2006-12-28, 03:27
Medlem
Jebemtis avatar
Stämmer bra den äldsta har ej ngt kriminellt förflutet.
Den yngre kämpar o flyter tack vare andras vingar som han fått tack vare Aydin.
Frågan är hur länge till?han har missbruks problem främst spel men även andra.
Förövrigt bör tilläggas att båda bröderna är bra killar men allt för naiva
Citera
2006-12-28, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebemti
Stämmer bra den äldsta har ej ngt kriminellt förflutet.
Den yngre kämpar o flyter tack vare andras vingar som han fått tack vare Aydin.
Frågan är hur länge till?han har missbruks problem främst spel men även andra.
Förövrigt bör tilläggas att båda bröderna är bra killar men allt för naiva

Jag kan inte säga att jag vet något om dessa problem - Den yngsta kom ut me rätt tränad kropp efter sista resan - Fittja kopplingen e jag är inte heller så säker på att många känner till den, jag hörde det för länge sedan - men dom har visat på många sätt - efter det - att dom alltid varit något att räkna med.

Naiva - jag vet inte, menar du killen i dörren - brödraskapet - låter som Peter R - fast jag är inte säker på att det e han..

Bra killar ja, men nu kommer "Luffaren" paja, vi svävar i EA rymden.
Citera
2006-12-28, 10:37
Medlem
Jebemtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikufesin
Jag kan inte säga att jag vet något om dessa problem - Den yngsta kom ut me rätt tränad kropp efter sista resan - Fittja kopplingen e jag är inte heller så säker på att många känner till den, jag hörde det för länge sedan - men dom har visat på många sätt - efter det - att dom alltid varit något att räkna med.

Naiva - jag vet inte, menar du killen i dörren - brödraskapet - låter som Peter R - fast jag är inte säker på att det e han..
syftade på bröderna Koc Aydin o A**** som sagt bevisligen allt för naiva,men båda mkt bra killar med stort hjärta.

Fittja-boys var ngt pressen döpte dem till,Ingen av dem var från fittja ännu mindre tillhörde dom de gänget.De var alla från Norsborg som sagt.
5 st blev dömda för det,Aydin o fyra till.Den som styrde dessa gossar då var B**** även kallad Terror,de har hamnat i stora trubbel ett par ggr men en så länge med (happy end)
En annan i de gänget,släkting till B som ej var inblandad i ("pås-affären")blev skjuten för ett par år sen i alby-rondellen av en (jugge D****)men klarade sig
Rör sig sen dess alltid med s-väst och är mkt försiktigare och är den som drar i de största trådarna bland dem nu för tiden.
Citera
2006-12-28, 22:54
Awaiting Email Confirmation
Idag träffade jag på Deniz Taygan och det var ett par år sedan sist och han var inne i bikersvängen och var medlem i X-team.....han såg mycket härjad ut och smalare än någonsin (inte kul att se) men han hade skaffat sig fru och barn under åren i Turkiet och det är ju iallafall bra det....det som slog mig var att när han sa att han var medlem i X-team var att bara för något år sedan var det ju dessa grabbar från just X-team som bröt sig in hos honom mitt i natten och slog halvt ihjäl han....men vad är det man brukar säga "Tiden läker ALLA sår"......Glömmer aldrig när jag 1987 klev på en buss och längst bak i bussen såg jag två bekanta ansikten och dessa var Taygan och Söderbeck och Taygan hade på sig hela outfiten från hammargården och jag fick veta att han bara någon timme innan dragit därifrån och han hade endast tofflor på sig (man fick ju bara ha det på sig så man inte kunde springa så bra om man nu skulle just dra men Deniz han klarade det Ha Ha Ha) så nu var det dags att ordna ett par nya och det gjorde vi..... Finns många roliga grejer med Taygan tänk bara den gången när han och Justin och Patte karvade Grevens döda kärring i bitar men tog med huvudet hem i en hink och just då för dom påhälsning av ett par Ziggisar som dom hade knas med och bråk uppstod och helt plötsligt flippar Deniz totalt och sliter upp skallen ur hinken och skriker såhär kan det gå för er era jävlar.....och dom vart så skitnödiga att detta senare kom fram till Polisen....Han är en vild jävel den där men otroligt bra människa med ett stort hjärta till sina vänner MEN drogerna kommer en dag att få han att sumpa det han idag har kvar TYVÄRR!!
Citera
2006-12-29, 00:07
Medlem
Drillen vem är den där Walter perez då??

