2016-10-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Fridolin låter helt desperat över SD:s goda siffror.
Har du någon länk till det?
2016-10-21, 15:50
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Har du någon länk till det?
Fjanten är orolig och förvånad över SDs framgångar.
Samt maler på som vanligt, lyssna på egen risk..
Varsågod..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23755562.ab
2016-10-21, 15:53
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Fjanten är orolig och förvånad över SDs framgångar.
Samt maler på som vanligt, lyssna på egen risk..
Varsågod..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23755562.ab

Tar mig friheten att korrigera din länk så att även ansvarsfulla medborgare kan ta del av innehållet: http://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23755562.ab
2016-10-21, 15:59
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man gissa att det finns max 10% galningar (extremliberaler, extremfeminister, extremvänster) och ytterligare 10% bestående av MENA-invandrare som ALDRIG skulle rösta på ett "rasistparti"? Kvarstår således 80% av normala befolkningen.

Så ur 80%-hinken kan alltså SD potentiellt ösa 80-85% av männen och 60-65% av kvinnorna.

Kanske uppfattas skevt att resonera så, men om man ser det ur ett annat perspektiv. Om man enbart skulle fråga etniska svenskar vilket egentligen vore allra mest rimligt om invandringen, hur många stöder den då? Det hade varit väldigt intressant om ett institut som Sentio skulle mäkta med en sådan undersökning.
Har för mig att SCB eller SIFO gjort detta 2013 eller 2014.

Sossarna lär inte betrakta sig som vinnare i något kommande val utifrån perspektivet att de ska vara största parti på 35-45%, helst +50%. Jag tror S ska vara glada om de klarar 20% med näsan ovanför linjen. Sannolikt gör de inte ens det.

Edit:

Jag kan bara hålla med EnochThulin. Jag är också moderat i alla val sedan 80-talet. Röstade SD 2014 övervägde dem 2010.
Det finns inte en chans att jag skulle rösta på M eller något av 7K partierna. Jag har i vredesmod sagt aldrig, men lite mer sansat så om M slutar med allt flummeri, liberalt tjafs, släpper kulturmarxismen, talar klarspråk och sparkar ut alla som befunnit/befinner sig i ledande positioner samt gör en rejäl avbön och ser till att alla ansvariga senaste 25-30 åren straffas så ska jag överväga dem igen.
I all ödmjukhet skulle jag vilja ansluta mig till din välformulerade linje.

Jag är tyvärr rädd för att Fredde knutit upp svansen på Hakan totalt. Man anar mullret från partimedlemmarna, men hur långt bort ligger egentligen revolutionen??

Kan M sänka sig till nivån att (S)amregera och därmed mot allt vett och sans begå politisk harakiri tillsammans med S??
2016-10-21, 17:12
Medlem
S.Kandals avatar
Inte konstigt att SD alltid lyckas komma tillbaka oavsett påhopp. Etablissemanget har ju en jävla förmåga att analysera läget åt helvete fel. Vissa politiker och skribenter anser att de är modiga när de påtalar att sd inte ska bemötas med glåpord utan med sakpolitisk. Dessa är dock exakt lika fega kräk som övriga, de vågar aldrig löpa linan ut.

Ett nytt tragiskt exempel från verkligheten, Sophia Jarl (M). Oppositionsråd i Norrköpings kommun.

"Att enbart rikta negativt fokus mot SD och Jimmie Åkesson är att nedgradera nästan var femte väljare som anser att andra partier än SD bär ansvaret för en undfallenhet för vår tids största utmaningar."

Det börjar oftast vettigt men slutar alltid med fel slutsats.

"Jag menar att SD:s etablering bygger på ett utbrett missnöje mot att riksdagspartierna under decennier inte lyckats besluta om hållbara reformer för arbetsmarknads- och utbildningspolitiken."

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/njyxL/vi-har-misslyckats--darfor-vaxer-sd
2016-10-21, 17:47
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
"Att enbart rikta negativt fokus mot SD och Jimmie Åkesson är att nedgradera nästan var femte väljare som anser att andra partier än SD bär ansvaret för en undfallenhet för vår tids största utmaningar."[/i]
Hon måste mena var fjärde?

SD ligger antagligen närmare var tredje (33%) än var femte (20%).
Senast redigerad av DerTotenkopf 2016-10-21 kl. 17:49.
2016-10-21, 17:50
Medlem
Pungs avatar
Det går upp och ner för SD i enskilda mätningar. På det hela taget ligger de dock stilla, och har gjort det i ett år.

Det har blivit ett irrelevant parti. Man bryr sig inte så mycket om dem. De har sina väljare men lever kvar i en gammal tid.

Det har hänt så extremt mycket sista året. Flera Europeiska länder har öppet börjat tala om en global maktelit som medvetet använder massinvandringen för att destabilisera Europa. Det har avslöjats hur USA varit med att skapa IS, hur Turkiet samarbetar med IS.

