Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Inte kunde jag tro att Michael Moore är Trump-supporter. Jag trodde han tillhörde identitetsvänstern. Kul.
https://twitter.com/jaredwyand/status/790707670776811522
Jag har för mig att det där är taget ur sitt sammanhang. Han är emot Trump och kommer inte rösta på honom själv, men han förstår människorna som gör det och varför.
Jag tror att han har accepterat att Trump kan vinna valet. Det är också möjligt att han är avundsjuk på att en nationalist som Trump fick starta revolutionen och inte han.
Ärkekommunisten sätter dock verkligen fingret på vad så många människor i västvärlden känner.
Ilskan, frustrationen och sorgen.
Den stora skillnaden mot Moores egna vision är att Trumps revolution är anti-globalistisk, den utgår enbart ifrån det egna folket och den grundar sig inte på ett avund för de som lyckats bättre i livet än dig själv. En rörelse som hyllar kompetens, självsäkerhet, styrka och en egen identitet att vara stolt över. En idé om att de som lyckats sträcker ut en hand och drar upp sitt folk på benen, borstar av smutsen från kläderna, räcker fram en spade och säger: "Ni kan visst, det finns inget som kan stoppa er. Jag kommer inte med allmosor utan med verktyg. Gå nu och skapa er egen framtid. Ingen kommer hindra er."
Marxisterna har genom att avvisa Trump bevisat att de inte vill ha en verklig förändring, de vill inte montera ner och göra om systemet på riktigt. De vill inte störta våra korrupta ledare, profitörerna som suger ut folket, pressen som förgiftar våra sinnen med lögner och det etablissemang som talar om för oss hur vi ska tänka, leva och bygga vår framtid och vår kultur.
Moore och hans ideologiska vänners existensberättigande bygger på att människor
måste ha det dåligt. De
ska vara avundsjuka, diskriminerade, fattiga, försvarslösa, arbetslösa, hemlösa. Utan egendom, vapen eller mark. Utan familjemedlemmar, kön, ras, nation eller kultur.
Är de inte allt detta så ser man till att de är det eller så ser man ständigt till att de åtminstone tror på det.