2016-11-07, 08:43
Medlem
Det jag inte begriper är hur Trump överhuvudtaget kan ställa upp i ett val, som han anser riggat? Och tydligen är det ganska manga som delar hans uppfattning. Det borde väl kännas meningslöst att ställa upp mot "Soros riggade rösträkningsmaskiner"? Eller? I sa fall borde ju en seger bli omöjlig?! Och varför kan inte en stenrik person som Trump begära/ordna att en kommission tillsätts för att granska hela processen?

Valfusk i ett land som Österrike kan jag tänka mig, men i USA?

Den här mailaffären, och FBI:s märkliga hantering, visar att etablissemanget gar Clintons ärenden.

De flesta Trump-supportrarna verkar ha gett upp, här pa Flashback i alla fall?! Är det bara jag som tror att han kan vinna?
Citera
2016-11-07, 08:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Det jag inte begriper är hur Trump överhuvudtaget kan ställa upp i ett val, som han anser riggat? Och tydligen är det ganska manga som delar hans uppfattning. Det borde väl kännas meningslöst att ställa upp mot "Soros riggade rösträkningsmaskiner"? Eller? I sa fall borde ju en seger bli omöjlig?! Och varför kan inte en stenrik person som Trump begära/ordna att en kommission tillsätts för att granska hela processen?

Den här mailaffären, och FBI:s märkliga hantering, visar att etablissemanget gar Clintons ärenden.

De flesta Trump-supportrarna verkar ha gett upp, här pa Flashback i alla fall?! Är det bara jag som tror att han kan vinna?

Processen har granskats och ingen har kunnat visa på hur man skulle kunna styra resultatet genom rösträkningsmaskinerna.
Citera
2016-11-07, 08:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

"Hoppet är ju det sista"...

Men nej.., syns att Trump har för många "måste" stater för honom att ta helt enkelt. Men om jag skall komma nu med en positiv nyhet i detta så..

"African-american" vs. "Latino" röstande.

Såg igår att "African-american" röstande har inte samma entusiasm som när Obama var på tapeten .., hur som haver så röstar de 90 % demokratiskt. Och valdeltagandet är på väg ner..

"Latino" rösterna har blivit fler.., här skall "bara" 75 % rösta demokratiskt. Men sen vet man inte.., "The Donald" sade ju saker i början utav kampanjen som nog ha blivit kvar i minnet hos dessa väljare..

I "the rustbelt" tror jag Trump gör det bra. Men sen har vi Florida, Arizona..(med många fler latinos än för 8 år sedan)
Citera
2016-11-07, 09:04
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:

FBI:s märkliga hantering har säkert skadat Clintons förtroende. Många väljer förtidsröstning. Trumps supportar som kanske inte tänkt lägga sin röst blir antagligen triggade. Satans FBI som köpts för att fria Clinton. Nu jävlar.

Det jag inte förstår är om systemet är grovt riggat, varför inte säkra Clintons seger från början. För att ta till konspirationer, Trump och Clinton är båda bekanta och har besökt tillställningar ordnat av elitens dömda pedofil (ingen konspiration). Familjen Trump med Clintons är säkert vänner privat Trump tillsätter ingen kommission för att det är meningen att Clinton ska vinna i slutändan. Det vi sett och ser nu är bara ett spel för galleriet.

Sett till Galtungs förutsägelse och det faktum att både Ryssland och USA rustar upp för krig, (i somras ändrade USA:s flygvapen sin defcon från 4 till 3 för en månad. Nu är det uppe på fyra igen). Det verkar som att han kan få rätt. Enligt Galtungs förutsägelse går USA nu in i ett skede med en diktatorisk president innan en liknande kollaps som drabbade Sovjet drabbar USA runt 2020.

Trump kan fortfarande vinna. Opinionsmätningar slog fel vid Brexit. Jag tror fortfarande att fler därute är mer antietablissemang än eliten förstår.
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-11-07 kl. 09:07.
Citera
2016-11-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Visst kan man tro på Bradley-faktorn, det som oroar mig dock är att det inte fanns någon uppenbar sådan i primärvalet, Trump fick till och med i bland sämre än sina opinionssiffror. Dessutom fick Romney sämre resultat än sina opinionssiffror förra valet.