Löfven vägrar ta avstånd från Saudi och Sverige vill belöna återvändande IS soldater med körkort, skuldsanering och jobb.

Ingen förnekar längre att det är unga muslimska män som invaderar, inte flyende kvinnor.

Läckor visar hur Soros fondation betalar makthavare, journalister och lobbygrupper i hela Europa för att propagera för fortsatt massinvandring. Läckta dokument visar att Soros NGO upprättar listor med lojala hejdukar som de har kontroll över.

Hillary avslöjas i läckta dokument med att ta mutor från IS-nära grupper, hur hon föreslår att mörda visselblåsare med drönare.

Ställda inför det kollapsande korthuset har media gått all-in och förvandlats till att öppet tillhöra makten. De skäms inte längre över att vägra skriva om mutor, massvåldtäkter, korruption, IS-samarbeten.

Just nu pågår exempelvis rättegången mot det muslimska gänget som under til år gruppvåldtog ÖVER TUSEN VITA FLICKOR i Rottingham, och det framkommer att poliser hotats med avsked om de pratat om saken.

Media är tysta.

I detta vakuum har alternativmedia tagit gigantiska steg framåt och växt mer på ett är än vad de sammanlagt gjort under hela sin existens.

Professionella dokumentärer och intervjuer har mångmiljonvisningar. Och ett slags myteri har uppstått i den lilla klick i gammelmedia som inte låtit sig korrumperas. Vi såg det när Helin förnedrades av sin egen personal i Agenda.

Folket har börjat reagera på ett helt nytt sätt. Ockupanterna konfronteras, vita vågar äntligen gå från att bara klaga till att på allt fler orter sätta de bortskämda lyxmigranterna på plats. Vita hjälper varandra med insamlingar, startar medborgargarden.

Jag har gett fler exempel än vad som behövs, men det gör mig glad att rada upp dem, och jag skulle egentligen kunna lista tio gånger fler.

Poängen är att det skett en game-changer som totalt förändrat landskapet det sista året.

Maktens VERKLIGA agenda med massinvandringen har blivit exponerad. Media har slutat låtsas att ens vara något annat än megafoner åt denna makt, och våra politiker har avslöjats som korrupta hantlangare åt globala, dolda maktstrukturer.

På andra sidan har motståndet fått en helt annan kraft genom nya medier och uppsatta politiker som tar striden öppet och kallar de antivita för vad de är. Folket har odlat en ny sorts aggressivitet och maktens polis förbereds för att slå ner uppror. Personer som Eliasson utses som rikschef och händelsen på Gottland fick kåren att passa på att öva inför framtiden, genom centrala styrkor som åker ner från Stockholm, internetförbindelser som bryts och forum som dos-attackeras.

Ovanpå allt detta trappas krigshetsen upp mot Ryssland efterssom de står i vägen för IS.

Det är något ödesmättat i världen, saker drar ihop sig. Till och med i South Park har den nya stämningen smugit sig in. Det är som att världen håller andan i väntan på två kontinentalplattor på väg att kollidera.

Men för SD lunkar allt på som om det vore 1998.

De tror att allt blir bra om de bara lyckas visa att de inte är rasister. De talar fortfarande om "naiva" politiker istället för korrupta. De talar om "missriktad godhet". Målet är fortfarande att få in en insändare i en gammelmedia som allt färre läser. Att visa att man tar avstånd från saker som kanske skrämde folk för tio år sen, typ medborgargardet på Gottland, men som idag har folkligt stöd. Att bli accepterade av etablerade partier som allt mer avslöjas som landsförrädare.

De kör på med samma taktik i en värld som inte längre är densamma, trots att de egentligen är i det nya landskapet de har en chans. Det finns en ny media i vilken de kan få ut sitt budskap, nya rörelser där de skulle kunna fånga upp aktivister. Nya makthavare som träder fram i USA och Östeuropa som de skulle kunna alliera sig med.

Istället tar de avstånd från allt. Från reaktionerna på Gottland, från Ungern, från Trump, från alternativmedia.

För detta har varit taktiken så länge att det är det enda de kan. De kan bara fjäska, ta avstånd, backa, "göra upp med sitt förflutna". Det är den enda gången man får se Åkesson verka bekväm, när någon anklagar SD för rasism, så att han får bemöta och försvara sig (ofta genom att acceptera själva retoriken, att vit rasism är världens största problem, men påpeka att minsan de andra partierna också har en historia).

På samma sätt när asylpolitiken diskuteras vågar han aldrig utmana själva grundidén och förespråka en politik som gynnar européer, istället vill han hjälpa de muslimska männen på ett sätt som påstås vara med "effektivt".

