Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Haha visionären Melania Trump...som stakande läser upp ett tal skrivet av någon talskrivare. Var det plagierat den här gången också? Kul att hon snackar om cyber-bullying, har hon ens läst Trumps twitter?

Återigen, precis som hennes förra tal, är syftet med dem att de ska bli snackisar. På så sätt får han ytterligare publicitet. Och det är ju sådana här tillgrepp som fört honom till positionen han är i idag. Och vissa fattar det inte ens och går i samma fälla gång på gång på gång. Humor på hög nivå
Senast redigerad av censuria 2016-11-04 kl. 10:21.
2016-11-04, 10:15
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Idag skrattar inte bara omvärlden ät Trump utan även åt hans fru. Hon vill bekämpa näthatet säger hon, alltså även sin egen makes nattaktiviteter, eller? Trumps fruga verkar plagiera det mesta hon säger eftersom hon inte verkar ha all frisyr på plats precis. Att invitera kvinnliga väljare till Trumps bordellverksamhet är väl det senaste hon sägs göra. Vilket clownpar Trumpfamiljen är .FBI har tydligen också medvetet läckt vilket ju är ett lagbrott. Men när brydde sig korrupte Trump om lagar och regler när det gynnar honom. Amerikanen, åtminstone Trumps skara, är ju såpass politiskt okunniga eller ointresserade att dom inte ser när en katastrof i form av en gammal man med näthat som hobby gör sitt bästa för att skada USA och då använder lättlurade väljarna som spelpjäser. För som alla psykopater är Trump en mästare i att manipulera och så splil. Så undrar faktiskt om det inte är gamle Trump som skall skaka galler om det visar sig att FBI gått hans ärende, traditionen finns ju inom familjen så att säga. Men än leder Clinton så lite tidigt är det ju att måla f-n och Trump på väggen och då ge den mest okunnige presidentkandidaten alla tider, Trump, chansen att göra väck sig underfyra långa sega år. Må det inte ske.

Håller med till fullo. Hoppas verkligen Trump blir POTUS. Men Hillary har väl fortfarande större chans att vinna?

Dessutom så kommer nog en hel del valfusk pågå till hennes fördel, speciellt med Soros röst-maskiner och med förtidsrösterna.

Ska bli spännande att se den 9:e vem som blir president. Jag tror att ifall Trump förlorar så kommer det bli inbördeskrig i USA. Något jag är 90% säker på.
2016-11-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ska bli spännande att se den 9:e vem som blir president. Jag tror att ifall Trump förlorar så kommer det bli inbördeskrig i USA. Något jag är 90% säker på.

Norske fredsforskaren Johan Galtung:
Citat:
Under en konferens i Oslo 1980 lade han fram en prognos som hävdade att Sovjetunionens stod inför ett totalt sammanbrott. Galtung blev utskrattad, men förutsägelsen slog bara fel på några månader. I boken The Fall of the US Empire – and Then What? (2009) hävdar han att USA:s sammanbrott kommer inträffa före år 2020 och att landet desförinnan kommer att övergå i fascistisk diktatur.

Kommer han få rätt igen?
2016-11-04, 10:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria

Kommer han få rätt igen?
Ja, om Hillary Clinton vinner.
2016-11-04, 10:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Återigen, precis som hennes förra tal, är syftet med dem att de ska bli snackisar. På så sätt får han ytterligare publicitet. Och det är ju sådana här tillgrepp som fört honom till positionen han är i idag. Och vissa fattar det inte ens och går i samma fälla gång på gång på gång. Humor på hög nivå
Sant, och detta är något som Trumps motståndare bidrar till utan att ens tänka på det.

Det är intressant att notera hur Trumps motståndare dominerar tråden på dagtid och hur Trumps supporters dominerar på kvällar och helger. Vad kan det bero på?
2016-11-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Sant, och detta är något som Trumps motståndare bidrar till utan att ens tänka på det.

Det är intressant att notera hur Trumps motståndare dominerar tråden på dagtid och hur Trumps supporters dominerar på kvällar och helger. Vad kan det bero på?

Är det så? Det har jag inte lagt märke till, men kanske inte så förvånande. De mest fanatiska motståndarna är väl oftast småflickor som studerar socionomi eller någon annan, för samhället, livsnödvändig kunskap. Jag själv är sjukskriven men å andra sidan är jag ingen motståndare heller
2016-11-04, 10:46
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Så du menar att om man FBI hållit käften om Clintons brott så vore de laglydiga? Intressant.

Men din stackars virrhjärna - det framgår ju inte ens (från det ökända brevet till kongressen) om Comey & co läst mejlen, än mindre om de är från Hillary, än mindre om de stammade från hennes privata server, än mindre om de var hemliga. Trots att mejlen var kända sedan början av oktober. Han säger ju ingenting, inte heller att utredningen återupptagits, vilket felaktigt skrivits av diverse pundits. Det är ju det som är så utpräglat fel med hela hanteringen. Jag lutar åt att Comey antingen gjort ett felslut i ett försök till ass covering eller känt till att saken skulle läcka och ville förekomma det. Det ändrar inte på att han genom timing och förvirrande formuleringar förvandlar en fundamental icke-story till en faktor i valet. Att det är väldigt underligt och djupt problematiskt bör vara uppenbart för vem som helst som inte är helt hemmablind.

Men om man nu vill hårddra det så skulle det korrekta svaret på din retoriska och missriktade fråga i och för sig vara "ja", FBI får inte öppet redogöra för sina undersökningar eller fynd som rör personer involverade i sena valrörelser. Federal lagstiftning - The Hatch Act - förbjuder t.om. uttryckligen FBI att påverka federala val.

Så nåt är galet. Om jag vore en knasboll skulle jag tycka att det verkade som att någon försökte rigga något.
2016-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Men din stackars virrhjärna - det framgår ju inte ens (från det ökända brevet till kongressen) om Comey & co läst mejlen, än mindre om de är från Hillary, än mindre om de stammade från hennes privata server, än mindre om de var hemliga. Trots att mejlen var kända sedan början av oktober. Han säger ju ingenting, inte heller att utredningen återupptagits, vilket felaktigt skrivits av diverse pundits. Det är ju det som är så utpräglat fel med hela hanteringen. Jag lutar åt att Comey antingen gjort ett felslut i ett försök till ass covering eller känt till att saken skulle läcka och ville förekomma det. Det ändrar inte på att han genom timing och förvirrande formuleringar förvandlar en fundamental icke-story till en faktor i valet. Att det är väldigt underligt och djupt problematiskt bör vara uppenbart för vem som helst som inte är helt hemmablind.

Men om man nu vill hårddra det så skulle det korrekta svaret på din retoriska och missriktade fråga i och för sig vara "ja", FBI får inte öppet redogöra för sina undersökningar eller fynd som rör personer involverade i sena valrörelser. Federal lagstiftning - The Hatch Act - förbjuder t.om. uttryckligen FBI att påverka federala val.

Så nåt är galet. Om jag vore en knasboll skulle jag tycka att det verkade som att någon försökte rigga något.

Ok, kanske missat något. Men kom inte de läckta mailen från wikileaks alldeles nyligen?
2016-11-04, 10:50
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Dessutom så kommer nog en hel del valfusk pågå till hennes fördel, speciellt med Soros röst-maskiner och med förtidsrösterna.

Förklara gärna en gång för alla hur den här idén om "Soros röst-maskiner" hänger ihop, från början till slut. Det tycks nämligen i brist på förklaringar vara en av era mest efterblivna konspirationsteorier, vilket inte säger lite.
2016-11-04, 10:52
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:

Kommer han få rätt igen?

Sett till Clinton som pratar öppet om att rigga val.

Citat:
Ursprungligen postat av Hillary Clinton
"I do not think we should have pushed for an election in the Palestinian territories I think that was a big mistake,”

“and if we were going to push for an election, then we should have made sure that we did something to determine who was going to win.”

Luktar fascism.
2016-11-04, 10:53
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:

Jag missade den här sista intellektuella ädelstenen - "90% säker". Är det bara jag eller har Trump-figurerna här i tråden blivit 90% mer dumma i huvudet eller är det simpel trollning?
2016-11-04, 10:54
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ok, kanske missat något. Men kom inte de läckta mailen från wikileaks alldeles nyligen?

Vilka läckta mejl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in