2016-10-25, 18:52
Medlem
Är väl bara att ålderstesta? Vi har nu ett klimat i Sverige där om man ifrågasätter något med invandringen, i detta fall om denna snubbe är 15 (vilket han inte är biologiskt) så går etablissemanget i spinn och anklagar varenda jävel som ifrågasätter för att vara rasist samtidigt som man vevar runt bilder på vuxna män som sitter och kramar nallar och är uppenbart 30 år. Dom och godhetsknarkarna skjuter sig i foten varenda gång och SD närmar sig mer och mer 30%.
Citera
2016-10-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Bilden är inte från 2013. Tänk efter lite istället för att naivt acceptera allt som talar för din åsikt.
Finns redan utrett tidigare i tråden.

Har han tagit bort sin facebook nu också? Hittar ingen fahad sameer på ratsit heller för den delen.
Citera
2016-10-25, 20:18
Medlem
Kemiske Alis avatar
Inte ett dugg konstigt att svenskar reagerar över hans utseende. Han ser ut att vara minst 20 år. Det finns inget i hans utseende som utvisar att han är 15 år. Det finns inte några etniska svenskar som har den skäggväxten i nian. Går den som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka - då är det en anka! TV4 ville vara pk och ta med en samvetsneger men det slog fel! Själv anser han att han ser ut som 20 år(badoo) och har också fått bekräftelse från svenskar att han ser ut sån. Alla måste väl då vara nöjda?
Citera
2016-10-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Har han tagit bort sin facebook nu också? Hittar ingen fahad sameer på ratsit heller för den delen.
Personer under 16 år finns inte på Ratsit.
Citera
2016-10-25, 22:57
Medlem
Alla som har utövat ungdomsidrott sen 80-talet har stött på detta fenomen: Invandrare som ljugit om sina barns ålder för att öka snyftfaktorn och säkra uppehållstillståndet (som ju då bara fanns i permanent form). Bidragsvinsten var ju en bonus.

För min del är det självupplevt. Svettlukten. Skäggväxten. Längden och den fysiska tillväxten. Det skall dock erkännas att dessa äldre tonåringar inte var så värst långa trots åldersförsprånget. Inget nytt under solen alltså. Men när jag var liten fanns varken smartphones eller avpixlat. Rasister fanns ju, och det ville man inte vara! BSS, till exempel. Nu är verkligheten rasistisk varför man måste skönmåla den.

Ett exempel från vår nutid: https://mobile.twitter.com/inkonsekvenshen/status/703226498875006978

TV4 var helt klart för självsäkra här och räknade inte med mothugg.
Citera
2016-10-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Har han tagit bort sin facebook nu också?

Ja, fb-kontot är tydligen borta och på grund av det valde Salle att ta bort sitt inlägg om Badoo-kontot.

Dessutom har Salle blivit polisanmäld av "Inte rasist, men..." för "olaga hot samt hot mot minderårig". (Anmälan är alltså baserad på inlägget som Salle postade om Badoo-kontot.)

https://www.facebook.com/rogersallesahl/posts/1698408650478452
Citera
2016-10-26, 01:18
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
När var det där Badoo-kontot ifrån? (har läst flera bud).
Citera
2016-10-26, 08:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Det är det jag menar. Ekeroth skrev klasskamrater under bilden. Karlsson och Fogelklou retweetar. IRM bygger en hel saga på vad som hänt och 15åringen hamnar i något han inte är mogen att grepa eller ta in. Om det är några som ska skämmas är det IRM, DN, public service, Aftonbladet, tv4 och Expressen.

SD lär inte förlora stöd på det här. Någon som inte är politiskt färgad ser vad det handlar om. Putilov/Fridback är en skandal. Det här är en "skandal" orkestrerad av msm.
Visar på hur normaliserad rasismen är.

Citat:
Jimmie Åkesson satt bara timmar innan detta hände i P1:s lördagsintervju och försvarade sig mot anklagelserna att hans parti är kopplat till rasistiska och nazistiska värderingar. Han har sagt att de som kallar Sverigedemokraterna ett rasistiskt parti hånar de som utsatts för riktig rasism. Han har länge talat om att hans parti har en nolltolerans mot rasism. I så fall bör han se till att Kent Ekeroth, Jörgen Fogelklou och Linus Bylund omedelbart lämnar partiet. För att medvetet antyda att en femtonårig svensk kille som kommit in i puberteten måste bevisa att han inte egentligen är en flykting som ljuger om sin ålder, enbart grundat på hans hudfärg och namn. Det är faktiskt själva definitionen av rasism.
Citera
2016-10-26, 09:09
Medlem
jag orkar inte läsa hela tråden. Bygger uppgifterna om hans ålder enbart på vad hans föräldrar uppgett vid ankomst till Sverige?
Citera
2016-10-26, 09:29
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
jag orkar inte läsa hela tråden. Bygger uppgifterna om hans ålder enbart på vad hans föräldrar uppgett vid ankomst till Sverige?

Ja, eller så hade han pass/id när han kom till Sverige.
Citera
2016-10-26, 09:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om jag förstår dig rätt, så anser du, att det är "rasistiskt" att betvivla att samtliga dessa tre personer är födda 2003? Kan du utveckla hur du tänker?

https://mobile.twitter.com/inkonsekvenshen/status/703226498875006978
Läs det jag citerade. Behöver ej skriva om det.
Bilden du länkar har inte med bilden jag skrev. Om någon påstår (jag tror det är FEJK, usel faktakoll) att killen på bilden är född 03 skulle jag säga att jag inte tror det stämmer. Men nu försöker du på klassiskt SD-manér skifta fokus. Vi pratar om Samer här. Inte om bilden du länkar!
Citera
2016-10-26, 10:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Läs det jag citerade. Behöver ej skriva om det.
Bilden du länkar har inte med bilden jag skrev. Om någon påstår (jag tror det är FEJK, usel faktakoll) att killen på bilden är född 03 skulle jag säga att jag inte tror det stämmer. Men nu försöker du på klassiskt SD-manér skifta fokus. Vi pratar om Samer här. Inte om bilden du länkar!
Nu försöker du på politikers klassiska manér
skifta fokus på sakfrågan.
Den här bilden Meiji länkade innehåller exakt samma ?????? som i bilden på Samer och som tydligen regeringen ser i andra bilder och möten med personer och då i landets nuvarande flyktingströmmar.
Det är något som knakar även i Rosenbad så att säga.
Det är inte för inte det talas om ÅLDERSBESTÄMNING.
Så vi kanske bör rikta in oss alla på just detta fenomen,eller vad tycker du?
Senast redigerad av goran744 2016-10-26 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in