Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Glad att han nämnde George Soros i debatten, två gånger också. Glad att han inte höll med Mike Pence om Ryssland och Syrien. Hon var allmänt dålig och har bara dålig policy att erbjuda.

"It's a good thing Trump isn't in charge of the law in this country." -Hillary Clinton
"Yeah, because you'd be in jail." -Donald Trump

Ja det är ju hans enda starka kort, att angripa Hillary. Är det en sån president man vill ha?

Vi vet ju att Hillary är "crooked", det behövs inte påpekas igen och igen.

F ö såg jag inte debatten inatt, men det var kul att Trump lyckades bättre än sist iaf.
2016-10-10, 11:45
Medlem
Stabskaptens avatar
Jag har själv inte tittat på debatten mellan Trump och Clinton, men de kommentarer som har kommit tyder på att den inte gick något vidare för Clinton. Till och med den utpräglat Trump-fientliga, neokonservativa och judisk-ägda tidningen Washington Post erkänner att det mesta gick Trumps väg:

Citat:
After the first surreal minutes, after the inevitable question about Donald Trump’s latest scandal, after an uncomfortable exchange more about her husband than herself, the focus of the second presidential debate at last turned to Hillary Clinton.

What about the deleted emails? The Wall Street speeches? Benghazi? And a pointed question that drove right at what many voters see as her biggest vulnerability: Is it okay for a politician to be two-faced?

Clinton handled the questions in typical fashion, offering lengthy answers that may have sounded better to her than they did to others.

Citat:
While the first Clinton-Trump debate began with an energized Trump and ended with him being rattled by Clinton’s needling, this one began with Trump appearing unsure of what to say and discovering ways to talk Clinton down. Clinton defended policies; Trump called them disasters.

https://www.washingtonpost.com/politics/clinton-got-all-the-questions-the-gop-wanted-her-to-answer-but-to-what-end/2016/10/10/db1fa7e8-8e2b-11e6-9c85-ac42097b8cc0_story.html?hpid=hp_hp-top-table-main_clinton-1250am%3Ahomepage% 2Fstory
2016-10-10, 11:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det låter så nu ja, de kommer svänga när väl Trump tagit hem valet.

Och om han kollapsar helt och förlorar valet, vad händer då?
2016-10-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är ju hans enda starka kort, att angripa Hillary. Är det en sån president man vill ha?

F ö såg jag inte debatten inatt, men det var kul att Trump lyckades bättre än sist iaf.

Var ju exakt det man ville ha från Trump i den här debatten. Att få ner Clinton på hans nivå igen och skrämma bort de unga väljarna från henne.

Vilket han lyckades med, feministerna är det inte så mycket för Trump att göra med, men det finns en jävla massa andra grupper att skrämma bort från henne.

Tycker också att han fick in en hel del av sin politik med sänkta skatter osv.

Nu får fan wikileaks släppa en sista stor skandal så är Trump tillbaka på riktigt.
2016-10-10, 11:57
Medlem
heiss avatar
Citat:

Se den då, crooked nämnde han itne en enda gång, bad judgement däremot. Hon är köpt av wallstreet, storföretag och miljardärer, Trump lyckades brännmärka henne bäst på denna punkten tycker jag.
Hon har inget spännande att säga, dålig vänster policy samtidigt som hon är en warmonger med ryss-fobi, hennes Trump-attacker blir billiga när Trump höjer insatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om han kollapsar helt och förlorar valet, vad händer då?
Då får demokraterna och vänstern representeras av Hillary medan oppositionen växer.
Senast redigerad av heis 2016-10-10 kl. 12:03.
2016-10-10, 12:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Jag håller med. Den sjunkande kvalitén på USA:s presidenter och presidentkandidater är dock en helt annan diskussion som förtjänar en egen tråd.
Dock relevant och påpeka, nu när du gör denna jämförelse.
Den tiden på 60-talet var helt enkelt för annorlunda för att använda en sådan jämförelse.
2016-10-10, 12:18
Medlem
ziracorns avatar
Säger väl en del om deras personligheter på sista frågan: "Kan ni säga nåt positivt om den andra kandidaten?"

