Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-18, 07:33
Avstängd
konstapels avatar
Enligt DN så "hotar" Trumps väljare att "ta till vapen" om Trump förlorar:

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/martin-gelin-trump-kan-skada-den-amerikanska-demokratin/

Tyvärr ligger artikeln bakom en betalvägg. Någon som har tillgång till den och kan citera tramset? För DN menar väl inte på fullt allvar att USA står inför inbördeskrig om Trump förlorar?
2016-10-18, 07:34
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Jag läste för några dagar sedan att Trumpsidan vill tona ned sina hyllningar till Rysslands kriminella president. Hur är det med den saken?

Hyllningar till Rysslands president, det har det väl aldrig varit.
Man har betonat att man tycker att samarbeta med Ryssland är bättre än att föra krig med dem. Man pekar t.ex på att Ryssland med stor framgång bekämpar ISIS och där anser Trump man borde vara med och hjälpa till, my enemies enemy.
Clintons sida anklagar Ryssland för att vara bakom wikileaks läckor om Clinton och på något vänster så får man in att Trump också är med där på något hörn, så kanske ändrar man retoriken om Ryssland lite därefter.
2016-10-18, 07:38
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/martin-gelin-trump-kan-skada-den-amerikanska-demokratin/

Tyvärr ligger artikeln bakom en betalvägg. Någon som har tillgång till den och kan citera tramset? För DN menar väl inte på fullt allvar att USA står inför inbördeskrig om Trump förlorar?
Militären, US Marshals och polisen står emot Clinton-sidan så det är ingen fara.

Ljusets makter är mäktigare nu.
2016-10-18, 08:24
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Hyllningar till Rysslands president, det har det väl aldrig varit.
Man har betonat att man tycker att samarbeta med Ryssland är bättre än att föra krig med dem. Man pekar t.ex på att Ryssland med stor framgång bekämpar ISIS och där anser Trump man borde vara med och hjälpa till, my enemies enemy.
Clintons sida anklagar Ryssland för att vara bakom wikileaks läckor om Clinton och på något vänster så får man in att Trump också är med där på något hörn, så kanske ändrar man retoriken om Ryssland lite därefter.

Trump har flertalet gånger berömt Putin och kallar honom en bättre ledare än president Obama. Trump har vidare försvarat Putin vad gäller anklagelser om politiska mord och fängslanden av journalister och oppositionella. Vidare har han ifrågasatt att Rysslands annektering av den ukrainska Krimhalvön skulle vara felaktig. Trumps samarbeten med Wikileaks har i sin tur kopplingar till Ryssland och ryska hackers. Hans tidigare kampanjchef Manafort har jobbat för den starkt korrupte ukrainske ex-presidenten och numera efterlysta brottslingen Janukovytj som numera är under Putins beskydd. Så ja, att Trump har beundran för Putin och en ryssvänlig attityd är det ingen tvekan om.
2016-10-18, 08:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Någon mer än DN´s läsare som kommer tro på detta ? Mer i linje att de blivit blåsta av Hrc´s propagandamaskin.

Återigen, se denna uppmärksammade film som dessutom visar med Wikileaks dokument att Hrc ligger bakom bråken som förevarit på Trumps möten. Organiserade upplopp som betalts med Hrc kampanjpengar. Olagligt så det bara skriker om det.

https://www.youtube.com/watch?v=5IuJGHuIkzY

Min stilla undran blir ifall Expo, AFA har samma upplägg i Sverige ? Märkligt ifall om statliga pengar går till sådant skit. Tänkte på händelsen i Kärrtorp. (FB) Nazister attackerar demonstration i Kärrtorp, Stockholm 15/12-13.
Senast redigerad av Mullret 2016-10-18 kl. 08:29.
2016-10-18, 08:26
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Donald Trump säger alltid att han har "a winning temperament" när han får frågor om sitt temperament (kopplat till dennes ständiga korkade uttalanden). Må så vara men han är en bad loser. En dålig förlorare som redan flera månader innan valet började tramsa om riggade val och när Hillary Clinton börjar leda stort nu kort innan valet börjar han återuppliva detta löjliga påstående.

Hans andra ursäkt i den kommande förlusten kommer vara att Paul Ryan och andra republikaner "motarbetade" honom.

Trump har redan börjat med dessa bortförklaringar. Vad skönt att det bara är tre veckor kvar tills idioten är borta från TV-rutorna!

Fast du skulle skriva exakt likadant om det faktiskt pågår valfusk som om det inte gör det. Därför bidrar inte ditt inlägg till något.
2016-10-18, 08:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Det är det vanliga tugget:

Citat:
New York. Enligt Donald Trump är det amerikanska valet en smutsig, korrupt konspiration för att göra Hillary Clinton till president. Bland hans väljare är det allt fler som talar om en väpnad revolution om Trump förlorar. 8 av 10 Trump-anhängare tror att valet är riggat.

