Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-10, 14:14
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Hmm vist ska Brotslingar dömas/strafas men inte dömas av nägon ev President, man har domstolar till sånt.
Problemet just nu är att Comey inte vill/vågar ta det till domstol
2016-10-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Svensk media har väl bara skrivit negativt om Trump, men knappt nämnt Hillarys skandaler?

Vill man veta Hillarys skandaler och varför Hillary är så hatad får man nästa vända sig till amerikansk media.

Sen är vi i Sverige "pottränade" av mediaetablissemanget att se "de onda" som vita konservativa gubbar nedvärderande mot kvinnor, utlänningar och homosexuella. Vilket råkar beskriva Trump.

Läste dock på aftonblandet igår att bland SDs väljare föredrar 3 av 10 Trump. Bland befolkningen i helhet i Sverige är det bara 1 av 10.
2016-10-10, 14:19
Medlem
Löjligt att ena stunden är USA fifty shade of grey,enorm porrindustri och allmänt depraverat samhälle.
För att sen leka att året är 1952 och man är moralens väktare.
2016-10-10, 14:23
Medlem
Såg hela debatten, herregud, tro inte på svensk media- trump krossade hillary igår natt!

Herregud vilken slakt.

Och vilken genialisk idé att så fort Hillary började pladdra om sexism, så tog han upp 4 brottsoffer till hillary och bill.
hahahaha t om programledarna i panik ville sluta prata om sexism helt plötsligt. Kathy Shelton, som blev våldtagen som 12 åring, som Hillary i rätten hävda troligen inbilla sig allt, sedan när de fann hennes blodiga trosor hos GM som hillary försvade, så blev försvaret att hon kanske gillade att ha sex med äldre män.
Fy fan vilken äcklig kärring.
Och hon ska prata om sexism och respekt? Som försvarar pedofiler och vars man betalade Paula Jones (som satt i publiken efter Trump bjöd in henne) 850.000 dollar för att inte dyka upp i rätten. Juanita som blev grovt våldtagen i 70-talet efter Clinton bjöd upp henne på en kopp kaffé var inbjuden med.

Men vad vet jag, vänstern anser ju att ord är värre än våldtäkter- så vem veti slutändan hur amerikanska folket tog debatten. Men för mig? Klar seger för Trump!.
Hillary bär ansvar för Libyen,Syrien och Irak och givetvis ISIS uppkomst, Trump lyckades hamra hem det med- och att denna politiker som suttit i makt över 30+ år har varit helt jävla inkompetent.
2016-10-10, 14:23
Medlem
Blond.bimbos avatar
https://s22.postimg.org/pne4o43pd/facebookblock.png

Blev precis blockad från Facebook för att jag hjälpte till att rätta felaktig information om Hillary kopplat till Trumps "sexskandal" Bilden visar orsaken att jag blev avstängd.

Skrev inlägget på Marcus Oscarssons officiella sida under en tråd som diskuterad det. Hade även postat en länk till ljudinspelningen som visar det jag faktiskt påstår.
2016-10-10, 14:25
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Röstade på Trump här i tråden men har nu i princip bestämt mig, Trump är inte presidentaktig.

Hans fall är nu väldigt likt Romneys förra valet. Han flaxade en del, sen läckte videos som visade sanningen bakom masken.
Troligen väntade de med avsikt tills det är 1 månad kvar. Så att folk inte skulle hinna glömma det.

Hade velat stötta Trump (anti-etablissemang) men han är helt enkelt olämplig, med sina ständiga utbrott över småsaker.

Hans vicepresidentkandidat är en bättre kandidat. Hoppas istället att GOP tar fram honom inför nästa val.

Jag skulle fortfarande kunna ändra mig, om något släpps som visar att Hillary är ännu värre, eller att Trump skulle göra något oväntat och bli en trevlig prick. Men man ändrar inte på djävulen så enkelt, Trump har en 50-årig karriär som mobbare.

Kan inte mer än hålla med Rovdjurskossan. Skall du vara fjantig och tycka att kandidater är "olämpliga" för att de är oslipade som politiker kommer du aldrig att kunna rösta på någon som går emot etablissemanget. Trump är avskydd av media och allt han säger som kan tolkas som negativt kommer att förstoras upp 100ggr. Nej, det är bättre att rösta på Hilary för att media inte uppmärksammar hennes snedsteg .

Inget fel på det Romney sa för övrigt. Det är känt att framgångsrika vita amerikaner röstar på republikanerna medan demokraterna är ett parti för fattigt folk och minoriteter.
Senast redigerad av Roidbert 2016-10-10 kl. 14:28.
2016-10-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Såg hela debatten, herregud, tro inte på svensk media- trump krossade hillary igår natt!

Herregud vilken slakt.

