2016-11-06, 17:59
  #13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vilket patriarkat?

Patriarkatet som beskattar män för att ge kvinnor freebies, Reblog: Research find that as a group, only men pay tax

Citat:
Legions of feminists will ferociously type smash the patriarchy! at their Internet rallies, calling out for the end of the male supremacy in all spheres of life. Yet, few of them acknowledge the fact that one of these spheres, the government (the institution granting them rights), is entirely funded by male taxpayers. Economically, women cost more to the state than they benefit. The government is literally paying women to be alive. As such, strong independent women are only that way because the state is transferring money from men to them. Feminists are not seriously against being dependent on men, they are just against men having the full control over their money.

Citat:
The real gender gap: the tax gap

While the 77¢ for a dollar wage gap has been under the spotlight for the past years, the 200¢ for a dollar tax gap has, to my knowledge never been mentioned,

Citat:
In nearly all age groups, women receive more tax than they give

With the exception of the age group between 45-59 (a 15 year span) years old, women cost more to the state than the tax they provide. In contrast, men generate more tax revenue than they cost between 23 and 65 (a 43 year span). In the brief period in which women generate more or as much tax money than they consume, men outscore them by at least 3 times.

Citat:
By the end of her life, the average woman will have a negative fiscal impact of $150,000

By large, the cumulative tax money given to women outweighs the tax money generated by women. The short period of positive impact of women between 45 and 59 is countered by 65 other years in which their allocated tax expenditure is more than what they supply the state.
Citera
2016-11-06, 18:00
  #14
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och ditt inlägg säger väldigt mycket kring din oförmåga att tänka.

patriarkat har en klar definition, men det kan te se väldigt olika ut från länder till länder.
När jag ska raljera över TS oerhört fåniga frågeställnign så tar jag naturligtvis värsta exemplet…ett totalt patiarkat, ungefär som det såg ut hos de gamla grekerna eller i dagens Afghanistan ex.
sen speglar jag detta till ett påhittat matriarkat.


har du svårt fatta retorik?

I Afghanistan är kvinnoförtrycket juridiskt. På 1850-talet kan man se tydliga lagar och regler som gällde för hushåll och stat, där kvinnoförtrycket de facto existerade.

Allt annat är väderkvarnar. Fortsätt slåss, det är ganska underhållande.
Citera
2016-11-06, 18:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vilket patriarkat?
Exakt, det som att bevisa att en Gud finns för att alla osynliga strukturer visar på att så är fallet.
Och de som inte ser dessa är inte tillräckligt intellektuella.
Citera
2016-11-06, 18:03
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du inte fattar det, så kan vi ju omgående införskaffa matriarkat.
Är det inte redan matriarkat som råder?

Pathos-retorik och allmänt "gulli-gull" som präglar inte bara politiken, utan samhället i stort är då inte särskilt maskulina attityder. Det feminina narrativet dominerar hela samhället och det är således oörligt att hävda att vi lever i ett patriarkat.


Citat:
Du som man förbjuds en rad rättigheter, landets lagar riktar in sig på att hindra just dig som man massa saker som ger dig fördelar, men tillåta dessa saker till enkom kvinnor ex. i form av vad du ska få rätt göra, äga, säga till om, bestämma över din kropp ex. i det oändliga.
Sen inför vi massa sociala normer som direkt förvadnlar just män till andra klassens medborgare och höjer upp kvinnor till förstaklassens…allt kvinnor säger lyssnas till och allt män säger är ju något vi kan garva åt…stackars män de kan ju inte tänka.

Det går väl bra? för du fattar ju inte varför samhällssystem av denna typ behöver rivas upp.
För det första har du en väldigt vidrig kvinnosyn och för det andra är normer inget man bara kan införa.
Citera
2016-11-06, 18:04
  #17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och ditt inlägg säger väldigt mycket kring din oförmåga att tänka.

patriarkat har en klar definition, men det kan te se väldigt olika ut från länder till länder.
När jag ska raljera över TS oerhört fåniga frågeställnign så tar jag naturligtvis värsta exemplet…ett totalt patiarkat, ungefär som det såg ut hos de gamla grekerna eller i dagens Afghanistan ex.
sen speglar jag detta till ett påhittat matriarkat.


har du svårt fatta retorik?

Varför jämför du inte med riktiga matriarkat fulgubbe?

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Är det inte redan matriarkat som råder?

Pathos-retorik och allmänt "gulli-gull" som präglar inte bara politiken, utan samhället i stort är då inte särskilt maskulina attityder. Det feminina narrativet dominerar hela samhället och det är således oörligt att hävda att vi lever i ett patriarkat.

Men det beror på att män tycker att det är sött med kvinnor som leker affär. Ingen tar ju det på allvar.
Citera
2016-11-06, 18:06
  #18
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Sure. Så här ser det ut i matriarkat, https://www.youtube.com/watch?v=t_l9D7tEixc du (ni) kan se att kvinnorna jobbar och tar ansvar för barnen medan männen chillar och ställer upp på sex.

2) Det som du talar om är patriarkat för det är män som har bestämt att kvinnor ska behandlas bättre än män.

