2016-10-21, 19:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Ännu mer fantasier:

Du har inte skrivit något om Namn på ett par personer i Blomberg som kan betala miljoner för en livstidsdom.
Du kan väl då peka ut dessa personer. ???

Du sitter ju som en höna som inte vill Värpa sitt Ägg.
Läs tråden, skrev jag. Jag tänker inte peka ut någon för då misstolkar alla som har det som hobby och påstår att jag anklagar denne.
2016-10-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du medger alltså att det begicks griftefridsbrott?

Såtillvida du inte på fullt allvar hävdar att Lisa blev mördad innuti skåpet så är det allmänvedertaget att det begicks griftefridsbrott när hon förflyttades dit ja.

Vad har vi nu för nytta av denna information?
2016-10-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Har Du så svårt för att tyda vad vittnen säger..??
Det bevisar att Du inte har läst FUP, och vad vittnen redogör.

TIDERNA
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.30 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.
18.35 Blir Lisa indragen in i ladan och mot slaktrummet.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Nerijus Åker bort från ladan Till Martorp
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp. Var ute med hund.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.

Precis tror du att NB hinner dra in LH i ladan , hänga henne, tejpa henne, dra ner brallorna och sist men inte minst Bråka/släpa henne till slaktrummet OCH hinna åka därifrån på 10 MINUTER!!????

18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
2016-10-21, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Precis tror du att NB hinner dra in LH i ladan , hänga henne, tejpa henne, dra ner brallorna och sist men inte minst Bråka/släpa henne till slaktrummet OCH hinna åka därifrån på 10 MINUTER!!????

Pizzavittnet som passerade den aktuella platsen.

SÅG varken människor eller bilar vid CAFE:
Det kan betyda att han inte kollade mot Ladan.
Han säger ...VID CAFE.....
2016-10-21, 20:15
Bannlyst
Citat:
Läs tråden, skrev jag. Jag tänker inte peka ut någon för då misstolkar alla som har det som hobby och påstår att jag anklagar denne.

Edit: Något som ligger lite vid sidan av dina påstående. men som ändå är intressant
att nämna är din passivitet när brottet begicks.
Vid allvarligare brottslighet (alltså mord, dråp mfl)
kan det bli tal om ansvar enligt BrB 23:6.

Förtalsbrott kan leda till fängelse om det bedöms som grovt.
2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till
böter eller fängelse i högst två år.
Det kan bli en dyr affär för den som fälls.

2016-10-21, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är fakta via professor samt tingsrätten och hovrättens dom - Nerijus har inte bedömts skyldig till griftefridsbrott. Häng med lite är du snäll. Nerijus kom inte heller dragandes med någon historia om griftefridsbrott, även fast han riskerade livstid.
Vad det gäller att Lisa förflyttats som död så har han givetvis inte hanterat kroppen med respekt - han har visat stor hänsynslöshet, hanterat kroppen vårdslöst när han tryckt in den med våld i skåpet.
Hon satt som sagt i en vriden onaturlig vinkel.

..Allt för att försöka klara sig undan att dömas dvs på samma empatilösa och egocentrerade sätt som han uppvisar under mordet då han söker sexuell tillfredsställelse:

Nerijus är med andra ord lika vedervärdig mot henne både som levande och död, han är ett as, en sadist och en fullblodsegoist.

Att ordbajsa om juridiska begreppet griftefrid är däremot både ointressant och meningslöst då han är livstidsdömd för mord som du säger.
2016-10-21, 21:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför skulle balten överfalla en flicka bara för att direkt utplåna hennes liv?

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag kontrar med Xenias fråga som du lämnade obesvarad:

"Menar du att alla som dödas, dödas av sadister?"

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det menar jag inte.
(...)
Noterar att du inte hade något svar på min fråga.

Den har jag inget svar på.
Det enda vi vet är att någon har utplånat hennes liv.
"Motiv är underhållning för överklassen", det var väl så LGWP sa?
Jag håller inte med honom där. Det handlar också om trovärdighet.
2016-10-21, 22:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
(...)
Enligt egen utsago så har han inte träffat Lisa säger han. Att han flyttade kroppen vet vi redan, men vi vet också att han dödade Lisa.

Hur vet vi det?
2016-10-21, 22:21
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Hur vet vi det?

Vet inte vad "ni" vet men vi vet det genom TR's och HR's dom.
2016-10-21, 23:29
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Hur vet vi det?

