Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Någon mer än DN´s läsare som kommer tro på detta ? Mer i linje att de blivit blåsta av Hrc´s propagandamaskin.
Återigen, se denna uppmärksammade film som dessutom visar med Wikileaks dokument att Hrc ligger bakom bråken som förevarit på Trumps möten. Organiserade upplopp som betalts med Hrc kampanjpengar. Olagligt så det bara skriker om det.
https://www.youtube.com/watch?v=5IuJGHuIkzY
Min stilla undran blir ifall Expo, AFA har samma upplägg i Sverige ? Märkligt ifall om statliga pengar går till sådant skit. Tänkte på händelsen i Kärrtorp.
(FB) Nazister attackerar demonstration i Kärrtorp, Stockholm 15/12-13.
Amerikansk politik har alltid varit smutsig, iaf jämfört med Sverige även om vi börjar komma ikapp på det området.
Deras tvåpartisystem gör att det mer kan liknas vid två adelssläkter som fightas om makten. Med det följder som det får på politiken, den extrema polariseringen tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Det är det vanliga tugget:
Och naturligtvis är journalister hotade:
Min kommentar: Då jag är neutral i detta (jag är svensk för f*n) tycker jag att det är tragiskt att svensk MSM har blivit en taltratt år DNC. Det är bedrövligt att se hur journalistkåren tappat all hederlighet/kompetens och inte klarar av att göra någorlunda objektiva analyser av framförallt fenomenet Trump och få oss förstå varför inte sexskandalerna slår igenom som de borde göra. Vad jag förstår så leder han nu i Ohio. Det måste ju betyda att White Supremacy-rörelsen har ett starkt grepp om staten, eller?

Tack! Ja det var det vanliga struntet, inte förvånande. DN har ju konsekvent anlagt ett slags dumliberalt perspektiv på sina artiklar på senare år. SvD har en mycket mer neutral ton i bevakningen och de har helt klart börja komma tillbaka till sina högerrötter som gör att de är läsbara igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Varför inte? Det är väl fullt möjligt även om jag själv inte tror det. Det finns trots allt många historiska exempel på folkuppror som slår ner korrupta despoter.
Det är teoretiskt möjligt men inte troligt i ett land som USA. Det är liksom ingen bananrepublik vi pratar om här. Dessutom: menar du på fullt allvar att HRC är att likna vid en "korrupt despot"? Då tycker jag lite synd om dig.