Men hur blir det med blodslinjerna om kvinnorna tillåts att bli påsatta av alla män utan konsekvenser (jag exkluderar givetvis horor som tar betalt för sina tjänster här)?

Och varför tror du att patriarkala samhällen där barnafödande och blods- och ras"renlighet" har varit centralt har värderat kvinnliga oskulder som mer värdefulla vid familjebildande? Och om matriarkala kulturer gynnar män mer så borde väl fler vita samhällen ha varit det?
Citera
2016-11-06, 18:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
I Afghanistan är kvinnoförtrycket juridiskt. På 1850-talet kan man se tydliga lagar och regler som gällde för hushåll och stat, där kvinnoförtrycket de facto existerade.

Allt annat är väderkvarnar. Fortsätt slåss, det är ganska underhållande.

Afghanistan är patriarkat, det uppfyller alla kriterier för detta.

Ett patriarkalt samhälle är ett samhälle där män och mäns makt dominerar inom alla de viktigaste områdena ekonomiskt, politiskt, juridiskt, socialt, sexuellt etc etc.

Eftersom TS inte verkar fatta varför detta skulle vara ett problem, så körde jag en liknelse, fast denna gång med hans kön på skitbänken, för att få honom att vakna lite.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2016-11-06 kl. 18:19.
Citera
2016-11-06, 18:14
  #20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Men hur blir det med blodslinjerna om kvinnorna tillåts att bli påsatta av alla män utan konsekvenser (jag exkluderar givetvis horor som tar betalt för sina tjänster här)?

Kvinnor har inte sex med alla män bara de "manligaste". För att det är kvinnorna som har ansvaret för att avla fram bra avkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Och varför tror du att patriarkala samhällen där barnafödande och blods- och ras"renlighet" har varit centralt har värderat kvinnliga oskulder som mer värdefulla vid familjebildande? Och om matriarkala kulturer gynnar män mer så borde väl fler vita samhällen ha varit det?

White knight komplex?
Citera
2016-11-06, 18:15
  #21
Medlem
Det är viktigt att komma ihåg att kvinnor, objektivt sett, är mer värda än män. Kring detta rådde också allmän konsensus fram tills andra vågens feminister bestämde sig för att krossa samhället och allting däremellan. Alla problem kvinnor möter idag är, på ett eller annat sätt, ett resultat av den marxistoida, destruktiva och antifeminina feminismen som med sin "sexuella revolution", sina könsmaktsteorier och annat mumbojumbo lyckats pervertera samtliga av samhällets institutioner.
Citera
2016-11-06, 18:16
  #22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Afgnaistan är patriarkalt, det uppfyller alla kriterier för detta.

Ett patriarkalt samhälle är ett samhälle där män och mäns makt dominerar inom alla de viktigaste områdena ekonomiskt, politiskt, juridiskt, socialt, sexuellt etc etc.

Eftersom TS inte verkar fatta varför detta skulle vara ett problem, så körde jag en liknelse, fast denna gång med hans kön på skitbänken, för att få honom att vakna lite.

Och män använder den makten till att skydda kvinnor från att behöva jobba, behöva ha sex, behöva klara sig själva generellt.
Citera
2016-11-06, 18:19
  #23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Det är viktigt att komma ihåg att kvinnor, objektivt sett, är mer värda än män. Kring detta rådde också allmän konsensus fram tills andra vågens feminister bestämde sig för att krossa samhället och allting däremellan. Alla problem kvinnor möter idag är, på ett eller annat sätt, ett resultat av den marxistoida, destruktiva och antifeminina feminismen som med sin "sexuella revolution", sina könsmaktsteorier och annat mumbojumbo lyckats pervertera samtliga av samhällets institutioner.

1) Nej självklart inte. Män är mer värda än kvinnor därför att de kan ge bra avkomma (om de är bra män).

2) Nej alla problem som kvinnor möter är resultatet av att de behandlas som barn och aldrig behöver ta ansvar för något.
Citera
2016-11-06, 18:23
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Det är viktigt att komma ihåg att kvinnor, objektivt sett, är mer värda än män. Kring detta rådde också allmän konsensus fram tills andra vågens feminister bestämde sig för att krossa samhället och allting däremellan. Alla problem kvinnor möter idag är, på ett eller annat sätt, ett resultat av den marxistoida, destruktiva och antifeminina feminismen som med sin "sexuella revolution", sina könsmaktsteorier och annat mumbojumbo lyckats pervertera samtliga av samhällets institutioner.

mer värda för vem? och i vilket avseende?


Rent krasst så det du här syftar på är att kvinnors fittor har haft ett högt värde, kvinnor är dock mer än hennes fitta, eller sexuella attraktion på män, kan du tänka dig.

Slavar var också värda något, faktiskt mer än den som ägde slaven i fråga, eftersom det var ett pris på slaven, gick sälja hen, men inte ägaren.
betyder det då att slavar per definition var mer värdefulla än ägarna?

Och fel alla problem kvinnor möter idag i form av nedvärderat arbete, lägre löner, sexuellt våld,
etc. är alla efterrester av en tid då detta var normen.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2016-11-06 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in