Var ju bardoms vän med han son chito.. han härjade väl i sverige på 80 talet?
Vad är det för bife han och Sevo har då?,, vore intressant med lite info gärna något om Chito ocksp mvh Suunne
Citera
2006-12-29, 01:04
Medlem
Någon som vet VEM som totalkrossade styckmördaren anders carlsson (han som styckade/våldtog någon finsk rockmusiker)...

Vet att det var en kille ifrån brödraskapet som just då satt på sidsjöns mentalsjukhus...Vad gjorde en brödraskaps snubbe där? och varför manglade han på AC så hårt?

Tror dom tryckte på brandlarmet på en annan avdelning vilket gjorde att vårdarna sprang iväg dit, då attackerade dom gubben, men som sagt vem är det?
Citera
2006-12-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Någon som vet VEM som totalkrossade styckmördaren anders carlsson (han som styckade/våldtog någon finsk rockmusiker)...

Vet att det var en kille ifrån brödraskapet som just då satt på sidsjöns mentalsjukhus...Vad gjorde en brödraskaps snubbe där? och varför manglade han på AC så hårt?

Tror dom tryckte på brandlarmet på en annan avdelning vilket gjorde att vårdarna sprang iväg dit, då attackerade dom gubben, men som sagt vem är det?

Totalkrossade är fel ord. Dom var 2 st. som bombade på Carlsson med ett bordsben så att han fick en axelfraktur och lite ont i huvudet. Minns inte namnet på en av dom, men det stämmer att han var involverad i nån av klubbarna på nåt sätt. Medlem eller inte...ingen aning...
den andre var Må***n Isa****n uppifrån Pitekrokarna...

Många år sen det där. Idag ligger AC halvsidesförlamad efter hjärnblödning, så hans bana är nog över.

Mer än en av Mc-gubbarna har vandrat igenom rättspsyks korridorer, så nåt engångsfall var det inte...
Citera
2006-12-29, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikufesin
Har denna Aydin 2 andra bröder, båda med bokstaven A som första bokstav?

Luffaren: Det var ingen från Eskilstuna som drog in Putte i tråden, jag valde gå in och kommentera så folk som din "vän" Drillen som skrev att han inte hade en aning om vart Putte tog vägen fick något tillbaka.

Visst, Drillen levererar, men vi kan ju försöka leverera tillbaka.. utan att försöka leka Eskilstuna häftiga, så var aldrig fallet.

Undrar dock hur du vet namnen på dom andra inblandade - om inte EA koppling.

Jebemti, tackar för va du levererat.

Känner personligen många i och från Eskilstuna. Thats all... Och man behöver faktiskt inte bo i Eskilstuna för att känna till "dom andra"...

Fittja Boys förresten.... Var väl enbart ett korplag i fotboll? Eller hur?

Högaktar "Drillens" jobb i tråden men vi känner inte varandra så "vän" känns inte relevant.
Helt ok Niku! Inga problem! Vidhåller dock att tråden spelar i en helt annan division än föremålen för våran diskussion. Vill bara förtydliga det innan "Blå Ängeln" och "Lejon Bar" dyker upp i samtal om diverse uteställen från förr och nu...
Citera
2006-12-29, 05:38
Medlem
Postkranens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drillen
.....Glömmer aldrig när jag 1987 klev på en buss och längst bak i bussen såg jag två bekanta ansikten och dessa var Taygan och Söderbeck och Taygan hade på sig hela outfiten från hammargården och jag fick veta att han bara någon timme innan dragit därifrån och han hade endast tofflor på sig (man fick ju bara ha det på sig så man inte kunde springa så bra om man nu skulle just dra men Deniz han klarade det Ha Ha Ha) så nu var det dags att ordna ett par nya och det gjorde vi.....
Om det är Hammargården som låg ute på Ekerö har jag en fråga.
Jag har själv varit på Hammargården. Inte som intagen men jag var med och "fritog" en av de intagna.
Det var några år senare än det årtal du nämner, och mycket ändras med tiden. Men jag kan inte minnas att de var klädda i något annat än vad som såg ut att vara deras helt egna kläder. Förutom skorna då.

