss avatar
Självklart vinner Trump detta och det förstår alla som känner till minsta lilla om Bradley-effekten.
2016-11-08, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
När Obama tillträdde så trodde idioten på fullt allvar att han skulle skapa fred i mellanöstern och införa billig sjukvård till alla amerikaner. (Enligt dokumentärer på svensk TV.)

Obama blev snabbt en luttrad marionett åt Wall Street, NSA, Media & Copyright-lobbyn m.fl. Obamas gigantiska mängder skattepengar till Obamacare har mestadels bara gett högre vinster till sjukvårdsindustrin och många vill vara undantagna.

Jag har svårt att tro att Trump skulle kunna göra alla de förändringar som han skulle vilja. Det finns trots allt en kongress och senat som är i stort sett densamma och många där tillhör etablissemanget.

Eftersom Trump är äldre och mer erfaren kring hur etablissemanget kan motarbeta de som hotar deras makt kommer han nog inte att som Obama bli håglös och besviken samt gråta ut i TV, men kanske att Trump släpper sina nuvarande planer och försöker hitta förslag där krigsindustrin och vårdindustrin kan stödja honom?

Hitlary ekar bara vad krigshökar och banker säger åt henne att säga, och ifall hörsnäckan kommer med nya instruktioner byter hon blixtsnabbt. Omöjligt att veta om hon har någon politisk åsikt. Förmodligen vill hon bara ha makt och berömmelse.

Den vitala skillnaden mellan Clintons/Obama och Trump är att de förstnämnda är en del av hela det politiska systemet med tillhörande media, banker och myndigheter. De är liksom ansikter utåt. Det är korruption på hög nivå. Trump står helt utanför.

Hela hans anhang står utanför så jag tror på en hel del förändringar. Men lyckas han kommer det bli ett nytt JFK-fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in