Citat:
Ursprungligen postat av
negue
Det var nationaldagen men nej, enligt France Press det handlade om "Tens of thousands of protesters poured into Warsaw's streets on Wednesday for a demonstration organised by the far right, marching under the slogan "Poland for the Polish" and burning an EU flag", dvs. mot EU inte mot USSR.
Alltså din tolkning av denna evenemang avviker från det som hundratals (t.o.m mass-media) skrivits på Internet, Twitter, Facebook eller LinkedIn. So varför skulle jag köppa din tolkning, bara för att du (hävdar att du) är polack?
De sjöng:
"Yesterday it was Moscow, today it's Brussels which takes away our freedom" .
Other banners read "Great Catholic Poland" and "Stop Islamisation".
Alltså, ja, det är underbart att de har valt en viktig dag så att deras budskap höras högst. Men det tar inte bort budskap som var på deras flaggar/baner liksom Stop Islamijacki Polski, Wolimy kotleta od mahometa! eller "Refugee are not welcome" flaggar. Den hela internet pråtar om 150000 polackar som har marchat mot islamisering av Polen.
Du representerar inte alla dessa 150000 polacker som var där inte jag heller, låt deras budskåp pråta för dem istället.
Okej let's straight out the facts.
Kan vi vara överens om att marschen i huvudsak inte handlade om islam/islamisering?
Citat:
Det var nationaldagen men nej, enligt France Press det handlade om "Tens of thousands of protesters poured into Warsaw's streets on Wednesday for a demonstration organised by the far right, marching under the slogan "Poland for the Polish" and burning an EU flag", dvs. mot EU inte mot USSR.
Ingen marsch mot islam alltså.
Citat:
Alltså din tolkning av denna evenemang avviker från det som hundratals (t.o.m mass-media) skrivits på Internet, Twitter, Facebook eller LinkedIn. So varför skulle jag köppa din tolkning, bara för att du (hävdar att du) är polack?
Att massmedia kastar oändlig skit på Polen är verkligen inget nytt. MSM målar ut hela polska folket som rasister och nazister, dessutom har vi ju ingen demokrati längre efter de senaste valet, enligt MSM (massmedia).
Citat:
De sjöng:
"Yesterday it was Moscow, today it's Brussels which takes away our freedom" .
Other banners read "Great Catholic Poland" and "Stop Islamisation".
Alltså, ja, det är underbart att de har valt en viktig dag så att deras budskap höras högst. Men det tar inte bort budskap som var på deras flaggar/baner liksom Stop Islamijacki Polski, Wolimy kotleta od mahometa! eller "Refugee are not welcome" flaggar. Den hela internet pråtar om 150000 polackar som har marchat mot islamisering av Polen.
Som ovan, ingen marsch mot islam då det ju uppenbarligen sjöng om frihet.
Sedan som jag skrev ovan, att några tog det ett steg längre och tog med sig banners har ingenting med själva marschen att göra. Sedan om dessa 150.000 håller med om budskapen eller inte väljer jag vara osagt!
Jag var faktiskt där i Warszawa under tiden denna marsch ägde rum. Men det kommer du ju förmodligen också ifrågasätta. Vill du ha bildbevis kanske?
Att du skriver i citat tecken när du skriver att jag hävdar att jag är polack är fanimej sinnesjukt ju?
Hela mitt liv var jag mobbad över att vara polack, gick på en helsvensk skola. Fram till 15 års ålder försökte jag intala mig själv att jag var svensk.
Nu vet jag bättre, skulle inte ens säga att jag är svensk för 10 miljoner. Men så blir jag ifrågasatt på Flashback.. Haha hur i helvete vill ni svennebananer ha det egentligen!?