SD är inte med i spelet längre. Det tidigare nedtystade och nedtrycka motståndet har rest sig, växt och kräver att folkförädarna ska fängslas. SD har i tanken fortfarande 1-procent-partiet som måste förklara för etablissemanget att de inte alls är vad de anklagas för.

Därför är de ointressanta. Både för nationalister, för alternativmedia, för den nya rörelsen som växt fram, för de stora aktörerna som börjat utmana öppet.

Knappt ens det korrupta etablissemanget bryr sig om dem, annat än att de är kul att hacka på eftersom de då alltid ber om förlåtelse, och därför är en stärkande påminnelse om hur det var innan deras makt började krackelera.

SD är närmast kuriosa. Jag kommer på mig själv att titta på status.st mer av vana än av att jag egentligen bryr mig.

Makten har kuvat många till lydnad genom åren som egentligen inte hållt med. SD är närmast att se som det sista offret, än som ett parti som kommer gå före och leda motståndet.
2016-10-21, 17:52
Medlem
Hur många av er tror att SD får mer än 25% valet 2018?

Jag tror att de landar på minst 27%. Det kan tyckas väl högt i mångas ögon men jag står fast vid det.

Anledningen? För att 2017 och 2018 kommer att bli riktigt riktigt jävla jobbiga tror jag och öppna ögonen på många som hittills har lyckats stoppa huvudet i sanden. Betydligt värre än 2015 och 2016. Mångkulturen kryper sig på överallt, i det privata, det offentliga, det ekonomiska, utbildningar, inom nöjesvärlden, you name it.
Senast redigerad av HitlersAnus 2016-10-21 kl. 18:13.
2016-10-21, 18:07
Medlem
Som vanligt är det rimligt att ta SD:s siffror gånger 1,3 för att nå ett så korrekt resultat som möjligt. I Inizios på 20,0% hamnar vi därmed på 26%. Noterbart är det faktum att vi fortfarande väntar på Sentios undersökning för Oktober som brukar vara närmast SD:s verkliga stöd. Sentio brukar dessutom ligga högre än Inizio då Sentio mäter verkligheten på ett bättre sätt enligt de data som finnes.
2016-10-21, 18:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det går upp och ner för SD i enskilda mätningar. På det hela taget ligger de dock stilla, och har gjort det i ett år.

Det har blivit ett irrelevant parti. Man bryr sig inte så mycket om dem. De har sina väljare men lever kvar i en gammal tid.

SD ligger på omkring 25 %, kommer att vara vågmästare över överskådlig tid och är politiskt ledande i nästan alla frågor som väljarna ser som viktigast.

"Irrelevanta" var ordet...
2016-10-21, 18:12
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag har svårt att tro att AKB kommer samarbeta med SD utan att fullständigt försöka förnedra SD. Här kräver det att SD inte "tar ansvar" utan vidhåller den långsiktiga planen. Säljer SD sig i det här läget är allt förlorat.

I betraktande av den pågående politiska utvecklingen borde ledningen för M inse realiteterna och av självbevarelsedrift snabbast möjligt byta ut ABK inför valet 2018.

Med utbytt partiledare torde helt nya perspektiv öppnas dels för ett konstruktivt samarbete med SD och betydligt viktigare för ett avsevärt bättre Sverige och för svenskarna...
Senast redigerad av Bellania 2016-10-21 kl. 18:36.
2016-10-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
I betraktande av den pågående politiska utvecklingen borde ledningen för M inse realiteterna och snabbast möjligt byta ut ABK inför valet 2018.

Med utbytt partiledare torde helt nya perspektiv öppnas dels för ett konstruktivt samarbete med SD och betydligt viktigare för ett avsevärt bättre Sverige och för svenskarna...

Nu är det ju ändå så att Sverige är kört. Det finns för många kvinnor inom kommuner och landsting, ja inom pattorna, förlåt partierna, och i Riksdagen, som aldrig får en Sverigevänlig attityd. Ni förstår väl att för många har kommit in och man nu inte har skuggan av en chans att utvisa tillräckligt många. Inte ens Tyskland klarar detta. Men nu gäller det SD. Vi väntar på Sentio. Vi hade glädjen att se en uppgång senast från 23,5% till 24,5% men tyvärr, jag tror på en "ihoptryckning" till 23% eller möjligen i bästa fall till 23,5% Ingen verkar begripa sig på min ihoptryckningsprincip... ....Men betänk om SD får 23% i nästa val kommer chocken i etablissemanget att bli kolossal, dom fattar ju inte hur människor reagerar vid ett hemligt val. Som jag tidigare sagt, ihoptryckningen består i att dom sämsta instituten sakta anpassar sig till bättre siffror, medan dom bästa instituten korrigerar, trycker nedåt.
Pungs analys är riktig men det fungerar inte med ett nytt socialnationalistiskt parti. I framtiden får vi istället hoppas på en radikalisering av SD. Ja det är off topic nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in