2016-11-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Är det inte lättare att googla än att skriva raderna ovan?

För detta skiljer sig ifrån delstat till delstat. I Florida så är det stenhårt: En gång i fängelse - ingen mera rösträtt.

När man släppts ut ur fängelset i Florida är det bara att ansöka om rösträtt.

I vissa andra delstater där rösträtten fråntas vid fängelsevistelse sköts detta automatiskt och rösträtten återfås efter en viss tid.
2016-11-08, 11:24
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Känns svårt att även nu förutspå valet. Kommer Clinton vinna bekvämt? Kommer det bli en rysare? eller kommer Trump ta hem det?
2016-11-08, 11:25
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Stämmer. Ser man videon av citatet så märker man att de har klippt första delen av en mening, vad den slutar med vet inte jag. Orkar inte gräva i det hela.

Det han säger är att illegala som röstar inte kommer bli jagade.

Alltså dom behöver inte oroa sig för att deras adresser och annan information dom uppger om dom går och röstar kommer användas emot dom.

Han uppmanar aldrig illegala att rösta, däremot så säger han att dom kan göra det utan konsekvenser för det kommer inte följas upp.

Sen om jag inte missminner mig så kallar dom även illegala för citizens också, både Obama och hon som intervjuar (kan vara så att det bara är kvinnan dock).

Detta är från minnet, orkar inte kolla intervjun igen. Men vet att jag har rätt angående att informationen dom lämnar om dom röstar inte kommer att användas för att jaga dom.
Medlem
NygammalValss avatar
Senaste poll-siffror tack?

TV4 är redan igång med sin direktsändning där man ägnar 80% av tiden åt att ondgöra sig över Trump.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ack vad besviken du kommer bli. Trump kommer inte vinna.
Det sa man om Brexit också, hörrudu. Trump är underskattad med flera procentenheter eftersom han är kontroversiell, många av hans väljare kallar sig istället för oberoende eller icke bestämda väljare.
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Då var det dags. Snart natten som kommer att förändra världen för evigt. Kulmen på ett år som redan förändrat världen för evigt. Förmodligen den viktigaste dagen i mänsklighetens historia. Det är en ynnest att få leva idag.

Som jag tippat för länge sedan så vinner Trump 35 stater mot Hillarys 16. Den verkliga Reagan-sliden får vänta fyra år till. Då är även New York, Washington, Oregon, Massachusetts osv i spel.

För den som vill följa en amerikansk mainstreamkanal så måste jag rekommendera CNN. Följde dem under primärvalen och de var alltid snabbast med siffror, alltid klarast och tydligast med siffror. Sen har de även John King som oavsett hans politiska åsikter alltid lyckas vara klar, intelligent, konkret och ärlig (ickeönsketänkande) kring siffrorna som kommer in.

CNN, bara för att se tårarna i deras ögon?
2016-11-08, 11:26
Medlem
Alla stora och betydelsefulla institutioner och maktcenter är starkt för Clinton och emot Trump...

Wall Street och Bankerna
Pentagon/Militärkomplexet
Intelligence tjänsterna (CIA, FBI, NSA etc)
Big Business (Google, Facebook, Gates etc)
Stor-Media
Utländska pengar och intressen (Saudi, Qatar, Israel etc)

Aldrig någonsin har en presidentkandidat i USA, eller något annat land, vunnit utan att iallafall ha någon av dessa på sin sida. Oerhört svårt och se Trump vinna detta (eller snarare tillåtas vinna).
2016-11-08, 11:27
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Känns svårt att även nu förutspå valet. Kommer Clinton vinna bekvämt? Kommer det bli en rysare? eller kommer Trump ta hem det?

Trump vinner. Lita på professorn:

Professor who’s predicted 30 years of presidential elections correctly is doubling down on a Trump win

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/10/28/professor-whos-predicted-30-years-of-presidential-elections-correctly-is-doubling-down-on-a-trump-wi n/
2016-11-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det mest intressanta angående valutgången är att förtidsröstningen har slagit alla rekord i den ytterst viktiga Delstaten Florida. Denna delstat måste Trump ta för att han, överhuvudtaget skall ha en chans att vinna. Tar Hillary delstaten så kan hon vara ganska säker på en klar seger.

Hur som helst så är det mycket jämt mellan kandidaterna i Florida. Den grupp som ökat förtidsröstningen mest i procentuella tal är latinos. Man i absoluta tal så har vita ökat antalet förtidsröster med mer än fyra miljoner, (latinos når upp till knappt miljonen).

Så då inställer sig, givetvis den mycket intressanta frågan: Vilka vita har främst ökat sin förtidsröstning. Detta kan avgöra valet, även om Hillary, i det stora hela, fortfarande, har en fördel. Min och valsajters uppskattningar av sannolikheten för en Hillary seger är ca 70 procent.

Men förlorar Hillary Florida och några andra betydelsefulla delstater, så kan det vara kört.

Högt valdeltagande ska ju gynna demokraterna i Florida på grund av att det är lättare att hitta nya väljare som är latinos än vita.

Stora frågan är ju hur stor del av kakan Trump fått av latinos i Florida. Finns ju inga Mexikanare där.

Kubanerna brukar vara republikaner och folk från Haiti har sin historia med Clinton.

Har Trump fått en del av den kakan så vinner har han inte fått det så förlorar han Florida.
2016-11-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Vi lever i en marknadsekonomi, marknaden har redan reagerat på det förmodade valresultat, marknaden kan inte ha fel.
2016-11-08, 11:30
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det sa man om Brexit också, hörrudu. Trump är underskattad med flera procentenheter eftersom han är kontroversiell, många av hans väljare kallar sig istället för oberoende eller icke bestämda väljare.
Ja mediastrategerna har förstått värdet av att framstå som en vinnare så de försöker frenetiskt utmåla Hillary som en vinnare nu men det kan visa sig mest vara ett spel för gallerierna.
2016-11-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Det han säger är att illegala som röstar inte kommer bli jagade.

Alltså dom behöver inte oroa sig för att deras adresser och annan information dom uppger om dom går och röstar kommer användas emot dom.

Han uppmanar aldrig illegala att rösta, däremot så säger han att dom kan göra det utan konsekvenser för det kommer inte följas upp.

Sen om jag inte missminner mig så kallar dom även illegala för citizens också, både Obama och hon som intervjuar (kan vara så att det bara är kvinnan dock).

Detta är från minnet, orkar inte kolla intervjun igen. Men vet att jag har rätt angående att informationen dom lämnar om dom röstar inte kommer att användas för att jaga dom.
Så då borde vanliga amerikaner kunna göra samma sak registrera sig ett flertal gångar, avge röst samma antal gånger. Varför endast rösta en gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in