Citat:
Ursprungligen postat av
censuria
Så du menar att om man FBI hållit käften om Clintons brott så vore de laglydiga? Intressant.
Men din stackars virrhjärna - det framgår ju inte ens (från det ökända brevet till kongressen) om Comey & co
läst mejlen, än mindre om de är från Hillary, än mindre om de stammade från hennes privata server, än mindre om de var hemliga. Trots att mejlen var kända sedan början av oktober. Han säger ju ingenting, inte heller att utredningen återupptagits, vilket felaktigt skrivits av diverse pundits. Det är ju det som är så utpräglat fel med hela hanteringen. Jag lutar åt att Comey antingen gjort ett felslut i ett försök till ass covering eller känt till att saken skulle läcka och ville förekomma det. Det ändrar inte på att han genom timing och förvirrande formuleringar förvandlar en fundamental icke-story till en faktor i valet. Att det är väldigt underligt och djupt problematiskt bör vara uppenbart för vem som helst som inte är helt hemmablind.
Men om man nu vill hårddra det så skulle det korrekta svaret på din retoriska och missriktade fråga i och för sig vara "ja", FBI
får inte öppet redogöra för sina undersökningar eller fynd som rör personer involverade i sena valrörelser. Federal lagstiftning - The Hatch Act - förbjuder t.om. uttryckligen FBI att påverka federala val.
Så nåt är galet. Om jag vore en knasboll skulle jag tycka att det verkade som att någon försökte rigga något.