2016-11-05, 16:16
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Alltså, string är ju inte direkt bekvämt...snarare sånt man skulle önska på en fiende 😏
Vad har det med att göra vad jag skrev? tänker du lalla runt som ni gör i era rosa moln behöver du inte svara. Det är samma sak som att förespråka lika löner men man höjer bara lönerna där majoriteten av arbetarna är kvinnor eller man gör en insats mot självmord men man fokuserar bara på kvinnor eller man gör en insats mot våld men man fokuserar på kvinnor även fast det är män som är majoriteten av offren osv.

Även vad man tycker om kvinnan i videon så har hon rätta att klä sig så men inte en man.
Citera
2016-11-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag talar för mig så talar du för dig, OK? Inget "ni" när du diskuterar med mig, tack. Jag tar ansvar för det jag har skrivit, inget annat, så slipper du också stå till svars för vad diverse andra dumskallar får för sig här på forumet eller annars.

Jag ser inget problem i att kalla någon, man eller kvinna, för läckerbit i rätt sammanhang eller på ett forum där ett ord som "läckerbit" måste anses vara bland det allra mildaste man någonsin sett till, men så kan jag ha ett lite drastiskt språkbruk ibland också. Tror någon då att det gör mig bi- eller homosexuell, så får jag väl rätta dem.

En läcker släkting eller ett barn känns fel för mig också. Eller ett djur.

Det var ju du som framställde det som något väldigt självklart att hetero-kvinnor kan se andra kvinnor som läckerbitar. Inte jag.

Läckerbit är okej för att det finns värre ord? Varför är detta rätt sammanhang?

Skulle du vara helt okej med att din pojkvän går på strippklubb eller kollar på porr där det förekommer kvinnliga små "läckerbitar"? Eller är det fel sammanhang och i så fall varför?

Vill inte sätta dit dig utan genuint nyfiken hur du resonerar i dessa frågor då jag fått bilden av dig att du är emot objektifiering och porr, men nu helt plötsligt tycker det är OK att spana in lättklädda tjejer och kalla dem läckerbitar.
Citera
2016-11-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Ingen blir upprörd?
Så varför är feministerna arga på vad de kallar "sälj grej med tjej"? Det är ju vad du försvarar nu.

Men om ingen blir upprörd så bör det ju vara fritt fram i Sverige enligt dig att marknadsföra produkter med nästan nakna kvinnor?

Ingen blir upprörd DÄR. Att du blir upprörd HÄR ser jag förstås.

Ja, sedvanlig sälj grej med tjej, fast i detta fall, om jag har rätt alltså, ovanligt nära kopplat ändå jämförelsevis. Motorsåg + halvnaken tjej = jävligt långsökt, faktiskt. Maskeradkläder + Vampirellautstyrsel som lämpligt nog lämnar mycket lite kvar till fantasin = i alla fall viss anknytning till produkten, trots allt.

Nä, jag tycker sälj grej med tjej är rätt gammalt faktiskt, men envist! Det kanske fungerar?

Försvarar och försvarar. Jag kommer inte att gå i döden för detta ämne, om man säger. Jag tycker mest att det inte handlar om blottning utan seriefiguren och ville väl säga det mest som konsumentupplysning bara. Sen lät jag mig dras in i en diskussion, i vanlig ordning, vilket antagligen kommer att göra mig så trött att jag inte visar mig här igen på ett bra tag. Det brukar vara så det går.
Citera
2016-11-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Nej män i boratstring är verkligen inte något jag inte vill se men om nu ni feminister förespråkar att kvinnor ska få gå barbröstade osv varför ställer ni då inte upp på boratsting. Ni måste ju för fan kunna vara konsekventa. Lika bra att erkänna att ni är för att förbättra kvinnors villkor men inte mäns...

Jag vill inte att kvinnor ska gå barbröstade hur som helst, vart har du fått det ifrån? Ursäkta, kan fröken lyfta sitt högra bröst ifrån min mjukglass? Nä, det får fan finnas gränser, vet du vad!