Och säkerheten var inte den hårdaste. Vi var inte mer än ett gäng ungar, som innan själva fritagandet var där och rekade två gånger utan att bli upptäckta.
Lövsta var snäppet värre då.
Citera
2006-12-29, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av Postkranen
Om det är Hammargården som låg ute på Ekerö har jag en fråga.
Jag har själv varit på Hammargården. Inte som intagen men jag var med och "fritog" en av de intagna.
Det var några år senare än det årtal du nämner, och mycket ändras med tiden. Men jag kan inte minnas att de var klädda i något annat än vad som såg ut att vara deras helt egna kläder. Förutom skorna då.

Och säkerheten var inte den hårdaste. Vi var inte mer än ett gäng ungar, som innan själva fritagandet var där och rekade två gånger utan att bli upptäckta.
Lövsta var snäppet värre då.

Jag satt på Hammargården under 1 år och outfiten var grå tröja och mörkblåa jumpabyxor samt svarta plasttofflor eller kunde man få ha på sig ett par mårkblåa träningsskor men enbart när man var inomhus och hade någon aktivitet på gång.....Lövsta var jag på ett par gånger och fick även sitta i deras såkallade arrest då jag fått ett vredesutbrott och härjat.....tycker att alla dessa ungdomshem var rent skit och personalen där var helt okompitenta.....

Hammargården fick mycket skit pga att dom hade för strikta regler (typ det med outfiten) och fick efter en tid lägga om nästan allt dom hade strukturerat upp under åren.....
Citera
2006-12-29, 18:57
Idag var jag runt en sväng på stan och inhandlade det som behövs inför nyårsafton och träffade på massor med folk och det var ta mig fan mer snack än inhandlade......Först träffade jag på Omar (pancrase) och hans bror i Pk huset och tog en snabb espresso med dom över ett par meningar......sen var det dags för Danne (Webben) och Emil (Kokot) att dyka upp i Gallerian och inte många meter in i Gallerian träffade jag på Akis (han som äger cafet där) och frågade om Bubblan (kuppen mot pantbanken i Fridhemsplan) var kvar nere i Spanien och det var han.....sen dök jag på Mille (Boxare) och Micha (greken) utanför Rolex butiken på Biblioteksgatan och tog ett par ord med dom (har alltid tyckt att den där Greken ser totalt galen ut i blicken) och sen vidare till FS guld för att träffa på Serberna (Branco, Dejan, Radde och Tomas) alla var påväg till Jugge Cafet för att dricka kaffe som alla svarade i kör....Ha ha ha....och sist av allt så träffade jag på Polisen som stoppade mig för att kört över heldraget och detta slutade med ett kort men intensivt snack och en bot i handen......VILKEN DAG HA HA HA MEN JAG NJUTER AV VARJE SEKUND!!!
Citera
2006-12-29, 19:30
Medlem
[quote=Nikufesin]Har denna Aydin 2 andra bröder, båda med bokstaven A som första bokstav?

Chopchi och Ramon åkte väl på den där koks grejen där kommisarien
Olle var inblandad........

Att grabbarna blev kallade för Fittjaboys i samband med mordet
dom satt på för 10 år sedan var någonting Expressen skapade...

Visst hängde dom i Fittja .....men i byn är det ingen som kallar dom
för Fittjaboys,,,,snarare Norsborgboys där alla kommer ifrån.

Jag tror Chopchi sitter på psyket nu.....Karsudden
det är lättare att göra en så lång volta som han fick på psyket ,än
på anstalt.

jag tror han fick 11 år i hovrätten

Hörde att en annan som kommisarien lagt för heroin på Gotland
kanske ska bli friad pga brottsprovokation , kanske grabbarna
blir det också.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto