Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Visst kan man tro på Bradley-faktorn, det som oroar mig dock är att det inte fanns någon uppenbar sådan i primärvalet, Trump fick till och med i bland sämre än sina opinionssiffror. Dessutom fick Romney sämre resultat än sina opinionssiffror förra valet.
Jag håller på Trump, men jag tycker det ser ganska tungt ut om man ser på kartan, känslan är att han måste vinna allt som är 50/50 (Nevada, North Carolina,Florida) Dessutom måste han skrälla i något mer, jag tror största chansen där är att han tar New Hampshire och ett av Maines distrikt, då kommer han upp i exakt 270.
Trumps organisation måste chansa på att Ohio, Arizona, Iowa redan är hemma, satsa istället pengarna på Nevada, North Carolina, Florida, New Hampshire. Sedan har man ett antal långskott där Colorado och Pennsylvania är de kanske mest realistiska chanserna.
Jag delar din analys.Trump är en underdog coming in..men hans segerchans är större än vad oddsen därute säger så likafullt är det rimligt att spela honom.
Jag tror att han vinner många måsteswingstates.De två jag egentligen är mest oroliga för är Nevada och New Hampshire vilket motsvarar tio elektorsröster.
Möjlig inbrytningschans finns dock i Colorado för och främst.Sedan känns det som Pennsylvania också skulle kunna svänga i röd favör.Vi synes eniga om detta.
Han ligger inom ett marginellt generellt mätfel för att nå 270,så vi behöver ingen Bradley a la Brexit eller gängse SD uppskattning.Ett litet fel gällande Trumps uppskattade röstetal vänder valet och det ligger självklart inom det möjligas gräns.
Grejen är nog att senaste veckornas momentum för Trump måste hålla i sig över morgondagen.
Det känns oerhört osäkert att så blir fallet i skrivande stund.
Tror att vi fort kommer att se vart det barkar hän valnatten.