Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 12:18
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
De är säregna i New England. Incorporate in Delaware, get gay married in Vermont, file for chapter 11 in Massaschusetts...

Men - du måste mena juryrättegångar i federal district court, väl? Delstaternas rättsordningar kan inte trumfa federal lagstiftning, det är väl grunden i federalismen om jag inte minns fel. Däremot kan konflikterande lagar tillfälligt gälla federalt/delstatligt och då kan det leda till kaos och polisiär standoff, se Raich v. Gonzales/Ashcroft angående den federala controlled substances act som konflikterade med Kaliforniens compassionate use-regler om hemodlad medicinsk marijuana. Om inte NH har någon sorts sui generis-ordning med undantag jag inte känner till så begränsas nog deras domstolars normprövningsrätt till fall då en delstatlig norm (nästan all straffrätt och familjerätt t.ex.) strider mot den delstatliga konstitutionen.
Jag menar vad jag skrev. State courts jurisidiktion inkluderar federala ärenden med mindre än att de gjorts explicit exklusiva av kongressen och state courts har av supremacy clause att tillämpa federal lag främst - lag juryn i New Hampshires state courts numer instrueras att nullifiera om de finner det påkallat. (De kan såklart nullifiera delstatslag också.) Det handlar inte om en normkonflikt mellan delstatsrätt och federal rätt, utan att nullifieringsmöjligheten de facto alltid ligger inbäddat i jurysystemet och NH numer aktivt påpekar det i juryinstruktionerna.

Att man antagit sådana nullifieringsvänliga juryinstruktioner får ses som ett tecken på en anti-auktoritär kultur i linje med de revolutionsbejakande idéer som fanns hos anti-federalisterna bland founding fathers. Något jag menar är i alla fall en noteringsvärd omständighet i sammanhanget att de nu sägs börjat ropa på Clintons avrättning. Sammanfaller därtill väl med senatdebatten i Louisiana där Duke föreslog elektriska stolen åt Clinton. Vi får se om den här retoriken kan komma att omsättas i några verkliga resultat framöver.
Senast redigerad av sm910dif 2016-11-05 kl. 12:44.
2016-11-05, 12:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja där kom det vi alla har väntat på, rape-bluffen avslöjades vara precis det, en bluff. Vilket alla har fattat från dag ett, till och med mainstream-media har ju ignorerat detta fall. De enda som inte har gjort det är våra eminenta skrivare på flashback, t ex zergrush.
Jo, det är spännande att se hur annars semiseriösa debattörer helt tappat all vett och sans. De klarar inte ens av den mest grundläggande källkritiken. Som en bräkande fårskock. Patetiskt är bara förnamnet.

Det är inte bara MSM som förlorat all självrespekt. Även enskilda Hillaryfanatiker säljer med glädje bort det sista av förtroendet de har. Allt i syfte att tjäna en korrupt hynda som troligtvis är lika depraverad som hennes make. Men allt viftas ju bort som rysk propaganda , konspirationer och "utländsk påverkan". Vilka förlorarpersonligheter vi skådat i denna tråd.
2016-11-05, 12:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det är spännande att se hur annars semiseriösa debattörer helt tappat all vett och sans. De klarar inte ens av den mest grundläggande källkritiken. Som en bräkande fårskock. Patetiskt är bara förnamnet.

Det är inte bara MSM som förlorat all självrespekt. Även enskilda Hillaryfanatiker säljer med glädje bort det sista av förtroendet de har. Allt i syfte att tjäna en korrupt hynda som troligtvis är lika depraverad som hennes make. Men allt viftas ju bort som rysk propaganda , konspirationer och "utländsk påverkan". Vilka förlorarpersonligheter vi skådat i denna tråd.
Dessa beteenden är givetvis inte beteende som Trump-sidan pysslar med
Den skitigaste och sämsta presidentvalet någonsin.
2016-11-05, 12:59
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Och i verkligheten har han 100% chans.
En aning överdrift kanske, men inte långt ifrån sanningen. Med rent spel så har nog Hillary bara 10-20% chans att vinna valet, men med allt jävla fusk som pågår så blir jag inte förvånad om hon vinner.

Det är fan pinsamt att det ens kan pågå mitt framför näsan på oss utan att något händer.
https://www.youtube.com/watch?v=1xtYmIGcIzU
http://joeforamerica.com/2016/11/breaking-florida-election-employees-caught-faking-1000s-of-stolen-absentee-ballots-in-massive-voter- fraud-scheme/

Men det blev ett jävla snack när en Trump-supporter röstade två gånger.
https://www.washingtonpost.com/news/post-nation/wp/2016/10/29/trump-supporter-charged-with-voting-twice-in-iowa/

Jag har i alla fall bestämt mig för en sak, och det är att om Hillary vinner så kommer jag att rösta på SD i ren protest. Det är inget parti jag vanligtvis stöder, men det blir mitt sätt att ge fingret till massmedia som försvarar Hillarys korruption. Vinner Trump så blir det nog blankt då jag känner att jag inte kan stå bakom ett enda parti just nu.
2016-11-05, 13:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dessa beteenden är givetvis inte beteende som Trump-sidan pysslar med
Den skitigaste och sämsta presidentvalet någonsin.
Nej, inte direkt. Med tanke på att i princip varenda attack på Trump saknat substans, undantaget en 10 år gammal smyginspelning där han pratar om kändiskåta kvinnor.

