2016-10-26, 20:14
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Vad ska Löfven åstadkomma? vad har han tänkt sig? Varför går han "all in" för något som är över om två år? Sverige kan inte ta några långsiktiga beslut utanför FN-rådet. Vad håller han på med? Det är inte ens säkert att han sitter kvar nästa vecka. Nu får han fan skärpa sig och fokusera på vad som är hans uppgift. Ordning på torpet my ass... nu pallrar han sig hem och jobbar på det han ska göra.

Du är inte insatt i realpolitiken. Det märks. Diplomati har alltid varit ett av Socialdemokraternas bravurnummer och drivits med stor effektivitet. När den så kallade "Alliansen" styrde förstår jag att nationen tappade förtroende om agerandet internationellt. Lämna det gamla och välkomna det nya, en Statsman som aktivt söker upp och förklarar varför respektive diktatur har fel. Inte i nivå med den store Herr Palme, men utan tvivel har denne gosse potential även internationellt.
Citera
2016-10-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Du måste följa med i debatter. L har redan lovat att stödja Statsministern och Socialdemokratin om den så kallade "Alliansen" bygger sitt stöd på SD i riksdagen. Detta, din kapitalist, är resultatet av en en riktig förhandlingsräv som dribblade bort motståndaren upp på läktarna!

Jag följer nog med mer än du. Och har du inte rört till det nu?
" Han har lovat att stödja Statsministern och Socialdemokratin om den s.k. ' Alliansen ' bygger sitt stöd på SD i Riksdagen".
Vem menar du blir statsminister om alliansen vinner med stöd av SD? Om alliansen blir störst UTAN SD?

Då kvittar det väl f-n om han stöttar? Han kan väl inte göra om Sverige till en diktatur i en förhandling?
Han har lyckats förvrida synen på dig. Vakna upp ditt blindstyre. Han reser runt och beter sig som den mäktigaste i världen. Lovar utökad militär hjälp till Irak när Ryssen kommer in i Östersjön med krigsbåtar. Vi har själv 150 soldater.

Att du smickrar mig med kapitalist .... Det hade varit en dröm. Men jag är hellre fattig och värnar om Sverige än dum och värnar om främlingar.
Citera
2016-10-26, 20:52
Medlem
Han blir snart magsjuk igen.
Då återgår allt till det normala.
Citera
2016-10-26, 20:59
Medlem
Visst var Stefan L som var i Sydafrika för några år sedan och mutade de s k Frihetskämparna så de erbjöd sig köpa JAS?
Citera
2016-10-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Visst var Stefan L som var i Sydafrika för några år sedan och mutade de s k Frihetskämparna så de erbjöd sig köpa JAS?

Jag googlade och kom fram till att denna affär ägde rum 1999. Göran Persson var statsministern.
Det blev mycket fel alltihop. BL. a hade de inga piloter att köra dem. Jag rekommenderar återlämning.
Citera
2016-10-26, 21:20
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Behöver man skyddsväst i Bagdad?
Varför satte de inte på honom en hjälm också? Det hade fulländat bilden.

http://www.readingthepictures.org/files/bagnews/images/riceflak-1.jpg
Varför ingen hjälm?
Du vet nog varför...
Citera
2016-10-26, 21:31
Medlem
Tog RumpNisse upp frågan i Saudi om de ville ta emot sina muzlimska bröder
som nu är här - de som Flytt För Siiiinaaaa Liiiv o som passar sååå bra
i Saudi eftersom de även talar arabiska?

Och kvinnors rättigheter att köra bil - och bara få SchnabelTerapi när
de själva vill?

Plus kvinnornas rätt till abort - OM de så önskar?
Citera
2016-10-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag följer nog med mer än du. Och har du inte rört till det nu?
" Han har lovat att stödja Statsministern och Socialdemokratin om den s.k. ' Alliansen ' bygger sitt stöd på SD i Riksdagen".
Vem menar du blir statsminister om alliansen vinner med stöd av SD? Om alliansen blir störst UTAN SD?

Då kvittar det väl f-n om han stöttar? Han kan väl inte göra om Sverige till en diktatur i en förhandling?
Han har lyckats förvrida synen på dig. Vakna upp ditt blindstyre. Han reser runt och beter sig som den mäktigaste i världen. Lovar utökad militär hjälp till Irak när Ryssen kommer in i Östersjön med krigsbåtar. Vi har själv 150 soldater.

Att du smickrar mig med kapitalist .... Det hade varit en dröm. Men jag är hellre fattig och värnar om Sverige än dum och värnar om främlingar.

Du ska inte lägga tid på ett uppenbart troll.

I övrigt bra skrivet.
Citera
2016-10-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Du är inte insatt i realpolitiken. Det märks. Diplomati har alltid varit ett av Socialdemokraternas bravurnummer och drivits med stor effektivitet. När den så kallade "Alliansen" styrde förstår jag att nationen tappade förtroende om agerandet internationellt. Lämna det gamla och välkomna det nya, en Statsman som aktivt söker upp och förklarar varför respektive diktatur har fel. Inte i nivå med den store Herr Palme, men utan tvivel har denne gosse potential även internationellt.
Han berättade ju aldrig vad han tyckte för saudierna...
Vidare så har de flesta andra en helt annan åsikt om hur svetsaren skött utrikespolitiken. De som är mer insatta än du, påstår att han skött den jälvligt klantigt och att han börjad sin karriär med att bränna broar i parti och minut.
Citera
2016-10-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Du ska inte lägga tid på ett uppenbart troll.

I övrigt bra skrivet.

Tack!
Citera
2016-10-27, 18:11
Medlem
Svetsarn kommer att hälsa påven välkommen i nästa vecka, kunde inte det vara ett
ämbete mer lämpligt vår statsminister?
Citera
2016-10-27, 18:30
Medlem
Enydrions avatar
Idag kritiserar han SD för att ha lagt ut en bild från ett TV4 program på sociala medier tydligen är bilden ett hån, men han kritiserar tydligen inte TV4 för att ha sänt bilden påt tv till alla hushåll... Jag tror vi har en lallande dåre till svetsminister... han borde skickas tillbaka till Nordkorea eller var han nu kan tänkas komma ifrån, där de programmerar folk till att inte tänka själva med sin hjärna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in