2016-11-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vi säger så. Investeringarna går nog finfint................

Investeringarna går allt annat än bra, NE knackar på dörren och det är inte för att dom behöver pengar att utveckla en halvfärdig produkt. Produkten är sedan länge klar och mina tre bästa användningsområden för pennan kvarstår:

1. Överentusiastiska mammor som vill scanna sitt barns teckningar.

2. Vuxenleksak

3. Blomsterstötta
Citera
2016-11-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Investeringarna går allt annat än bra, NE knackar på dörren och det är inte för att dom behöver pengar att utveckla en halvfärdig produkt. Produkten är sedan länge klar och mina tre bästa användningsområden för pennan kvarstår:

1. Överentusiastiska mammor som vill scanna sitt barns teckningar.

2. Vuxenleksak

3. Blomsterstötta
Branschen har en annan tillväxtprognos. Sålt på 16 öre och sur?
Citera
2016-11-03, 22:55
Medlem
Citat:
Branschen har en annan tillväxtprognos. Sålt på 16 öre och sur?

Har aldrig ägt och kommer definitivt aldrig äga. Vill jag strö pengar kring mig kan jag göra det på stinkande strippklubbar.

Stabila bolag som går stadigt uppåt är mer min melodi. Ganska tråkigt egentligen men jag har aldrig sökt kicken i att finna rikedomar snabbt.
Senast redigerad av gärningsman 2016-11-03 kl. 23:00.
Citera
2016-11-03, 23:04
Medlem
Citat:
Har aldrig ägt och kommer definitivt aldrig äga. Vill jag strö pengar kring mig kan jag göra det på stinkande strippklubbar.

Stabila bolag som går stadigt uppåt är mer min melodi. Ganska tråkigt egentligen men jag har aldrig sökt kicken i att finna rikedomar snabbt.
Låt oss andra förlora pengar i riskbolag. Vi har råd med det. Rädda några fattiga barn istället.
Citera
2016-11-03, 23:05
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ja. Kom gärna med lite substansiell kritik mot företaget, jag har själv mycket kritik, men att diskutera aktier med smileys ger inte något särskilt moget eller intellektuellt intryck. Våra investeringar handlar väl om att vi vill tjäna pengar, inte om vårt känslokaos?

Jag har själv varit oerhört kritisk mot hur företaget skötts men tror att en turnaround ligger runt hörnet. Du tror på kk eller eviga ne?
Nej KK, Bllir det knappast ,, Stein var en lögnare ,som alla glömmer
NE igen tycker du det låter ok?
kursen går upp,,,,,nja knappast
penna i digi ,, men herregud
,,,,,så tycker synd om er som köpt
Citera
2016-11-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Nej KK, Bllir det knappast ,, Stein var en lögnare ,som alla glömmer
NE igen tycker du det låter ok?
kursen går upp,,,,,nja knappast
penna i digi ,, men herregud
,,,,,så tycker synd om er som köpt
Ja självklart är NE ok om det innebär att företaget kan expandera. Du kan inte döma Anoto efter HM-standard, risk/reward är båda mycket större.
Men med din aversion ska du absolut inte investera i Anoto. Allt kan gå åt helvete.
Citera
2016-11-03, 23:10
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ja självklart är NE ok om det innebär att företaget kan expandera. Du kan inte döma Anoto efter HM-standard, risk/reward är båda mycket större.
Men med din aversion ska du absolut inte investera i Anoto. Allt kan gå åt helvete.
Den som kan pricka in lite high low,, typ 0,149,
Citera
2016-11-03, 23:12
Medlem
Citat:
Låt oss andra förlora pengar i riskbolag. Vi har råd med det. Rädda några fattiga barn istället.

Underskatta inte den tålmodige sköldpaddan som oftast tar sig förbi den otåligt haren.
Citera
2016-11-03, 23:14
Medlem
Citat:
Den som kan pricka in lite high low,, typ 0,149,
Så du är här för att baissa till o,149? Glöm det, sydkoreanerna har just satt botten på 0,2 om du inte hajjat det. Ska bli njutbart att följa dina inlägg här i november. Får du rätt ska jag vara man nog att ge dig en eloge.
Citera
2016-11-03, 23:14
Medlem
Citat:
Underskatta inte den tålmodige sköldpaddan som oftast tar sig förbi den otåligt haren.
Det gör jag inte. Lycka till!
Citera
2016-11-04, 04:28
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Kritik,, det är väl bara att läsa siffror och ha lite koll,,,,
HP ,,hahahahahah var det 2 år sedan de ryktet kom,,,,,tycker fan synd om er som investerar

Historiska siffror är väl inget att snacka om,Anoto är ett bolag under utveckling som de flesta oinvigda missar antar jag. Tack för omtanken iaf
Digitala pennans tid är bara i startgroparna och krävs lite mer än en baissande grottmongo för att förstå nyttan med att digitalisera analogt för företag bla.
Grejen med Anoto är att de har mkt mer än en dum stylus,användningsområdena blir oändliga. Det har man redan märkt av om man är lite intresserad i tekniken,inte bolagets historia
En härlig framtid bakom hörnet nu,kronan skymtar kanske i år redan men själv sätter jag målet till 4kr
på ynka 10md i BV.
Senast redigerad av alienfin 2016-11-04 kl. 04:37.
Citera
2016-11-04, 11:10
Medlem
Igår såg vi ett riktigt dead cat bounce efter ett pm som egentligen inte var det minsta positivt.

Styrelsen ämnar bli bemyndigade att få besluta om nyemissioner på närmare 1 miljard nya aktier utan nuvarande aktieägares företrädesrätt!
Det här kommer innebära en utspädning på närmare 50% för aktieägarna!!!
Dessa pengar vill de lägga på incitamentsprogram för för befattningshavare, en styrelseledamot, sociala avgifter, kunna finansiera den löpande verksamheten och eventuella förvärv.

Idag när marknaden förhoppningsvis har förstått vad detta innebär kommer gårdagens uppgång raderas helt(redan ner 10% idag) och kursen gå rakt ner i källaren till nya all time low.
Snart konkurs.

Köp för helvete inte aktier i detta pajasbolag!!
Senast redigerad av ON3 2016-11-04 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in