Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-25, 18:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Idag har oddset på trump stigit från 6.2 till 7.2 på betfairs spelbörs. Har det hänt något signifikant idag?

Kan nog vara att det som skulle krossa Clinton inte var så märkvärdigt men jag kan ha fel då jag inte heller har hört något speciellt som skulle försämra hans odds.
Medlem
heiss avatar
Citat:
Idag har oddset på trump stigit från 6.2 till 7.2 på betfairs spelbörs. Har det hänt något signifikant idag?
betfair kan du inte ha som standard, där är det andra medlemmar som bokar/avgör oddsen. har jag fel? kan inte betfair.
Senast redigerad av heis 2016-10-25 kl. 18:41.
Medlem
Nate Silver ‏@NateSilver538

Also sort of amazing that Iowa and *maybe* Ohio could easily go to Trump even if Clinton wins by 6%+ nationally.

Lite det jag pratat om förut att det ska vara en landslide av gigantiska mått om det är 6-7% nationellt men så är inte fallet.

Extremt konstigt val och Trump är en konstig kandidat eftersom han är en "republikan" som inte är starkast i röda stater.
2016-10-25, 18:41
Medlem
BertFoxs avatar
Informativ och nyanserad artikel om hur opinionsinstituten arbetar, och de svagheter som ligger i de olika metoderna.
Ganska teoretisk text, så jag begär inte att Trump-fanatikerna ska orka ta till sig något - men intressant för en del av oss andra:

http://www.cbc.ca/news/politics/grenier-uselection-tracking-polls-1.3818965
2016-10-25, 18:44
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nate Silver ‏@NateSilver538

Also sort of amazing that Iowa and *maybe* Ohio could easily go to Trump even if Clinton wins by 6%+ nationally.

Lite det jag pratat om förut att det ska vara en landslide av gigantiska mått om det är 6-7% nationellt men så är inte fallet.

Extremt konstigt val och Trump är en konstig kandidat eftersom han är en "republikan" som inte är starkast i röda stater.

Många republikaner skäms för den vulgäre tölpen. Han går bäst hem hos obildade vita män och främlingsfientliga grupper och dom finns i alla stater och båda partier. Dumheten är universell
2016-10-25, 18:47
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Många republikaner skäms för den vulgäre tölpen. Han går bäst hem hos obildade vita män och främlingsfientliga grupper och dom finns i alla stater och båda partier. Dumheten är universell

*Gäsp* Du menar att många korrupta Republikanska politiker skäms...

Haha det roliga är att de enda ni kan göra är att spy ur er massa skit om Trumps väljare inget annat

Men hur lyder ordspråket nu igen? Som man känner sig själv känner man andra
2016-10-25, 18:52
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Michael Moore: The Human Molotov Cocktail:

https://twitter.com/ChristiChat/status/790684875258986496

Vad säger ni?

Edit: YouTube:

https://youtu.be/pADHLsECWxY

Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Inte kunde jag tro att Michael Moore är Trump-supporter. Jag trodde han tillhörde identitetsvänstern. Kul.

https://twitter.com/jaredwyand/status/790707670776811522

Jag har för mig att det där är taget ur sitt sammanhang. Han är emot Trump och kommer inte rösta på honom själv, men han förstår människorna som gör det och varför.
Jag tror att han har accepterat att Trump kan vinna valet. Det är också möjligt att han är avundsjuk på att en nationalist som Trump fick starta revolutionen och inte han.

Ärkekommunisten sätter dock verkligen fingret på vad så många människor i västvärlden känner.
Ilskan, frustrationen och sorgen.

Den stora skillnaden mot Moores egna vision är att Trumps revolution är anti-globalistisk, den utgår enbart ifrån det egna folket och den grundar sig inte på ett avund för de som lyckats bättre i livet än dig själv. En rörelse som hyllar kompetens, självsäkerhet, styrka och en egen identitet att vara stolt över. En idé om att de som lyckats sträcker ut en hand och drar upp sitt folk på benen, borstar av smutsen från kläderna, räcker fram en spade och säger: "Ni kan visst, det finns inget som kan stoppa er. Jag kommer inte med allmosor utan med verktyg. Gå nu och skapa er egen framtid. Ingen kommer hindra er."

Marxisterna har genom att avvisa Trump bevisat att de inte vill ha en verklig förändring, de vill inte montera ner och göra om systemet på riktigt. De vill inte störta våra korrupta ledare, profitörerna som suger ut folket, pressen som förgiftar våra sinnen med lögner och det etablissemang som talar om för oss hur vi ska tänka, leva och bygga vår framtid och vår kultur.
Moore och hans ideologiska vänners existensberättigande bygger på att människor måste ha det dåligt. De ska vara avundsjuka, diskriminerade, fattiga, försvarslösa, arbetslösa, hemlösa. Utan egendom, vapen eller mark. Utan familjemedlemmar, kön, ras, nation eller kultur.
Är de inte allt detta så ser man till att de är det eller så ser man ständigt till att de åtminstone tror på det.
2016-10-25, 18:52
Medlem
Citat:

De hade ju inbördeskrig av en anledning.

Bush och Cruz hade lite support i norr Trump starkare.

Trump lite svagare i syd men Cruz starkare.
2016-10-25, 18:54
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan nog vara att det som skulle krossa Clinton inte var så märkvärdigt men jag kan ha fel då jag inte heller har hört något speciellt som skulle försämra hans odds.

Om marknaden tagit höjd för detta så borde reaktionen kommit omedelbart efter det blev känt att Veritas 3:e video inte var vidare tung, dvs igår. Förändringen i oddset kom ganska abrupt för ett par timmar sen. Orderdjupet är normalt och det verkar göras avslut ungefär som normalt. Det enda jag kan se som sticker ut lite är att Trumps odds i Utah gått upp lite till förmån för McMullin, men det kan knappast bara vara detta. Kan det vara någon information kring förtidsröstning som läckt ut, och som är negativt för Trump?
2016-10-25, 18:55
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Tror inte det, inget märkvärdigt i alla fall. Det är samma gamla vanliga tugg, mainstream media polls som säger att Trump kommer förlora, medan de som har haft mest rätt om presidentvinsterna, politiska vetenskapsmän som Allan Lichtman och Helmut Norpoth, båda förutspår en Trumpseger baserat på deras olika avancerade historisk-statistiska modeller (primary model och 13 keys to the white house).

Själv tror jag att Trump kommer att vinna stort eftersom han är den mest synkromystiska presidentkandidaten jag någonsin sett.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-10-25 kl. 18:58.
2016-10-25, 18:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag har för mig att det där är taget ur sitt sammanhang. Han är emot Trump och kommer inte rösta på honom själv, men han förstår människorna som gör det och varför.
Jag tror att han har accepterat att Trump kan vinna valet. Det är också möjligt att han är avundsjuk på att en nationalist som Trump fick starta revolutionen och inte han.

Ärkekommunisten sätter dock verkligen fingret på vad så många människor i västvärlden känner.
Ilskan, frustrationen och sorgen.

Den stora skillnaden mot Moores egna vision är att Trumps revolution är anti-globalistisk, den utgår enbart ifrån det egna folket och den grundar sig inte på ett avund för de som lyckats bättre i livet än dig själv. En rörelse som hyllar kompetens, självsäkerhet, styrka och en egen identitet att vara stolt över. En idé om att de som lyckats sträcker ut en hand och drar upp sitt folk på benen, borstar av smutsen från kläderna, räcker fram en spade och säger: "Ni kan visst, det finns inget som kan stoppa er. Jag kommer inte med allmosor utan med verktyg. Gå nu och skapa er egen framtid. Ingen kommer hindra er."

Marxisterna har genom att avvisa Trump bevisat att de inte vill ha en verklig förändring, de vill inte montera ner och göra om systemet på riktigt. De vill inte störta våra korrupta ledare, profitörerna som suger ut folket, pressen som förgiftar våra sinnen med lögner och det etablissemang som talar om för oss hur vi ska tänka, leva och bygga vår framtid och vår kultur.
Moore och hans ideologiska vänners existensberättigande bygger på att människor måste ha det dåligt. De ska vara avundsjuka, diskriminerade, fattiga, försvarslösa, arbetslösa, hemlösa. Utan egendom, vapen eller mark. Utan familjemedlemmar, kön, ras, nation eller kultur.
Är de inte allt detta så ser man till att de är det eller så ser man ständigt till att de åtminstone tror på det.
Han har också skrivit det här:

http://michaelmoore.com/trumpwillwin/
2016-10-25, 19:00
Medlem
Citat:

Obildade, överviktiga svarta och vita kvinnor röstar på Hillary, ihop med usas miljoner kriminella våldtäktsmän, pedofiler och mördare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in