Och naturligtvis är journalister hotade:

Citat:
/.../Hotbilden mot journalister som följer Trumps kampanj har också vuxit. Det har blivit rutin att Trump under sina kampanjtal ägnar ett par minuter åt att håna journalisterna på plats, medan hans anhängare vänder sig till presskåren och skriker glåpord. Flera reportrar, från bland annat nyhetskanalerna CNN och NBC, får nu så många dödshot att de måste ha väpnade säkerhetsvakter när de eskorteras till och från Trumps kampanjevenemang. Secret service, polisorganisationen med ansvar för presidentens livvaktsskydd, har också utökat sin närvaro vid presskåren på Trumps evenemang.

Min kommentar: Då jag är neutral i detta (jag är svensk för f*n) tycker jag att det är tragiskt att svensk MSM har blivit en taltratt år DNC. Det är bedrövligt att se hur journalistkåren tappat all hederlighet/kompetens och inte klarar av att göra någorlunda objektiva analyser av framförallt fenomenet Trump och få oss förstå varför inte sexskandalerna slår igenom som de borde göra. Vad jag förstår så leder han nu i Ohio. Det måste ju betyda att White Supremacy-rörelsen har ett starkt grepp om staten, eller?
2016-10-18, 08:29
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Varför inte? Det är väl fullt möjligt även om jag själv inte tror det. Det finns trots allt många historiska exempel på folkuppror som slår ner korrupta despoter.
2016-10-18, 08:30
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tycker Trump är jävligt underhållande men det räcker liksom inte för att bli USA:s president. Jag har följt honom noggrant men inte hunnit lika mycket på några veckor nu. Oavsett om man gillar eller hatar Trump går det inte att undvika honom när det rör sig om ett amerikanskt presidentval.

Det hade kunnat bli spännande om Trump satt mycket mer tid på att sätta sig in i frågorna.

Ja... och han han bara haft förmågan att behärska sitt dåliga temperament så skulle han rent av kunnat bli president också. Jag är väldigt glad över alla hans korkade uttalanden på Twitter som därmed avslöjar honom.
2016-10-18, 08:36
Medlem
Citat:

Det finns på film redan, kollade dvd'n för några dar sen när FB var nere (alltid nåt positivt )

Patrioter mot övriga världen inkl UN, på ett ungefär.....

Söker ni så finner ni, Amerigeddon är namnet
2016-10-18, 08:42
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Någon mer än DN´s läsare som kommer tro på detta ? Mer i linje att de blivit blåsta av Hrc´s propagandamaskin.

Återigen, se denna uppmärksammade film som dessutom visar med Wikileaks dokument att Hrc ligger bakom bråken som förevarit på Trumps möten. Organiserade upplopp som betalts med Hrc kampanjpengar. Olagligt så det bara skriker om det.

https://www.youtube.com/watch?v=5IuJGHuIkzY

Min stilla undran blir ifall Expo, AFA har samma upplägg i Sverige ? Märkligt ifall om statliga pengar går till sådant skit. Tänkte på händelsen i Kärrtorp. (FB) Nazister attackerar demonstration i Kärrtorp, Stockholm 15/12-13.

Amerikansk politik har alltid varit smutsig, iaf jämfört med Sverige även om vi börjar komma ikapp på det området.
Deras tvåpartisystem gör att det mer kan liknas vid två adelssläkter som fightas om makten. Med det följder som det får på politiken, den extrema polariseringen tex.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är det vanliga tugget:

Och naturligtvis är journalister hotade:

Min kommentar: Då jag är neutral i detta (jag är svensk för f*n) tycker jag att det är tragiskt att svensk MSM har blivit en taltratt år DNC. Det är bedrövligt att se hur journalistkåren tappat all hederlighet/kompetens och inte klarar av att göra någorlunda objektiva analyser av framförallt fenomenet Trump och få oss förstå varför inte sexskandalerna slår igenom som de borde göra. Vad jag förstår så leder han nu i Ohio. Det måste ju betyda att White Supremacy-rörelsen har ett starkt grepp om staten, eller?

Tack! Ja det var det vanliga struntet, inte förvånande. DN har ju konsekvent anlagt ett slags dumliberalt perspektiv på sina artiklar på senare år. SvD har en mycket mer neutral ton i bevakningen och de har helt klart börja komma tillbaka till sina högerrötter som gör att de är läsbara igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Varför inte? Det är väl fullt möjligt även om jag själv inte tror det. Det finns trots allt många historiska exempel på folkuppror som slår ner korrupta despoter.

Det är teoretiskt möjligt men inte troligt i ett land som USA. Det är liksom ingen bananrepublik vi pratar om här. Dessutom: menar du på fullt allvar att HRC är att likna vid en "korrupt despot"? Då tycker jag lite synd om dig.
Senast redigerad av konstapel 2016-10-18 kl. 08:45.
2016-10-18, 09:21
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
LA Times Daybreak Poll

Trump 44.9% (+0.1)

Clinton 43.3% (-0.4)

Om jag har räknat rätt kommer ett antal dåliga värden fasas ut från det glidande medelvärdet för Trump under de närmsta dagarna (i viss mån gäller det omvända för Clinton) så räkna med att gapet kan komma att öka lite.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in