De kan få ligga barbröstade och sola eftersom det är mycket skönare än att ha en blöt bikinidel på sig plus att "the girls" kan gilla att få lite sol på sig de också, men stå inte i glasskön eller käka på restaurang vare sig i string eller barbröstat.

Du fattar att du inte kan läsa vad någon skrivit någonstans i världen, och utgå ifrån att jag ska hålla med om det bara för att den som skrivit det kallar sig feminist? Jag hoppas det. Nu, i alla fall.
Citera
2016-11-05, 16:38
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Jag vill inte att kvinnor ska gå barbröstade hur som helst, vart har du fått det ifrån? Ursäkta, kan fröken lyfta sitt högra bröst ifrån min mjukglass? Nä, det får fan finnas gränser, vet du vad!

De kan få ligga barbröstade och sola eftersom det är mycket skönare än att ha en blöt bikinidel på sig plus att "the girls" kan gilla att få lite sol på sig de också, men stå inte i glasskön eller käka på restaurang vare sig i string eller barbröstat.

Du fattar att du inte kan läsa vad någon skrivit någonstans i världen, och utgå ifrån att jag ska hålla med om det bara för att den som skrivit det kallar sig feminist? Jag hoppas det. Nu, i alla fall.
Förlåt jag måste ha blandat ihop din text med trollet ursäkta för det. Håller du då med om att män ska få gå med boratstring på stranden eller inte? sen angående att kvinnor solar topless inget mig emot men var går då gränsen för män?
Citera
2016-11-05, 16:42
Medlem
Citat:
Det var ju du som framställde det som något väldigt självklart att hetero-kvinnor kan se andra kvinnor som läckerbitar. Inte jag.

Läckerbit är okej för att det finns värre ord? Varför är detta rätt sammanhang?

Skulle du vara helt okej med att din pojkvän går på strippklubb eller kollar på porr där det förekommer kvinnliga små "läckerbitar"? Eller är det fel sammanhang och i så fall varför?

Vill inte sätta dit dig utan genuint nyfiken hur du resonerar i dessa frågor då jag fått bilden av dig att du är emot objektifiering och porr, men nu helt plötsligt tycker det är OK att spana in lättklädda tjejer och kalla dem läckerbitar.

Jag skrev om mig själv att jag är heterosexuell och kan tycka och säga läckerbit om/till andra kvinnor och män. Det finns garanterat även heterosexuella kvinnor som aldrig skulle tycka eller säga så. Vad det är för fel på dem vet jag inte.

Det är rätt sammanhang eftersom jag inte bryr mig om hur jag uppfattas här. Andra sammanhang orkar jag inte reda ut.

Det är definitivt inte OK att min man går på strippklubb och kollar han på porr så får han se till att förneka det tills han ligger på dödsbädden och möjligen yppar det för prästen! Jag är svartsjuk och överlever inte sånt. (Nu är jag drastisk igen så ta det inte bokstavligt är du hygglig.)

Jag spanar för fan inte in henne, jag fick henne kastad i ansiktet och gör det bästa av situationen. Och att JAG kallar henne för en liten läckerbit är något helt annat än att min man gör detsamma, det ska han bara ha jävligt klart för sig ...
Citera
2016-11-05, 16:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det finns fler ofrivilligt ensamstående män än kvinnor i Sverige.

Om ligga inte är så viktigt, varför är det då så viktigt för feminister att kvinnor ska ligga runt till höger och vänster och ingen ska se negativt på det? Tjejer som följer traditionella normer där sex hör till äktenskapet ses som förtryckta och indoktrinerade.
Gör det?

Det som
Är viktigt är att få välja själv, och om man har sex inte kallas nedsättande saker
Citera
2016-11-05, 16:46
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Vad har det med att göra vad jag skrev? tänker du lalla runt som ni gör i era rosa moln behöver du inte svara. Det är samma sak som att förespråka lika löner men man höjer bara lönerna där majoriteten av arbetarna är kvinnor eller man gör en insats mot självmord men man fokuserar bara på kvinnor eller man gör en insats mot våld men man fokuserar på kvinnor även fast det är män som är majoriteten av offren osv.

