Citat:
Ursprungligen postat av
BertFox
Men nu gällde det vad tittarna tyckte.
Det kan inte du bestämma.
Hänvisa till någon annan opinionsundersökning, som stöder ditt påstående eller håll käft.
Fast där vinner Trump tillochmed enligt CNN själva.
Det som spelar roll är hur independents och undecided kommer rösta. De som redan nu håller på Clinton kommer hålla på henne och aldrig på Trump och de som håller på Trump kommer aldrig hålla på Clinton.
Alltså så är det säkert runt 40-40 i ställningarna i många Swing States. Enligt CNN's utvalda independents focus group så har 10 st bestämt sig för att rösta på Trump efter debatten igår medans endast 4 på Clinton.
Nu är ju inte detta på något sätt en garanti för att det faktiskt kommer vara så med alla independents. Men att en grupp utvalda av CNN (som i min mening är rätt biased/pro-clinton) ifrån Nevada som är en swing state väljer så klart Trump över Clinton säger en hel del tycker jag.
Jag tror definitivt att den som räknar ut Trump redan nu skjuter sig själv i foten och tar ut segern i förskott. Likaså om man håller på Trump och tar för givet att han kommer vinna. Det är extremt jämnt och det som jag tror kommer göra att Trump isåfall vinner på valdagen är att han engagerar sina supportrar på ett sätt som Hillary inte lyckats göra.
Källa till den CNN Fokus gruppen jag snackar om:
https://www.youtube.com/watch?v=_TZt0xcunG4