2016-11-07, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Bara valfusk av stora proportioner som kan ta valvinsten från Trump.

Hillary Clinton har 693 sätt att vinna elektorsrösten, Donald Trump 315. Det står och väger på samtliga av måste-staterna för Trump. Det begriper du väl att han omöjligen tar hem samtliga? Valet är sedan länge över.
Citera
2016-11-07, 23:02
Medlem
SilviaNights avatar
När vet vi för säkert vem som blir president?
Citera
2016-11-07, 23:04
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag har börjat förbereda mig på det värsta tänkbara. I nuläget börjar det kännas som att Clinton kommer vinna valet.

Det är dock ganska lätt att acceptera detta. Efter utvecklingen i Sverige under de senaste 20 åren så har man liksom börjat vänja sig vid en värld i brand.

Bara att luta sig tillbaka och njuta av showen. Fuck it

Ja, den goda sidan är inte bortskämd med framgångar, men förr eller senare måste ju även ondskan möta rejäla bakslag.
Citera
2016-11-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Hillary Clinton har 693 sätt att vinna elektorsrösten, Donald Trump 315. Det står och väger på samtliga av måste-staterna för Trump. Det begriper du väl att han omöjligen tar hem samtliga? Valet är sedan länge över.
Entusiasm gapet är enormt till Trumps fördel. Den kandidat som haft mest entusiasm har vunnit 100% av gångerna i USAs Presidentval.
Citera
2016-11-07, 23:05
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelforsaljaren
Varför skiter negrerna i att rösta?

Det gör dom nästan alltid när det bara är vita som är kandidater.
Citera
2016-11-07, 23:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Ja, den goda sidan är inte bortskämd med framgångar, men förr eller senare måste ju även ondskan möta rejäla bakslag.

Du vet väl att ondska och godhet endast är subjektiva ord som kan sättas på vilken motståndare som helst och därmed inte är appliceringar ur ett verklighetsbaserat syfte då det är termer som endast hör hemma i sagor och andra former av fantasiskrifter då den verkliga världen bär på en gråskala kring (nästan) alla ageranden som utförs?
Citera
2016-11-07, 23:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik

Absolut inte. Alla experter säger att detta val är ovanligt svårt att förutspå. Väljargrupper som inte brukar rösta dyker upp, de vanliga modellerna funkar helt enkelt inte.

Det är inte alls otänkbart, snarare sannolikt, att pollsen ligger 2-3 procent fel i genomsnitt på grund av denna faktor. Samma sak som gjorde att SD förutspåddes få 8% i valet 2014, men fick 13%. Samma sak som gjorde att Stanna-sidan förutspåddes vinna vid Brexit, men Lämna-sidan sen vann en ganska klar seger.
Citera
2016-11-07, 23:12
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Längtar tills detta skitval är över. Så jävla less på att läsa alla domedagsprofetia överallt på internet.

- Vinner Trump så kommer tredje världskriget bryta ut och han kommer atombomba halva världen. Alla invandrare blir utkastade och världsekonomin kraschar.

- Vinner Hillary så blir det också världskrig, då Hillary kommer starta krig mot Ryssland. Psyksjuk kvinna som kommer skapa lagar som hotar ens rättigheter (?) och diverse annat.
Citera
2016-11-07, 23:12
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du vet väl att ondska och godhet endast är subjektiva ord som kan sättas på vilken motståndare som helst och därmed inte är appliceringar ur ett verklighetsbaserat syfte då det är termer som endast hör hemma i sagor och andra former av fantasiskrifter då den verkliga världen bär på en gråskala kring (nästan) alla ageranden som utförs?

Jag utgår ifrån mig själv, min familj och mitt folk. Folk som värnar detta betraktar jag som goda. Folk som bekämpar det betraktar jag som onda. Jag är medveten om det subjektiva i detta och jag är även medveten att du gör den helt omvända bedömningen, så vi har inte mer att säga varandra i just det ämnet.
Citera
2016-11-07, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut inte. Alla experter säger att detta val är ovanligt svårt att förutspå. Väljargrupper som inte brukar rösta dyker upp, de vanliga modellerna funkar helt enkelt inte.

Det är inte alls otänkbart, snarare sannolikt, att pollsen ligger 2-3 procent fel i genomsnitt på grund av denna faktor. Samma sak som gjorde att SD förutspåddes få 8% i valet 2014, men fick 13%. Samma sak som gjorde att Stanna-sidan förutspåddes vinna vid Brexit, men Lämna-sidan sen vann en ganska klar seger.

Hur kommer det sig att Brexitteorin om att ljuga vem man röstar på raserades när FBI återöppnade Hillarys fall? Helt plötsligt var det dött lopp i nationella rösten. Opinionsundersökningarna är pålitliga.
Citera
2016-11-07, 23:17
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
När vet vi för säkert vem som blir president?

Ifall det blir någon som vinner stort så lär det vara säkert runt 4-5 på morgonen. Men om det blir jämnt så kan det dröja mycket längre. Säkert fram till 9-10 på morgonen om inte mer.
Citera
2016-11-07, 23:20
Medlem
Sababas avatar
Var en veteran under talet i Scranton PA som gjorde en riktigt tårdrypande historia hur hans team blev "left behind" av Hillary. Till och med jag som icke-amerikan som inte köper sentimentala historier förstår det explosiva i hans tal. Kommer ju själv ihåg hur man satte spyan i halsen när man såg Private Ryan och de förklarade hur de offrade sig på "frihetens altare". Den retoriken fungerar hårt i USA.

Afroamerikanska kvinnorna i början av talet i NC tror jag gav extra plus hos den populationen.

Jag vet inte, men Trump kör bra kort. Obama är riktigt förnuftig i sina tal. Presidentlik. Men det är ju inte han som de ska välja eller hur? Hillary låter ju bara som en inövad klyschamaskin.
Senast redigerad av Sababa 2016-11-07 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in