Även vad man tycker om kvinnan i videon så har hon rätta att klä sig så men inte en man.
Fast. Feminism förespråkar som sagt att man inte enbart ska vara bunden till något bara för att. Och feminister är vä inte satta att lösa alla problem
Som finns.

Klart en man har rätt att klä sig så om han nu vill det. Normbrytare, why not.
Citera
2016-11-05, 16:50
Medlem
Citat:
Förlåt jag måste ha blandat ihop din text med trollet ursäkta för det. Håller du då med om att män ska få gå med boratstring på stranden eller inte? sen angående att kvinnor solar topless inget mig emot men var går då gränsen för män?

Jag vet inte vem trollet är men i sanningens namn kan det faktiskt hända NÅGON ENSTAKA GÅNG att inte heller jag är hundra procent seriös, hundra procent av tiden här. Bara så att du vet.

Ja herregud. Jag tror faktiskt att frågan om boratstring på män på stranden är så pass intrikat att den förtjänar en lång tids grubblerier både dag och natt innan jag vågar yttra mig. Vill helst inte säga något obetänksamt som inte tar hänsyn till alla faktorer med tanke på frågans känslighet.

Män får också sola topless för min del.
Citera
2016-11-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ingen blir upprörd DÄR. Att du blir upprörd HÄR ser jag förstås.

Ja, sedvanlig sälj grej med tjej, fast i detta fall, om jag har rätt alltså, ovanligt nära kopplat ändå jämförelsevis. Motorsåg + halvnaken tjej = jävligt långsökt, faktiskt. Maskeradkläder + Vampirellautstyrsel som lämpligt nog lämnar mycket lite kvar till fantasin = i alla fall viss anknytning till produkten, trots allt.

Nä, jag tycker sälj grej med tjej är rätt gammalt faktiskt, men envist! Det kanske fungerar?

Försvarar och försvarar. Jag kommer inte att gå i döden för detta ämne, om man säger. Jag tycker mest att det inte handlar om blottning utan seriefiguren och ville väl säga det mest som konsumentupplysning bara. Sen lät jag mig dras in i en diskussion, i vanlig ordning, vilket antagligen kommer att göra mig så trött att jag inte visar mig här igen på ett bra tag. Det brukar vara så det går.

Vampirella verkar använda motorsåg som ett vapen:

http://photos1.blogger.com/blogger/3841/751/400/VampiChainsaw04.jpg

Så då är det helt ok att saluföra motorsågar med hjlp av kvinnor klädda som henne?
Citera
2016-11-05, 17:32
Medlem
Citat:
Jag skrev om mig själv att jag är heterosexuell och kan tycka och säga läckerbit om/till andra kvinnor och män. Det finns garanterat även heterosexuella kvinnor som aldrig skulle tycka eller säga så. Vad det är för fel på dem vet jag inte.

Det är rätt sammanhang eftersom jag inte bryr mig om hur jag uppfattas här. Andra sammanhang orkar jag inte reda ut.

Det är definitivt inte OK att min man går på strippklubb och kollar han på porr så får han se till att förneka det tills han ligger på dödsbädden och möjligen yppar det för prästen! Jag är svartsjuk och överlever inte sånt. (Nu är jag drastisk igen så ta det inte bokstavligt är du hygglig.)

Jag spanar för fan inte in henne, jag fick henne kastad i ansiktet och gör det bästa av situationen. Och att JAG kallar henne för en liten läckerbit är något helt annat än att min man gör detsamma, det ska han bara ha jävligt klart för sig ...

Varför är strippklubb fel medan hennes outfit är OK?

Varför är det OK för dig att säga så men inte din man? Det låter som att du försöker sätta dig på din man.
Citera
2016-11-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Gör det?

Det som
Är viktigt är att få välja själv, och om man har sex inte kallas nedsättande saker

Då ska inte heller grupper som praktiserar konservativa sexualnormer kallas något negativt.

Varför är det viktigt att få knulla runt om runtknullande inte är viktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in