Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-27, 23:03
  #1
Avstängd
MrProsits avatar
Precis hittat denna sidan och blev väldigt nöjd efter en del misslyckade affärer på localbitcoins: www.sakariasbtc.com

Fanns både swish, banköverföring och kontant i brev. Man slapp dessutom lägga upp id och annan info och skit om sig själv. Jag har provat via swish och kontanter i brev. Fick btc snabbt och enkelt.

Någon annan som handlat här?

Om det redan finns en tråd så kasta denna.
__________________
Senast redigerad av MrProsit 2016-10-27 kl. 23:22.
Citera
2016-10-28, 01:03
  #2
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Sakarias är ju smått legendarisk säljare/köpare på diverse forum för sina bitcoinaffärer som han lyckats sköta till 110%.
Vet nog fler än jag kan räkna som köpt eller sålt BTC till honom, aldrig hört någon klaga på hans service.
Jag kan bara säga tummen upp och kul med ny hemsida!
Att slippa skicka runt kort på ID och grejer är sjukt positiv, jag hatar det rent personligen.

LBC har strulat för mig nån gång - säljaren swishade till fel nr sen fick skiten gå genom kundtjänst för mina btc låg låsta.
btcx blev jag rövknullad av när jag satte in BTC, sålde dom och sen skulle tvingas vänta i flera veckor på att få ut pengarna, blev tvungen att köpa btc till överkurs för samma pengar jag precis sålt mig till sen ta ut dom BTC för att sälja igen på annat håll
Citera
2016-10-28, 01:17
  #3
Avstängd
GETSTRONGs avatar
Sakarias är hur klockren som helst. Har handlat av honom otaliga gånger och aldrig blivit besviken.
Citera
2016-10-29, 19:41
  #4
Medlem
Toppen detta. Använde nämligen bt.cx och fick strul direkt med att dom skulle ha ID och annat. Hur fungerar det vid köp över 6000 per vecka på sakariasBTC? Rapporteras dom med till skatteverket för potentiell peningtvätt?
Citera
2016-10-29, 19:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckyoumkay
Toppen detta. Använde nämligen bt.cx och fick strul direkt med att dom skulle ha ID och annat. Hur fungerar det vid köp över 6000 per vecka på sakariasBTC? Rapporteras dom med till skatteverket för potentiell peningtvätt?

Nej han rappoterar ingenting, finns ju inget att rappotera heller när han varken frågar efter ID eller liknande hehe
Citera
2016-10-29, 20:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karkon99
hej sakarias och hans knullkompisar.

sakarias tar för fan 10 % över marknadspriset. Förstår heller inte när ni säger att det inte funkar på localbitcoin. få säljare kräver id numer.

det visa kräver är registrerat mobilnummer på eniro osv men det kan du ju registrera i annat personnummer med samma namn.

sakarias håller dessutom på med massa skumma saker. På tex hushboard efterfrågade han folk som kunde komma över bankid för att sedan köpa bitcoin. idiot. noll moral och skulle knulla sin mamma för en 10 krona.

näää det där stämmer ju inte alls, är inne på HB nästan varje dag, han har inga trådar alls om BankID, kolla själv.
kursen är det inte heller fel på faktiskt, ser bättre ut än BT.CX också

http://imgur.com/a/rR4Xg

http://imgur.com/a/l8VuC
Citera
2016-10-29, 23:23
  #7
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruedraithon
Nej han rappoterar ingenting, finns ju inget att rappotera heller när han varken frågar efter ID eller liknande hehe

Swish visar ju namn på den som skickade pengarna...
Swish = Du har använt mobilt bankid för att identifiera dig som en person, ditt namn skickas med och dessutom ditt nummer.

Jätteanonymt så länge du använder snodda bankids, annars inte...

Kontant i brev är "the way to go" om du vill vara anonym.
Citera
2016-10-29, 23:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Swish visar ju namn på den som skickade pengarna...
Swish = Du har använt mobilt bankid för att identifiera dig som en person, ditt namn skickas med och dessutom ditt nummer.

Jätteanonymt så länge du använder snodda bankids, annars inte...

Kontant i brev är "the way to go" om du vill vara anonym.

Nej precis, jag köper alltid med kontanter därifrån! Mindre spår så att säga hehe
Jag menade bara att hemsidan i talan inte har någon gräns för hur mycket någon köper eller rapporterar vidare så som BT.CX
Citera
2016-10-31, 22:24
  #9
Medlem
CB_smokers avatar
Använt mig av SakariasBTC vid flera tillfällen och är mer än nöjd. Snabba och trevliga svar samt snabba vid betalning.

Jävligt smidig tjänst för att slippa lämna era "fingeravtryck" så rekommendera den starkt!
Citera
2016-10-31, 22:45
  #10
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckyoumkay
Toppen detta. Använde nämligen bt.cx och fick strul direkt med att dom skulle ha ID och annat. Hur fungerar det vid köp över 6000 per vecka på sakariasBTC? Rapporteras dom med till skatteverket för potentiell peningtvätt?

Kan garantera 100% att han inte rapporterar köp eller försäljningar till skatteverket.
Det är dock upp till dig att ta upp det i din egen deklaration, om du vill / är dum nog...
bt.cx - glöm dom, den sidan var bra en gång, för länge sedan - det är 2016 nu inte 2014.
Citera
2016-11-10, 12:40
  #11
Medlem
@ zase240

haha vilket skit snack!
1: det står PRECIS på hemsidan hur mycket du får för vad och vad det kostar.
2: han har ju förfan en annons på LocalBitcoins med som är billigare än dem andra (kontanter)....
3: SÄPO? Polis? du måste ju vara helt tappad människa. jag har köpt bitcoins här i över 2 år nu och det har aldrig varit krångel, minst 4 gånger i månaden till mitt FS konto eller andra ting. vilka är dem hära "vissa" medlemmarna då ? se så skriv ut dem kanske?
__________________
Senast redigerad av Eruedraithon 2016-11-10 kl. 12:58.
Citera
2016-11-10, 12:54
  #12
Avstängd
LASSGAURDs avatar
Jag gjorde en beställning på hemsidan i måndags för ca 2300KR med alternativet kontanter.
det tog ca 10 minuter eller så så fick jag ett mail från hemsidan att min order hade gått igenom och instruktioner om vart pengarna skulle betalas, tyvärr hann jag inte skicka ut pengarna innan posten tömde sina låder på måndagen så det fick bli på tisdagen i stället! skickade brevet tisdag morgon och igår (onsdags) fick jag mina bitcoins! det gick väldigt smidigt och snabbt med tanke på att jag fick mina bitcoins samma dag som pengarna måste ha landat ! jag har inte testat dem andra alternativen än men funderar på att köpa på mig lite Bitcoins nu efter presidentvalet och hoppas på det bästa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback