2016-10-23, 21:16
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är ett mysterium hur hon kom över vägen. Antingen gick hon själv, eller i sällskap med någon som inte var rädd för att synas, eller så åkte hon bil med någon hon hade förtroende för. Låter jättekonstigt alla tre alternativen. Är det någon som har fler alternativ?

Vad spelar det för roll hur hon kom över vägen?
Vad finns det för anledning att tjata om detta?
Slutresultatet är ju fortfarande det samma.
Hon blir överfallen i ladan och mördad på ett sexualsadistiskt sätt i
gamla mjölkrummet av äcklet NB som numera sitter inlåst i säkert
förvar i Norrtälje och som nu bara väntar på att bli utvisad.
Om du nu är så intresserad så ta en sväng till Norrtälje och fråga.
2016-10-23, 21:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Beredd att ta risken att hon hade satt sig till motvärn mitt på vägen, vilken hade tagit minuter att ta sig över? Beredd att ta risken att hon skulle ta av sig handskarna och klösa honom i ansiktet så han såg ut som ett randigt lakan med sitt DNA under hennes naglar? Beredd att ta risken att hon kom loss? Kan han verkligen ha varit beredd att ta alla de riskerna?

Alla har väl inte samma riskanalysförmåga som du.
2016-10-23, 21:20
Medlem
Citat:
Beredd att ta risken att hon hade satt sig till motvärn mitt på vägen, vilken hade tagit minuter att ta sig över? Beredd att ta risken att hon skulle ta av sig handskarna och klösa honom i ansiktet så han såg ut som ett randigt lakan med sitt DNA under hennes naglar? Beredd att ta risken att hon kom loss? Kan han verkligen ha varit beredd att ta alla de riskerna?

Uppenbarligen gjorde han det. Vad spelar det för roll? Ingen alls enligt mitt förmenande. Bara nonsensinlägg från dig.
2016-10-23, 21:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Alla har väl inte samma riskanalysförmåga som du.
Helt oförsiktig tills de kommit till ladan. Sedan hänga och tejpa Lisa med handskarna på för att utan handskar klä av henne. Du har rätt såtillvida att den riskanalysförmågan har inte jag.
2016-10-23, 21:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Helt oförsiktig tills de kommit till ladan. Sedan hänga och tejpa Lisa med handskarna på för att utan handskar klä av henne. Du har rätt såtillvida att den riskanalysförmågan har inte jag.

Nej, och du är väl heller ingen mördare eller planerar ett mord får man anta.
2016-10-23, 21:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Eftersom det inte finns några utgående spår från mopeden, är det rimligt att tro att hon "åkte" bil över vägen, frivilligt eller ej.
2016-10-23, 21:28
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Tänker man men med fel huvud som äcklet NB så tar man tydligen stora risker.
Det låter som om han skulle tvingat över hulken över vägen på dig.
Eller är du så liten och klen så att en liten tjej är så farlig och stark?
En tjej på 45 kg är väl knappast något problem för en hantverkare
som har fullt adrenalinpåslag och halvt kåtslag av det som stundade.
Du vet väl dessutom inte om han HAR tvingat offret över vägen?
2016-10-23, 21:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen gjorde han det. Vad spelar det för roll? Ingen alls enligt mitt förmenande. Bara nonsensinlägg från dig.
Ja, gör som din idol. Sopa mysteriet under mattan.
Citat:
Han har lockat över Lisa Holm över vägen i samband med att hon ska
starta sin moped, säger åklagaren. Men på vilket sätt vet ingen.
2016-10-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ja, gör som din idol. Sopa mysteriet under mattan.

Du kan istället svara på vad meningen är att öda tid på att diskutera en detalj som endast den nekande mördaren har kunskap om och som inte har någon betydelse för domen.
2016-10-23, 21:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det är ungefär där frågan hör hemma, under mattan. Så oviktig är frågan. Eller tycker du att NB borde slippa straff för ingen utom han vet hur Lisa kom in i ladan?
Nej, inte av den orsaken. Men att vi diskuterar brottet här påverkar inte hans straff. Har någon en rimlig förklaring till hur Lisa kom över vägen, utan att mördaren tog megarisker?
2016-10-23, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du kan istället svara på vad meningen är att öda tid på att diskutera en detalj som endast den nekande mördaren har kunskap om och som inte har någon betydelse för domen.
Du slipper ödsla tid om du vill, ingen tvingar dig. Jag tvivlar på att NB är mördaren, eftersom jag inte vet hur han kan ha fått Lisa över vägen. Om brottet inte gick att utföra enligt gärningsbeskrivningen är den felaktig.
2016-10-23, 21:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Nej, inte av den orsaken. Men att vi diskuterar brottet här påverkar inte hans straff. Har någon en rimlig förklaring till hur Lisa kom över vägen, utan att mördaren tog megarisker?

Varför skulle han inte kunna ta megarisker? Varför jämför du NB med dig själv eller någon annan normal människa som inte mördar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in