Citat:
Ursprungligen postat av
Bellania
I betraktande av den pågående politiska utvecklingen borde ledningen för M inse realiteterna och snabbast möjligt byta ut ABK inför valet 2018.
Med utbytt partiledare torde helt nya perspektiv öppnas dels för ett konstruktivt samarbete med SD och betydligt viktigare för ett avsevärt bättre Sverige och för svenskarna...
Nu är det ju ändå så att Sverige är kört. Det finns för många kvinnor inom kommuner och landsting, ja inom pattorna, förlåt partierna, och i Riksdagen, som aldrig får en Sverigevänlig attityd. Ni förstår väl att för många har kommit in och man nu inte har skuggan av en chans att utvisa tillräckligt många. Inte ens Tyskland klarar detta. Men nu gäller det SD. Vi väntar på Sentio. Vi hade glädjen att se en uppgång senast från 23,5% till 24,5% men tyvärr, jag tror på en "ihoptryckning" till 23% eller möjligen i bästa fall till 23,5% Ingen verkar begripa sig på min ihoptryckningsprincip...

....Men betänk om SD får 23% i nästa val kommer chocken i etablissemanget att bli kolossal, dom fattar ju inte hur människor reagerar vid ett hemligt val. Som jag tidigare sagt, ihoptryckningen består i att dom sämsta instituten sakta anpassar sig till bättre siffror, medan dom bästa instituten korrigerar, trycker nedåt.
Pungs analys är riktig men det fungerar inte med ett nytt socialnationalistiskt parti. I framtiden får vi istället hoppas på en radikalisering av SD. Ja det är off topic nu.