Häxan: "Dina barn". Stopp. Sen börjar hon babbla ett slutanförande om sin egen förträfflighet - dvs avviker från ämnet/frågan.

Trumpen: "Hon är en kämpe, ger aldrig upp - truly she is a fighter." Stopp. Han avviker inte från ämnet.

Häxan är inte klok i huvudet som människa, men såååå slipad som political elite. Hon inleder med att säga nåt "snällt" om hans kids (väldigt kort för övrigt), för att sedan berömma sig själv.
Det enda positiva med Trump hon kan nämna är hans spermier/avkomma... Cheezuz!
Senast redigerad av ziracorn 2016-10-10 kl. 12:32.
2016-10-10, 12:43
Medlem
Signaturums avatar
Tycker att Hillary borde kört över honom i denna debatten. Trump har haft en tuffare period med en dålig förstadebatt och fått en massa skit för den läkta inspelningen, något hon borde kunnat ha utnyttjat bättre.
Trump tilläts köra över henne gång på gång och tycker att den sista frågan visade på bra karaktär hos Trump, samt dålig hos Hillary.
2016-10-10, 12:45
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag fattar inte varför han hoppar på Bill Clinton. Det är ju Hillary som är presidentkandidat. Det är väl henne han skall angripa i debatten. Han verkar helt blåst vid det här laget.

Kritiken mot Hillary Clinton är att hon verbalt attackerat många av de kvinnor hennes make våldfört sig på. Att Trump tar upp detta faktum kan knappast vara fel.
2016-10-10, 12:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Se den då, crooked nämnde han itne en enda gång, bad judgement däremot. Hon är köpt av wallstreet, storföretag och miljardärer, Trump lyckades brännmärka henne bäst på denna punkten tycker jag.
Hon har inget spännande att säga, dålig vänster policy samtidigt som hon är en warmonger med ryss-fobi, hennes Trump-attacker blir billiga när Trump höjer insatsen.

Då får demokraterna och vänstern representeras av Hillary medan oppositionen växer.

Eller så fortsätter det republikanska partiet att äta upp sig självt genom att aktivt skrämma bort väljargrupper genom att närma sig Trumps retorik.

Men vad tror du händer med Trump om han förlorar?
2016-10-10, 12:52
Medlem
MartinStLouiss avatar
Svensk media har väl bara skrivit negativt om Trump, men knappt nämnt Hillarys skandaler?
2016-10-10, 12:55
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Röstade på Trump här i tråden men har nu i princip bestämt mig, Trump är inte presidentaktig.

Hans fall är nu väldigt likt Romneys förra valet. Han flaxade en del, sen läckte videos som visade sanningen bakom masken.
Troligen väntade de med avsikt tills det är 1 månad kvar. Så att folk inte skulle hinna glömma det.

Hade velat stötta Trump (anti-etablissemang) men han är helt enkelt olämplig, med sina ständiga utbrott över småsaker.

Hans vicepresidentkandidat är en bättre kandidat. Hoppas istället att GOP tar fram honom inför nästa val.

Tror du på änglar? Om inte så kommer du aldrig att se en antietablissemangs-kandidat som du gillar. Detta av två enkla anledningar:

1. Det finns inga felfria personer.
2. Mediaetablissemanget kommer använda alla knep för att sänka antietablissemangs-kandidater, av naturliga skäl.

Citat:
Jag skulle fortfarande kunna ändra mig, om något släpps som visar att Hillary är ännu värre, eller att Trump skulle göra något oväntat och bli en trevlig prick. Men man ändrar inte på djävulen så enkelt, Trump har en 50-årig karriär som mobbare.

Vilken jävla höna du är. Du lägger medvetet dina sympatier baserat på mängden negativ publicitet respektive kandidat får. En höna som påstår sig vara mot etablissemanget men bygger sina åsikter på vad etablissemanget påstår

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in