2016-11-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Att många män bär på någon undermedvetet eller medvetet hat mot kvinnliga könet i Sverige skulle jag inte motsäga, men är de verkligen olyckliga?

Relativt mot kvinnor så verkar inte så vara fallet, det finns faktiskt få fält som män och kvinnor skiljer sig i dagens Sverige, så som i nivån av depressioner, sjukskrivningar och psykisk ohälsa.

Det finns nog en koppling mellan det.
Citera
2016-11-02, 13:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, det är därför män är så olyckliga och hatar kvinnor.

1) Män är statistiskt sett lyckligare än kvinnor.

2) Män hatar fula och fittiga kvinnor. Men de har tillgång till snygga kvinnor genom porr och det gör män lyckliga.

3) Idag kan män köpa sex + låna pengar och köpa fina bilar så män behöver inte kvinnor för att vara lyckliga längre.
Citera
2016-11-02, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Män är statistiskt sett lyckligare än kvinnor.

2) Män hatar fula och fittiga kvinnor. Men de har tillgång till snygga kvinnor genom porr och det gör män lyckliga.

Jo men det hindrar dem väl inte från att tycka synd om sig själva när ingen rik fotomodell vill agera deras mamma?

Kvinnor är olyckliga för att de bryr sig för mycket.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-11-02 kl. 13:26.
Citera
2016-11-02, 13:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jo men det hindrar dem väl inte från att tycka synd om sig själva när ingen rik fotomodell vill agera deras mamma?

Menar du att män tycker mer synd om sig själva än kvinnor?

Av allt du säger verkar det som om du liksom jag vill återinföra gammal hederlig manlighet, män bör ta sig för kragen och sluta gnälla över tillvaron som kärringar?
Citera
2016-11-02, 13:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Kvinnor är olyckliga för att de bryr sig för mycket.

1) Ja självklart det är deprimerande för män att se snygga kvinnor i porr och sen se vanliga kvinnor IRL. Men det är kvinnors fel.

2) Nej kvinnor är olyckliga för att det är svårare att bli försörjd idag än vad det var för tidigare generationer av kvinnor.

3) Men det är kvinnor som har skapat det här samhället så de förtjänar att skylla sig själva.
Citera
2016-11-02, 13:35
Medlem
Citat:
Så varför ser vi män i tråden hylla Babianen och hennes nytänk?

Sen finns det väl inget som ger så mycket kärlek och omtanke som en mors kärlek till sitt barn?

Män vill ha en knulldocka som kan laga mat och städa och vara kvinnlig och inte någon mamma som tar hand om dem.

Alla kanske inte vill ha en Svensk kvinna i sitt liv även fast man vill ha vita barn? Då är det ju positivt om man hittar en exotisk donna som kanske inte är så pepp på egna barn men ändå är biologiskt moderliga och är villiga och axla det ansvar.
Citera
2016-11-02, 13:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Män vill ha en knulldocka som kan laga mat och städa och vara kvinnlig och inte någon mamma som tar hand om dem.

Alla kanske inte vill ha en Svensk kvinna i sitt liv även fast man vill ha vita barn? Då är det ju positivt om man hittar en exotisk donna som kanske inte är så pepp på egna barn men ändå är biologiskt moderliga och är villiga och axla det ansvar.

En mamma är ju någon som sätter upp regler i tillvaron, alltså en svensk kvinna:

"Städa rummet, diska, du får inte göra det, ta ansvar, gör läxa, hämta barnen."

Ingen vill ha denna "mamma" i deras liv. Män vill ha makt, åtminstone över de själva. En importerad fru är någon som svenska män styr i större omfattning; "Städa, laga mat, kom till sängen så har vi trevligt tillsammans."

Jag vill faktiskt inte ha någon av de två, jag lagar god mat för mig själv och trivs i en lägenhet som ser ut som en postapokalyptisk katastrof. För mig så räcker knullande i olika variationer varje helg gott och väl. Ensamhet är bra för tänkandet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-11-02 kl. 13:44.
Citera
2016-11-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho

Det här inlägget säger bara att män inte vet vad de själva vill ha.

Men ok, din mamma är kanske ful men det blir alla kvinnor med tiden.
Citera
2016-11-02, 13:45
Medlem
Citat:
En mamma är ju någon som sätter upp regler i tillvaron, alltså en svensk kvinna:

"Städa rummet, diska, du får inte göra det, ta ansvar, gör läxa, hämta barnen."

Ingen vill ha denna "mamma" i deras liv. Män vill ha makt, åtminstone åt de själva. En importerad fru är någon som svenska män styr i större omfattning; "Städa, laga mat, kom till sängen så har vi trevligt tillsammans."

Jag vill faktiskt inte ha någon av de två, jag lagar god mat för mig själv och trivs i en lägenhet som ser ut som en postapokalyptisk katastrof. För mig så räcker knullande i olika variationer varje helg gott och väl. Ensamhet är bra för tänkandet.

Bara för att svenska mammor har blivit pappor betyder inte att män inte vill ha en mamma som tar hand om dem.

Män vill inte säga åt sin fru att göra de där sakerna, de ska göra det utan att någon säger åt dem.
Citera
2016-11-02, 13:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Bara för att svenska mammor har blivit pappor betyder inte att män inte vill ha en mamma som tar hand om dem.

Män vill inte säga åt sin fru att göra de där sakerna, de ska göra det utan att någon säger åt dem.

Jag lovar att det viktigaste är att slippa kvinnors gnäll (alltså deras mammor). Svenska män är inte italienare som vill flytta tillbaka till älskade mamma. De flesta växte upp med micromat, eller att beställa pizza och likanande och äta framför TVn, eller med schema där alla familjemedlemmar skulle göra dit och dat. Din hypotes är felaktig. Att ha en kokerska kan vara trevligt, men det är betydligt viktigare att slippa mammas tjat.

Svenska unga män saknar en romantisk bild av det andra könet, detsamma gäller svenska kvinnor. Därmed finns inget kvar att förälska sig i (vad är förälskelse ifall inte en romantisk villfarelse?).

Det finns väldigt lite gemensamt mellan könen, trots jämställdhetsytan. Män och kvinnor saknar brygga till varandra i dagens Sverige.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-11-02 kl. 13:53.
Citera
2016-11-02, 13:53
Medlem
Citat:
Jag lovar att det viktigaste är att slippa kvinnors gnäll (alltså deras mammor). Svenska män är inte italienare som vill flytta tillbaka till älskade mamma. De flesta växte upp med micromat, eller att beställa pizza och likanande och äta framför TVn, eller med schema där alla familjemedlemmar skulle göra dit och dat. Din hypotes är felaktig. Att ha en kokerska kan vara trevligt, men det är betydligt viktigare att slippa mammas tjat.

Så varför tjatar kvinnor på män? Jo för att de hade hoppats på att få ut något av relationen. De inser inte att de som vuxna människor ska reda sig själva.

Med allt som det innebär.
Citera
2016-11-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Men som Sverige ser ut idag förstår jag inte att du ens vill ha sex med kvinnor.

På några (ett?) knapptryckningar från dig klarar du snabbt av dagens orgasm mha porren.

Även om vi bodde i samma port skulle det nog ta 10 minuter innan vi orgasmerade.

Kvinnor är helt oersättliga på alla plan även sex.

Det finns en lag som säger:

Ju mer endera könet hyllar det andra desto bättre går ett land.

Alltså ju mer kärlekssånger och dyl. det finns desto bättre , enligt vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in