Jag håller på Trump, men jag tycker det ser ganska tungt ut om man ser på kartan, känslan är att han måste vinna allt som är 50/50 (Nevada, North Carolina,Florida) Dessutom måste han skrälla i något mer, jag tror största chansen där är att han tar New Hampshire och ett av Maines distrikt, då kommer han upp i exakt 270.

Trumps organisation måste chansa på att Ohio, Arizona, Iowa redan är hemma, satsa istället pengarna på Nevada, North Carolina, Florida, New Hampshire. Sedan har man ett antal långskott där Colorado och Pennsylvania är de kanske mest realistiska chanserna.

Jag delar din analys.Trump är en underdog coming in..men hans segerchans är större än vad oddsen därute säger så likafullt är det rimligt att spela honom.
Jag tror att han vinner många måsteswingstates.De två jag egentligen är mest oroliga för är Nevada och New Hampshire vilket motsvarar tio elektorsröster.
Möjlig inbrytningschans finns dock i Colorado för och främst.Sedan känns det som Pennsylvania också skulle kunna svänga i röd favör.Vi synes eniga om detta.
Han ligger inom ett marginellt generellt mätfel för att nå 270,så vi behöver ingen Bradley a la Brexit eller gängse SD uppskattning.Ett litet fel gällande Trumps uppskattade röstetal vänder valet och det ligger självklart inom det möjligas gräns.
Grejen är nog att senaste veckornas momentum för Trump måste hålla i sig över morgondagen.
Det känns oerhört osäkert att så blir fallet i skrivande stund.
Tror att vi fort kommer att se vart det barkar hän valnatten.
Citera
2016-11-07, 09:36
Medlem
Citat:

Vad menar du med "i ett land som Österrike"?

Österrike är ett extremt välorganiserat land.

Varför skulle det kunna förekomma valfusk i Österrike men inte i USA?
Citera
2016-11-07, 09:39
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tror att han kan vinna?

Nej, jag tror att han har en stor chans fortfarande.

Folket är evinnerligt trötta på etablissemanget och i synnerhet på Hillary Clinton. Hon är en symbol för korruption och maktmissbruk.

Det känns som att det kan gå hur som helst på valnatten.
Citera
2016-11-07, 09:45
Medlem
Sperssons avatar
.
USA är nu nära att ha valt en svart man och en kvinna som president.
Varför har det amerikanska folket plötsligt börjat välja president beroende på dennes hudfärg och kön?
Citera
2016-11-07, 09:49
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling

Folket är evinnerligt trötta på etablissemanget och i synnerhet på Hillary Clinton. Hon är en symbol för korruption och maktmissbruk.

Jag tycker det är konstigt att inte fler är positiva. När det äntligen kommer en chans att välja någon som alla politiker avskyr (och folk avskyr ju politiker) - så TAR man den inte!?
Citera
2016-11-07, 09:51
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Oavsett vem som vinner så har USA förlorat sin storhetsglans genom denna presidentkampanj
därför ser framtiden framtiden mycket osäker ut för USA
verkar som folk over there har sett mer show än politik i denna valkampanj

http://i.imgur.com/yutQU1q.jpg
Citera
2016-11-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Processen har granskats och ingen har kunnat visa på hur man skulle kunna styra resultatet genom rösträkningsmaskinerna.

Källa pa detta, tack!
Citera
2016-11-07, 09:56
Medlem
Citat:
Vad menar du med "i ett land som Österrike"?

Österrike är ett extremt välorganiserat land.

Varför skulle det kunna förekomma valfusk i Österrike men inte i USA?

"Extremt välorganiserat" är absolut ett omdöme som far sta för dig. Manga uppfattar Österrike tvärtom som en demokratur.

USA är däremot en supermakt - och ett land, som torde ha en högre grad av demokrati. Valprocessen i USA borde därför rimligen vara strängt övervakad av oberoende observatörer. Men nu blir den här diskussionen närmast OT, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in