2016-10-17, 11:35
Medlem
Sverigedemokraternas riksdagsledamot Paula Bieler sjukskriver sig på obestämd tid.

Citat:
"Under lång tid har jag i princip levt i kontinuerlig (självpåtagen) jour, redo att rycka in när och var det behövs, vare sig det handlat om stort eller smått. För att det är svårt att säga nej, särskilt till de och det man bryr sig om", skriver Bieler.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23731713.ab

Hon har skrivit ett Facebookinlägg som går att läsa här
https://www.facebook.com/paula.bieler.1/posts/10157548035000697

Hur kommer det här att påverka SD?
Senast redigerad av MaxDamage 2016-10-17 kl. 11:38.
Citera
2016-10-17, 11:40
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Tråkigt för Paula! Men inte oväntat, det måste vara en enorm press att vara sverigedemokrat i riksdagen, den psykosociala arbetsmiljön är inte på topp kan man gissa.

Tror inte det påverkar SD:s siffror nämnvärt då dom drivs av invandringspolitikens negativa konsekvenser snarare än partiets egna agerande.

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande!
Citera
2016-10-17, 11:55
Moderator
sm910difs avatar
Det tär på krafterna att vara ledningens bandhund och samtidigt försöka positionera sig själv inför framtiden i ränksmideriet. Det är väl kutym att önska snabb återgång, men det vore att önska ännu mer psykiskt lidande för alla de som har och framöver kommer bli utsatta för det interna skräckvälde i partiet Bieler jobbat så hårt på att betjäna. Jag tror nog den hiskeliga inkomst hon nu uppbär är väl plåster på såren för alla de av oss som inte kan med att önska henne en återgång till politiken inom överskådlig tid.
Citera
2016-10-17, 12:50
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Det tär på krafterna att vara ledningens bandhund och samtidigt försöka positionera sig själv inför framtiden i ränksmideriet. Det är väl kutym att önska snabb återgång, men det vore att önska ännu mer psykiskt lidande för alla de som har och framöver kommer bli utsatta för det interna skräckvälde i partiet Bieler jobbat så hårt på att betjäna. Jag tror nog den hiskeliga inkomst hon nu uppbär är väl plåster på såren för alla de av oss som inte kan med att önska henne en återgång till politiken inom överskådlig tid.

Nu sitter hon för visso i VU. Så hon tillhör ju ledningen. Skulle hon va bandhund åt sig själv då menar du?
Citera
2016-10-17, 12:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDamage
Sverigedemokraternas riksdagsledamot Paula Bieler sjukskriver sig på obestämd tid.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23731713.ab

Hon har skrivit ett Facebookinlägg som går att läsa här
https://www.facebook.com/paula.bieler.1/posts/10157548035000697

Hur kommer det här att påverka SD?

Påverkar inte alls! Det finns massor av andra som också jobbar för partiet. Man har slängt ut hundratals aktiva genom åren, många kompetenta, men det rullar på ändå.

Hon kanske är av den typen att hon tror sig vara oumbärlig och att allt rasar i hennes frånvaro. Det gör det inte, ingen är oumbärlig.
Citera
Medlem
Extasiss avatar
Sorgligt. Hon har varit en lysande symbol för alla som velat ha både ett bättre SD och en bättre värld. Men det är klart, är man en så godhjärtad människa som försöker leva efter det hon skriver om i slutet av sitt inlägg på FB och samtidigt behöver hantera pappskallar till belackare av alla slag, både fascister på nätet och vänsterliberaler i media och säkert även vissa allmänna knäppskallar som kallar på ens uppmärksamhet när man är en av organisationens största stjärnor - ja det kan nog vara ganska tärande för både kropp och själ gissar jag. En annan hade nog slagit tillbaka rätt hårt samt bara struntat i alla som vill ta ens tid, men en annan är inte stor politiker eller alls en lika fin människa som Paula Bieler. Att en så briljant begåvning till politiker och sann medmänniska känner sig politiskt deprimerad borde få alla att känna sig en smula deprimerade.
Citera
Medlem
? vad har hon sysslat med egentligen? Typ talesperson för feminism/familj inom SD. Hur svårt kan det vara?
Citera
2016-10-17, 12:57
Medlem
Tråkigt! Det finns nog dom som hånar SD och menar att benägenheten att sjukskriva sig är stor. Men detta parti är också utsatt på ett helt annat sätt med hela etablissemanget emot sig. Det behövs fler kvinnor i partiet och kanske i top 10 så att det inte bara blir ett manligt bunkergäng.

Om inga kvinnor finns i bunkergänget blir det svårt att öka i opinion på den kvinnliga sidan. Dock när jag ser olika kommentarer på facebook förstår jag att även kvinnor nu börjar sympatisera mer med SD och har förstått att den mångkulturella röran blev för mycket för Sverige. Dock kommer det alltid att finnas kvinnor som vill bli uppvaktade med tafsningar. (Även jag vill tafsa men gör det inte eftersom jag är så snäll.... ....)
Citera
2016-10-17, 13:01
Medlem
Gammelfirres avatar
Trist för henne. Dock tror jag inte partiet lider speciellt mycket av det. Tror inte att hon är en av de få Sverigedemokrater som drar väljare av egen förmåga. Det är omständigheterna som gör det tyngsta jobbet.
Citera
2016-10-17, 13:03
Moderator
TheLuckys avatar
Partier och partipolitik -> Politiker. Paula Bieler är inget parti.

/Mod
Citera
2016-10-17, 13:04
Moderator
Siegfrids avatar
Tio små negerpojkar.
Antingen blir de uteslutna eller så blir de sjukskrivna.

Bieler var väl påtänkt till de allra högsta posterna och har matchats fram därefter så det är helt klart ett bakslag för partiet.
Citera
2016-10-17, 13:27
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tio små negerpojkar.
Antingen blir de uteslutna eller så blir de sjukskrivna.

Bieler var väl påtänkt till de allra högsta posterna och har matchats fram därefter så det är helt klart ett bakslag för partiet.

Inget säger att hon inte är tillbaka om ett halvår igen. Åkesson var riktigt illa däran i sin utbrändhet men är nu tillbaka och kör så det ryker.

Tösen behöver bara lite vila, nästa mandatperiod är hon minister i den Sverigedemokratiska regeringen så bra att det hände i en mellanvalsperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in