2016-10-16, 10:26
Avslutad

Allt sammantaget är inte Fabregas samma spelare som han var i Arsenal. Nedgången började sakta, sakta när han flyttade till Barca. Det är nu han borde vara i sin prime. Men han har faktiskt inte blivit bättre sen åren i Arsenal, även om han självklart håller en mycket hög nivå.
Jag läste t ex Barcas forum på Svenskafans regelbundet när Fabbe var där och de slet sitt hår varje helg.

Var finns sambandet mellan att ha hållit en hög nivå och att hamna i en formsvacka, som du väljer att kalla det? Snarare är det då faktorer som ålder och motivation - bl.a. - som spelar in.
Hans s.k. formsvacka har i sådana fall pågått ett bra tag nu.

"Försvann" är fel ordval från min sida. Men i brist på kreativt tänkande fick det bli det.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-16 kl. 10:32.
Citera
2016-10-17, 05:17
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley
Möjligt att han nämnts tidigare, men Sebastien Frey är en spelare jag inte ägnat en tanke på flera år. Tydligen i Bursaspor nu. Levde aldrig upp till sin förutspådda potential som ung.
Och nu har han tydligen lagt av. Trist att det inte blev mer av honom.
Citera
2016-10-18, 20:08
Medlem
Någon som kommer ihåg BOIS jättetalang Nicklas Nielsen?
Läste en trevlig artikel om honom på fullsatt...och efter att ha blivit proklamerad fotbollsinvalid vid 19 års ålder och tre rejectade korsband så har han sprutat in mål för Svalöv och Kågeröd.

Kan han klara ett steg upp till?
Citera
2016-10-18, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Läste en trevlig artikel om honom på fullsatt...och efter att ha blivit proklamerad fotbollsinvalid vid 19 års ålder och tre rejectade korsband så har han sprutat in mål för Svalöv och Kågeröd.

På tal om fullsatt. Vad hände med Oskar Rönningberg eler något sånt?
Citera
2016-10-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
På tal om fullsatt. Vad hände med Oskar Rönningberg eler något sånt?

fotbollsinvalid. slutade som ung i HIF
Citera
2016-10-30, 21:21
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Sven-Göran Eriksson? Har inte hört talats om honom på många år. .

står ju om svennis i sporttidningarna var och varannan vecka..?
Citera
2016-10-31, 09:49
Medlem
Någon som kom ihåg Josimar Wm 86 .
Citera
2016-10-31, 10:41
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Om han ska spela på en högre nivå än division tre ska han tydligen vara tvungen att betala tillbaka de 300000 han fick ut av försäkringsbolaget när han blev klassad som fotbollsinvalid. Klubben som köper honom kommer såklart att pröjsa detta men lite tveksamt om någon superettan/division 1 klubb vågar chansa med den skadehistoriken.
Citera
2016-10-31, 12:21
Medlem
Gregory.Houses avatar
Nilmar anfallare som brukade spela i Villarreal?
Citera
2016-10-31, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Om han ska spela på en högre nivå än division tre ska han tydligen vara tvungen att betala tillbaka de 300000 han fick ut av försäkringsbolaget när han blev klassad som fotbollsinvalid. Klubben som köper honom kommer såklart att pröjsa detta men lite tveksamt om någon superettan/division 1 klubb vågar chansa med den skadehistoriken.

Varför fick han det?
Citera
2016-11-05, 18:28
Medlem
Angående Nicklas Nielsen ersättning för invaliditet vet jag inget om, men år 2008 fick Manchester Uniteds unge stortalang Ben Collett 4,3 miljoner pund efter att ha fått en skada som förstörde karriären (innan han ens hunnit få ett A-lagskontrakt). Det ansågs kompensera en del av den lön han "borde" ha tjänat under sin karriär. Kan någon juridiskt kunnig förklara detta? Jag kan i vart fall tänka mig att ifall han hade spelat i exempelvis Crewe hade det varit tal om helt andra summor...

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/2539393/Former-Man-Utd-trainee-Ben-Collett-awarded-4.3m-payout-after-career-ending-injury.html
Citera
2016-11-06, 02:25
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perka99
Angående Nicklas Nielsen ersättning för invaliditet vet jag inget om, men år 2008 fick Manchester Uniteds unge stortalang Ben Collett 4,3 miljoner pund efter att ha fått en skada som förstörde karriären (innan han ens hunnit få ett A-lagskontrakt). Det ansågs kompensera en del av den lön han "borde" ha tjänat under sin karriär. Kan någon juridiskt kunnig förklara detta? Jag kan i vart fall tänka mig att ifall han hade spelat i exempelvis Crewe hade det varit tal om helt andra summor...

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/2539393/Former-Man-Utd-trainee-Ben-Collett-awarded-4.3m-payout-after-career-ending-injury.html
Bland annat Sir Alex och Gary Neville vittnade:

Citat:
Manchester United captain Gary Neville, 33, told the court he would have expected Collett to become ''a top-level football player''.

Club manager Sir Alex Ferguson described Collett as ''A-class'' with an ''outstanding chance'' of becoming a full-time professional if he had not been injured.

http://www.thenorthernecho.co.uk/news/2380808.footballer_awaits_damages_claim_over_caree rending_boro_tackle/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in