Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-17, 20:34
Medlem
korvbenkes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23734372.ab

Citat:
Startsidan / Nyheter / USA-valet 2016 2016-10-17
Aftonbladet avslöjar: Trump ber om pengar i mejl till EU-parlamentariker
Marita Ulvskog: ”Är allvarligt, kan bryta mot lagen”

HAHAHAHAHA ÄR Idioterna på den där blaskan sann
2016-10-17, 20:35
Medlem
BertFoxs avatar
Är det bara jag som tycker att Trumparnas trumpetande i den här tråden börjar låta lite desperat.
Varje halmstrå grips med omotiverat jubel och lanseras med hysteriskt skrattande smileys.
Är det månne symptomatiskt för Trumps hela kampanj? Är det verkligen så kritiskt?
2016-10-17, 20:35
Medlem
Vad som krävs nu är bara att Trump ska börja prata och twittra om videon, men han kanske väntar tills de andra avsnitten är släppta. Nästa ska visst handla om Vita Huset och om den håller samma höga kvalitet så kan det här bli en riktigt stor skandal.
2016-10-17, 20:39
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Är det bara jag som tycker att Trumparnas trumpetande i den här tråden börjar låta lite desperat.
Varje halmstrå grips med omotiverat jubel och lanseras med hysteriskt skrattande smileys.
Är det månne symptomatiskt för Trumps hela kampanj? Är det verkligen så kritiskt?

Jag tror ingen här i tråden är inblandad varken i Trumps kampanj eller någon annan kandidats. Hur menar du att kopplingarna skulle se ut mellan Donald J Trump och [godtycklig användare] på Flashback?

Valet är om ett par veckor, och ingen här har någon möjlighet att påverka varken det ena eller det andra. Däremot är det ett sjukt spännande val som dessutom skapar en och annan humoristisk reaktion för vi som följer det.
2016-10-17, 20:41
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Jag håller med.
Jämfört med att som privatperson prata lite snuskelusk med en annan man i en buss för elva år sen så har brottsligheten inom det demokratiska partiet noll nyhetsvärde.

Om man ger detta ens halva den medietiden så har man gått för långt enligt mig.

Ni förstår uppenbarligen inte hur en redaktör nyhetsvärderar. Att en av kandidaterna bär direkt ansvar för en händelse eller uttalande ger 100 ggr skjuts. Att staffers och samarbetande NGOs eventuellt fular sig är okontroversiellt. Det är ju i så fall betydligt värre med den rysk/Trumpska hackeralliansen.
2016-10-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
finns det någon vänlig som kan göra nån sammanfattningen om vad det är som har läckt?

Väldigt kortfattat så handlar det om demokraternas röda tråd med anklagelser genom hela Trumpkampanjen om att Trump Rallies uppmanar till våld men att det i själva verket är det demokratiska partiet som har betalat människor att mucka gräl och skapa oreda.

Scott Foval, the national field director for liberal PAC Americans United for Change:
“If you’re there and you’re protesting and you do these actions, you will be attacked at Trump rallies. That’s what we want,” Foval said.

“The whole point of it is that we know Trump’s people will freak the f*** out, his security team will freak the f*** out, and his supporters will lose their s***.”

He brags about Shirley Teeter, a 69-year-old woman who alleged she was assaulted by Trump supporters at a rally in North Carolina. (stort uppslag i amerikansk media)

“She was one of our activists,” he beams.
2016-10-17, 20:44
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Jag tror ingen här i tråden är inblandad varken i Trumps kampanj eller någon annan kandidats. Hur menar du att kopplingarna skulle se ut mellan Donald J Trump och [godtycklig användare] på Flashback?

Valet är om ett par veckor, och ingen här har någon möjlighet att påverka varken det ena eller det andra. Däremot är det ett sjukt spännande val som dessutom skapar en och annan humoristisk reaktion för vi som följer det.

Jag vet att Flashback inte är USA. Tack och lov. Då vore Trump redan president. (so poll)
Jag undrade bara om den hysteriska tonen bland anhängarna här avspeglade stämningen på fältet.
2016-10-17, 20:45
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
finns det någon vänlig som kan göra nån sammanfattningen om vad det är som har läckt?

Summering
2016-10-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ni förstår uppenbarligen inte hur en redaktör nyhetsvärderar. Att en av kandidaterna bär direkt ansvar för en händelse eller uttalande ger 100 ggr skjuts. Att staffers och samarbetande NGOs eventuellt fular sig är okontroversiellt. Det är ju i så fall betydligt värre med den rysk/Trumpska hackeralliansen.

Så du menar att om man filmat Trumps medarbetare som på film säger att man har betalt människor för att starta våldsamheter från Clintonfans på ett Clintonrally för att sen skylla det på Clinton så har det inget nyhetsvärde?

Nädu, ni har röven så långt uppkört i arslet att ni inte vet varken ut eller in.
2016-10-17, 20:46
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Jag vet att Flashback inte är USA. Tack och lov. Då vore Trump redan president. (so poll)
Jag undrade bara om den hysteriska tonen bland anhängarna här avspeglade stämningen på fältet.

Mer händer ju nu och så kommer det fortsätta fram till valdagen. Du ska nog inte vänta dig att aktiviteten avtar innan valet är avklarat.
2016-10-17, 20:48
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23734372.ab

HAHAHAHAHA ÄR Idioterna på den där blaskan sann
Mycket dumt har man läst i sina dagar, men detta tog priset.
2016-10-17, 20:50
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Så du menar att om man filmat Trumps medarbetare som på film säger att man har betalt människor för att starta våldsamheter från Clintonfans på ett Clintonrally för att sen skylla det på Clinton så har det inget nyhetsvärde?

Nädu, ni har röven så långt uppkört i arslet att ni inte vet varken ut eller in.

Som sagt, en koppling mellan kandidaten och det klandervärda x - vad hade /Clinton/Trump kunnat göra annorlunda för att förhindra x? - gör en sån här story oerhört mycket mer intressant. En nyhetskonsument kommer att rycka på axlarna åt vad staffers gör. Jfr Watergate som hade självdött utan Nixons direkta kännedom dokumenterad genom ljudupptagningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in