Du menar alltså att Fabregas, som har vunnit i princip allt det största som går att vinna i fotboll, försvann?
Här pratar vi om en spelare som vunnit Premier League, La Liga, FA-Cupen, VM för klubblag, Copa del Rey, Engelska ligacupen, VM, EM två (!) gånger samt ett gäng individuella priser så som assistligan i PL två gånger och varit med i årets lag i PL två gånger. Sedan lite mer småpriser vid sidan om. Även varit betydande i laget i en stor del av dessa vinster.
Om en spelare med de meriterna har "försvunnit", har vi ens spelare som existerar då? Ja han är uppenbarligen i en formsvacka men borde vara helt förståeligt då han har hållt världsklass i över 10 år.
Allt sammantaget är inte Fabregas samma spelare som han var i Arsenal. Nedgången började sakta, sakta när han flyttade till Barca. Det är nu han borde vara i sin prime. Men han har faktiskt inte blivit bättre sen åren i Arsenal, även om han självklart håller en mycket hög nivå.
Jag läste t ex Barcas forum på Svenskafans regelbundet när Fabbe var där och de slet sitt hår varje helg.
Var finns sambandet mellan att ha hållit en hög nivå och att hamna i en formsvacka, som du väljer att kalla det? Snarare är det då faktorer som ålder och motivation - bl.a. - som spelar in.
Hans s.k. formsvacka har i sådana fall pågått ett bra tag nu.
"Försvann" är fel ordval från min sida. Men i brist på kreativt tänkande fick det bli det.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-16 kl. 10:32.
Möjligt att han nämnts tidigare, men Sebastien Frey är en spelare jag inte ägnat en tanke på flera år. Tydligen i Bursaspor nu. Levde aldrig upp till sin förutspådda potential som ung.
Och nu har han tydligen lagt av. Trist att det inte blev mer av honom.
Någon som kommer ihåg BOIS jättetalang Nicklas Nielsen?
Läste en trevlig artikel om honom på fullsatt...och efter att ha blivit proklamerad fotbollsinvalid vid 19 års ålder och tre rejectade korsband så har han sprutat in mål för Svalöv och Kågeröd.
Läste en trevlig artikel om honom på fullsatt...och efter att ha blivit proklamerad fotbollsinvalid vid 19 års ålder och tre rejectade korsband så har han sprutat in mål för Svalöv och Kågeröd.
Kan han klara ett steg upp till?
På tal om fullsatt. Vad hände med Oskar Rönningberg eler något sånt?
Kan han klara ett steg upp till?
Om han ska spela på en högre nivå än division tre ska han tydligen vara tvungen att betala tillbaka de 300000 han fick ut av försäkringsbolaget när han blev klassad som fotbollsinvalid. Klubben som köper honom kommer såklart att pröjsa detta men lite tveksamt om någon superettan/division 1 klubb vågar chansa med den skadehistoriken.
Om han ska spela på en högre nivå än division tre ska han tydligen vara tvungen att betala tillbaka de 300000 han fick ut av försäkringsbolaget när han blev klassad som fotbollsinvalid. Klubben som köper honom kommer såklart att pröjsa detta men lite tveksamt om någon superettan/division 1 klubb vågar chansa med den skadehistoriken.
Angående Nicklas Nielsen ersättning för invaliditet vet jag inget om, men år 2008 fick Manchester Uniteds unge stortalang Ben Collett 4,3 miljoner pund efter att ha fått en skada som förstörde karriären (innan han ens hunnit få ett A-lagskontrakt). Det ansågs kompensera en del av den lön han "borde" ha tjänat under sin karriär. Kan någon juridiskt kunnig förklara detta? Jag kan i vart fall tänka mig att ifall han hade spelat i exempelvis Crewe hade det varit tal om helt andra summor...
Angående Nicklas Nielsen ersättning för invaliditet vet jag inget om, men år 2008 fick Manchester Uniteds unge stortalang Ben Collett 4,3 miljoner pund efter att ha fått en skada som förstörde karriären (innan han ens hunnit få ett A-lagskontrakt). Det ansågs kompensera en del av den lön han "borde" ha tjänat under sin karriär. Kan någon juridiskt kunnig förklara detta? Jag kan i vart fall tänka mig att ifall han hade spelat i exempelvis Crewe hade det varit tal om helt andra summor...
Manchester United captain Gary Neville, 33, told the court he would have expected Collett to become ''a top-level football player''.
Club manager Sir Alex Ferguson described Collett as ''A-class'' with an ''outstanding chance'' of becoming a full-time professional if he had not been injured.