Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-20, 13:53
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Men nu gällde det vad tittarna tyckte.
Det kan inte du bestämma.
Hänvisa till någon annan opinionsundersökning, som stöder ditt påstående eller håll käft.

Hänvisa till någon undersökning som inte är MSM eller håll käften själv

76% hade Trump som vinnare medans endast 24% Hade Hillary...

Enligt Dailycaller.

Här har du din poll https://polldaddy.com/poll/9555737/?view=results

Var till och med 85% 15% till Trump
Senast redigerad av korvbenke 2016-10-20 kl. 14:03.
2016-10-20, 14:00
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Dina vänner på CNN verkar tycka annat:

S.E. Cupp: Trump did better... but bar was low

But it's also a performance that many in Republican leadership may have wanted to see much earlier. The bar was low for Trump, so this only looked controlled in comparison to his previously maniacal performances,

Från största Trump hataren på CNN.

Ted Cruz åkte ut för länge sedan du hade fel och vi rätt så hej då.

SE Cupp är utpräglat konservativ och därför emot Trump och verkar vara reko, på samma sätt som Erick Erickson. Men jag förstår inte sammanhanget för citatet. Bättre än vad? Tidigare? Clinton? Förväntat? Jag tycker none of the above som sagt. Han gjorde sig till åtlöje, hon stod upp för sig själv och för liberala demokratiska värderingar och krigade. Respect.
2016-10-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
SE Cupp är utpräglat konservativ och därför emot Trump och verkar vara reko, på samma sätt som Erick Erickson. Men jag förstår inte sammanhanget för citatet. Bättre än vad? Tidigare? Clinton? Förväntat? Jag tycker none of the above som sagt. Han gjorde sig till åtlöje, hon stod upp för sig själv och för liberala demokratiska värderingar och krigade. Respect.

Att höra från SE Cupp att Trump gjorde ett bra jobb är som att höra från judar att hitler var en bra ledare. Hon hatar Trump mer än något på denna jord.

Hade någon Trump supporter eller demokrat sagt att Trump gjorde ett bra jobb så skulle jag gå på din linje om en skit debatt. Men SE Cupp borde vara musik för Trumps öron.

Enligt CNNs undersökning så tyckte 60% att han gjorde ett bättre än förväntat till Clintons 40% vilket är som debatt 2.

Trump slog två flugor i en smäll godkänt debatt och flytta över fokus från kvinnor till att inte acceptera valresultat hos media och folket.
Senast redigerad av seeeg321 2016-10-20 kl. 14:13.
2016-10-20, 14:15
Medlem
Rois avatar
Att Cuckservatives hatar Trump är för helvete ingen nyhet. De måste rensas ut från partiet om det ska kunna överleva i framtiden. Vi ser just nu en omställning av höger-vänster skalan till nationalism-globalism och amerikaner (alltså vita i USA) är de enda som bryr sig om konservativa värderingar. Alltå måste resten ut om dessa värderingar ska kunna frodas.

Cuckervativa är dock mer intresserade av att sina karriärer och att vara "respektabla" inför det (((globalistiska etablissemanget))).
2016-10-20, 14:20
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:

Om man läser vad han säger är det att Trump var bättre än i de två tidigare debatterna. Men att ribban var väldigt låg, eftersom han var så usel i dom. Inget översvallande beröm med andra ord, men trumpetarna får väl glädjas åt det lilla som bjuds
2016-10-20, 14:34
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Den här tråden är verkligen flashbacks barnbord. Precis som barn är ni ojämnt kognitivt och emotionellt utvecklade, ni begriper vissa begrepp och känslolägen enligt principen ju enklare desto bättre. Kommer dansken? Bygg en mur. Skriker lantisar upphetsat när någon talar? Han måste säga bra saker. Förhoppningsvis kommer ni i puberteten lagom till valdagen så ni får annat än vuxensaker att försöka lista ut.

Du glömde en sak: Blir fienden helt galen, kastar all objektivet överbord och använder hela vapenskåpet + halva garaget för att bekämpa en så betyder det att man gör något rätt. Ju tyngre vapen och desperatare åtgärder desto mer rätt har man.
2016-10-20, 14:56
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Men nu gällde det vad tittarna tyckte.
Det kan inte du bestämma.
Hänvisa till någon annan opinionsundersökning, som stöder ditt påstående eller håll käft.

Fast där vinner Trump tillochmed enligt CNN själva.

Det som spelar roll är hur independents och undecided kommer rösta. De som redan nu håller på Clinton kommer hålla på henne och aldrig på Trump och de som håller på Trump kommer aldrig hålla på Clinton.

Alltså så är det säkert runt 40-40 i ställningarna i många Swing States. Enligt CNN's utvalda independents focus group så har 10 st bestämt sig för att rösta på Trump efter debatten igår medans endast 4 på Clinton.

Nu är ju inte detta på något sätt en garanti för att det faktiskt kommer vara så med alla independents. Men att en grupp utvalda av CNN (som i min mening är rätt biased/pro-clinton) ifrån Nevada som är en swing state väljer så klart Trump över Clinton säger en hel del tycker jag.

Jag tror definitivt att den som räknar ut Trump redan nu skjuter sig själv i foten och tar ut segern i förskott. Likaså om man håller på Trump och tar för givet att han kommer vinna. Det är extremt jämnt och det som jag tror kommer göra att Trump isåfall vinner på valdagen är att han engagerar sina supportrar på ett sätt som Hillary inte lyckats göra.

Källa till den CNN Fokus gruppen jag snackar om: https://www.youtube.com/watch?v=_TZt0xcunG4
2016-10-20, 15:02
Medlem
OldFashioneds avatar
Trump måste lära sig att hålla käften stängd när andra pratar. Irriterande jävla barnrumpa.
2016-10-20, 15:26
Medlem
6 rallys på 2 dagar nu för Trump ganska sjukt.

https://www.donaldjtrump.com/schedule/
2016-10-20, 15:33
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Den här tråden är verkligen flashbacks barnbord. Precis som barn är ni ojämnt kognitivt och emotionellt utvecklade, ni begriper vissa begrepp och känslolägen enligt principen ju enklare desto bättre. Kommer dansken? Bygg en mur. Skriker lantisar upphetsat när någon talar? Han måste säga bra saker. Förhoppningsvis kommer ni i puberteten lagom till valdagen så ni får annat än vuxensaker att försöka lista ut.

Den här tråden har verkligen samlat på sig de flesta knäppgökarna på flashback. Man ser en inkompetent och storkäftad nolla som Trump som nån slags vit mans riddare mot invandrare och "globalister". Så blir det när man läser "alternativ" media som i typ 90 % av sina "nyheter" är rena konspirationsteorier.
2016-10-20, 15:40
Medlem
Rasmussen National Poll:

Trump 43
Clinton 40

http://m.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_oct20
2016-10-20, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Den här tråden har verkligen samlat på sig de flesta knäppgökarna på flashback. Man ser en inkompetent och storkäftad nolla som Trump som nån slags vit mans riddare mot invandrare och "globalister". Så blir det när man läser "alternativ" media som i typ 90 % av sina "nyheter" är rena konspirationsteorier.
Jag vill inte vara den men desamma kan säga om Hilary anhängarna här. De följer svensk slaskmedias rapportering och sväljer den med hull och hår. Det är oerhört fjantigt att som icke amerikan lägga ner sån här tid och intresse på detta valet och att ens ha favoriter etc som svensk är ännu fjantigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in