Trots att du inbillar dig att han bara kikade och pillade lite på kroppen
så betyder det ju inte att det är så det är i verkligheten .
I verkligheten vet alla utom du "och" sveaskogen att så inte alls var fallet .
I verkligheten där allt hände finns inga som helst tvivel på att det är den
brutale kvinnomördaren Nerijus som utförde det sexualsadistiska mordet på Lisa .
Snart skeppas han hem till Litauen och då är allt över .
Senast redigerad av boidis12 2016-10-21 kl. 23:32.
2016-10-22, 00:02
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Läs tråden får du en hint om ett par personer. Det kan finnas fler. 25.000 kr i månaden i 20 år blir sex miljoner. Det blir en bra nystart i Litauen, samtidigt som det inte är en förmögenhet för alla i Blomberg.

Så det är en nygammal "hypotes" som kommer i repris?
Hör inte sånt här skitsnack hemma i den andra tråden?
Vem i Blomberg tror du är så förmögen så att hen kan betala sådana summor?
Har du någon speciell person eller personer du vill föra fram?
Och framförallt, varför skulle någon ha en anledning att betala dessa pengar?
Och kom nu inte med skitsnacket att du inte kan skriva det här som vanligt.
Att sprida förtal om oskyldiga personer passar sig inte så bra.
Äcklet NB kommer ju få en nystart i Litauen snart ändå, nu som tvålplockare.
2016-10-22, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Att offret självklart förstått vad som höll på att hända henne, utan att hon något kunde göra, anses inte heller vara tillräckligt för att dådet skall anses vara sadistiskt plågsamt.
Att mördaren Nerijus hade all möjlighet att besinna sig, utan att göra det, när han såg att hon desperat kämpade mot dödssnaran anses tydligen inte heller vara det minsta sadistiskt
NB-anhängare är rörande överens om hans oskuld - sen är det en brokig samling av förklaringar. Det går bra med exakt vad som helst bara NB antingen inte begått mordet eller utövat sexuell sadism.

Om han nu "råkar" ha begått mordet så ska han givetvis framstå som mer hyvens - det ska vara nåt mer normalt har vi fått veta - som om det vore ett önskeprogram. Så istället för att utgå från bevisning, fakta och vetenskap så startar man med en förutfattad åsikt eller önskan och försöker klämma in teser och motiv med skohorn.
Tacka fan att skorna kippar.

Gällande sexuell sadism har vi fått förklarat att sadister kollar hur könsorganet beter sig vid en hängning i dödsögonblicket (omg.. ) samt att hon absolut inte kan ha varit utsatt för sadism då strypning med tunn snara tar 20 sekunder.
Tidsrymden dess innan kan man sonika hoppa över och hennes dödsskräck likaså:
Allt för att NB ska framstå som en mer reko kille.
I nästa andetag, när det absolut inte ska handla om mord, går det dock bra att han är en grotesk nekrofil och ljuga om att Lisa tog livet av sig.

Från galenskap till vetenskap.
Det är är offrets reaktion (lidande, skräck, fruktan, dödsångest) som ger sexuell upphetsning.
Sadisten har intensiva sexuella fantasier om att totalt dominera en annan person.
Sexuell sadism är ett brett spektra med förödmjukelser, psykisk karaktär till fysisk tortyr och stympning med mord som värsta utpost.
Ingen sexualsadist är likt en annan - det beror helt på tändningsmönstret och den egna fantasin vilket återspeglas via mordet och MO och handlar om allt mellan att visuellt glo och onanera till fullfjädrade tortyrkammare.

" As the fantasies of the sexual sadist vary, so does the degree of violence"

Allt från att bedra offret (manipulera) till mordet handlar om makt, dominans och kontroll.
Strypning (manuellt eller med ligatur) är vanligt förekommande och sägs bero på just sadismen - reglerbart, utdraget och ger en närhet till offret. Kontroll, omnipotent känsla av makt och samma sak med bindande och snaror där offret är helt underdånigt förövaren och kan inte försvara sig.

Kontroll.
...Nåt som de fega, misslyckade asen inte lyckas med på normalt sätt och ger sig då på sköra offer som lätt kan övermannas och så tänder de sexuellt på detta sjuka våld.

NB är störd, avvikande, abnorm. En lågt stående parasit med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in