Och vilken genialisk idé att så fort Hillary började pladdra om sexism, så tog han upp 4 brottsoffer till hillary och bill.
hahahaha t om programledarna i panik ville sluta prata om sexism helt plötsligt. Kathy Shelton, som blev våldtagen som 12 åring, som Hillary i rätten hävda troligen inbilla sig allt, sedan när de fann hennes blodiga trosor hos GM som hillary försvade, så blev försvaret att hon kanske gillade att ha sex med äldre män.
Och hon ska prata om sexism och respekt? Som försvarar pedofiler och vars man betalade Paula Jones (som satt i publiken efter Trump bjöd in henne) 850.000 dollar för att inte dyka upp i rätten. Juanita som blev grovt våldtagen i 70-talet efter Clinton bjöd upp henne på en kopp kaffé var inbjuden med.

Men vad vet jag, vänstern anser ju att ord är värre än våldtäkter- så vem veti slutändan hur amerikanska folket tog debatten. Men för mig? Klar seger för Trump!.
Hillary bär ansvar för Libyen,Syrien och Irak och givetvis ISIS uppkomst, Trump lyckades hamra hem det med- och att denna politiker som suttit i makt över 30+ år har varit helt jävla inkompetent.

Handlade aldrig om att vinna debatten utan få ut fakta för Trump.

Man kan sammanfatta debatten med:

Trump rev upp alla Hillarys sår som hon försökt läka under månaden.
2016-10-10, 14:30
Medlem
New York Times sammanfattade debatten perfekt: http://mobile.nytimes.com/2016/10/10/opinion/campaign-stops/trumps-second-debate-in-brief.html?referer=https://www.google.se/

Citat:
He lied about a sex tape.

He lied about his lies about ‘birtherism.’

He lied about the growth rate of the American economy.

He lied about the state of the job market.

He lied about the trade deficit.

He lied about tax rates.

He lied about his own position on the Iraq War, again.

He lied about ISIS.

He lied about the Benghazi attack.

He lied about the war in Syria.

He lied about Syrian refugees.

He lied about Russia’s hacking.

He lied about the San Bernardino terrorist attack.

He lied about Hillary Clinton’s tax plan.

He lied about her health care plan.

He lied about her immigration plan.

He lied about her email deletion.

He lied about Obamacare, more than once.

He lied about the rape of a 12-year-old girl.

He lied about his history of groping women without their consent.

Finally, he broke with basic democratic norms and called on his political opponent to be jailed — because, in large part, of what he described as her dishonesty.

This is the second time I’ve summarized a presidential debate by listing Donald Trump’s untruths, and there’s a reason. The country has never had a presidential candidate who lies the way that he does – relentlessly.

Yes, virtually every politician, including Hillary Clinton, Barack Obama, Mitt Romney and George W. Bush, strays from the truth at times. To be fair, virtually every human being does. But Trump is fundamentally different.

His gamble is plain enough: He believes he can fool a lot of the American people a lot of the time. He has decided that lying pays.
2016-10-10, 14:32
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen

Herregud vilken slakt.

Det han gjorde bra var att INTE va FÖR aggressiv mot the former PREZ. Dessutom satt Chelsea (dottern), återigen på front row jämte pappa. Trump vann debatten, solklart. T.o.m. CNN hade LÄGRE siffror för Häxan än tidigare (hon vann såklart, men deras urval består mest av väljare som är "Clintons").
2016-10-10, 14:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
New York Times sammanfattade debatten perfekt: http://mobile.nytimes.com/2016/10/10/opinion/campaign-stops/trumps-second-debate-in-brief.html?referer=https://www.google.se/

Om man har så många "saker" som man måste försvara sig emot, så talar väl det sitt tydliga språk för Häxans kampanj. NY Times, Washington Poist (medveten felstavning) är så crocked - för flertalet av dem skulle bli av med kneget om inte TANTEN I TANTKLÄDER blir vald!

Trumpen har i själva verket 2, möjligtvis 3 "svagheter":

1) Kåt
2) Skatteplanerare
3) Knasig frisyr
Senast redigerad av ziracorn 2016-10-10 kl. 14:52.
2016-10-10, 14:42
Bannlyst
Trump var Trump, solklar vinst. 1v3

Imponerad över hur informerad han är om Syrien konflikten, han har rätt generaler på hans sida som har läxat honom, han förklarade inte riktigt hur det låg till för jag antar att han inte ville ta risken att det skulle komma ut fel, men han förklarade på ett ungefär.

Det där med Lincoln var favoriten för mig, sen det där med att han skulle fängsla henne.

Vad lärde man sig om Hillary den här debatten då? Utanför hennes manus så är hon ritktigt svag, hon pratar bort sig och tappar kontakten helt med väljarna.

En sak till jag la märke till, Hillary krigshetsar enormt mot Ryssland och Iran, det syntes tydligt under debatten och det är något som kommer kosta henne väljare. 15 år efter misslyckade krig i mellanöstern, folk vill ha fred.
2016-10-10, 14:45
Medlem
BertFoxs avatar
Trump vann slaget men förlorade kriget.
Det var viktigare för honom att visa att han kunde köra över kärringen som den buffel han är.
Han sket i att vara taktisk och försöka visa att han är en värdig presidentkandidat.
Han lockade knappast över en enda tveksam demokrat, och faktum är att jag inte tror han vill vinna.
Han vill förlora med tuppkammen på topp.
Sedan kan han fortsätta att orera i media och spinna sina konspirationsteorier.
Det passar honom bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in