Eller du menar att vi förnekar att hans frisyr är lite småkul?
Att han är helt gaaaaaaaaaaaaaaalen och oberäääääääääääääknelig?
Att han är i maskopi med Putin?
Att han har ADHD?
Att han våldtagit 13-åringar?
Att han pussat kvinnor?
Att han är en dålig affärsman?

Eller vad menar du? Finns det egentligen något att anklaga denne hedersknyffel för, som inte inkluderar hysteri och/eller rena lögner?
2016-11-05, 13:13
Medlem
Angående rural voters

Citat:
Trump margin among rural voters:
August: +16
September +17
two weeks ago: +18
one week ago: +23
This week: +27

https://twitter.com/adrian_gray/status/794747259007172608
2016-11-05, 13:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, inte direkt. Med tanke på att i princip varenda attack på Trump saknat substans, undantaget en 10 år gammal smyginspelning där han pratar om kändiskåta kvinnor.

Eller du menar att vi förnekar att hans frisyr är lite småkul?
Att han är helt gaaaaaaaaaaaaaaalen och oberäääääääääääääknelig?
Att han är i maskopi med Putin?
Att han har ADHD?
Att han våldtagit 13-åringar?
Att han pussat kvinnor?
Att han är en dålig affärsman?

Eller vad menar du? Finns det egentligen något att anklaga denne hedersknyffel för, som inte inkluderar hysteri och/eller rena lögner?
Man pratar om en smutsig sida, när det är så extremt uppenbart det är två.
Och riktigt jävla smutsiga också.

Vad "jag menar" är vad du menar, så det låter jag stå för dig.
Då jag är inte den typen som går på när någon lägger orden i mun på mig.
2016-11-05, 13:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man pratar om en smutsig sida, när det är så extremt uppenbart det är två.
Och riktigt jävla smutsiga också.

Vad "jag menar" är vad du menar, så det låter jag stå för dig.
Då jag är inte den typen som går på när någon lägger orden i mun på mig.
Nå så framför då relevant kritik mot Donald Trump. Det är det som tråden är till för. Du har valt att backa en hynda som hänger med bevisade pedofiler. Så vad är det som är så jävla smutsigt med Trump? FÖrutom frisyren, hans gaaaaaaaaalenskap, hans "dåliga" affärer eller något som är uppenbart hittepå från Clintons lakejer i MSM?

Har du överhuvudtaget NÅGONTING att komma med? Eller är det i själva verket hans frisyr som skaver?
2016-11-05, 13:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nå så framför då relevant kritik mot Donald Trump. Det är det som tråden är till för. Du har valt att backa en hynda som hänger med bevisade pedofiler. Så vad är det som är så jävla smutsigt med Trump? FÖrutom frisyren, hans gaaaaaaaaalenskap, hans "dåliga" affärer eller något som är uppenbart hittepå från Clintons lakejer i MSM?

Har du överhuvudtaget NÅGONTING att komma med? Eller är det i själva verket hans frisyr som skaver?
Mitt syfte var inte börja ta upp kritik, utan bara påpeka galenskaper återfinns i bägge lägren och alldeles för mycket av detta.
Men du är väl en sådan som ska försvara allt Trump gör/säger som det bästa i världen, och allt Hillary gör är det värsta och hemskaste någonsin.

Jag har aldrig kommit på om att vara så polariserad om det gör livet enkelt eller svårt.
Dock en sak är säker, jag kommer aldrig gräva ned mig i partipolitik så illa, att jag förvarar obönhörligt och utan kritik bara för jag inte gillar den andra sidan.
Utveckling kan kan bara komma ur kritik i hur det är nu.
Och detta som en del håller på med(bägge sidor) nu, och har svårt att se sina egna fel, det leder till ingenstans.

Hans frisyr, ja den är ful, och nu då?
Det är inte så att jag har en fin frisyr heller, så vad ska jag bry mig om hans för?
2016-11-05, 13:28
Medlem
Avon.Bs avatar
Citat:

Det går inte att få ett vettigt svar när man konfronterar folk om varför de avskyr Trump. Det enda man hör är att han är rasist, sexist, fascist, (insert any ist) eller att han har ett stort ego och därför kommer skicka atombomber kors och tvärs. Helt befängda argument.
Folk är nog påverkade av Stockholmsyndromet, man älskar sina slavägare och blir rädda när det dyker upp någon som vill ge folket mer frihet.
2016-11-05, 13:35
Medlem
SvartChilis avatar
Världen utanför USA fruktar detta val. Aldrig har en så olämplig kandidat som Trump kommit så här långt.
2016-11-05, 13:41
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Världen utanför USA fruktar detta val. Aldrig har en så olämplig kandidat som Trump kommit så här långt.
På vilket sätt är hans politik olämplig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in