Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Och du är helt säker på att Lotta hade nekat vid ett förhör att det var Martin som tillfogat skadorna? Jag tror precis tvärtom. Hon har varit öppen med vad som pågick inför polisen. Sedan att hon drog tillbaka sin anmälan berodde nog på att hon inte kände att hon fick det stöd som hon ville ha. I fup framgår det tydligt hur hon resonerat när hon drog tillbaka sin anmälan. Det är ingen ide. Han kommer att döda mig, min hund, min familj eller mina vänner. Hon var livrädd men ärlig.
Nej du kan ha rätt, hon kanske hade ändrat sig igen, jag vet inte.
Men det är ju svårt för - en överbelastad - polismyndighet att forcera fram flera förhör när någon bestämt säger att hon inte vill. Man kan ju inte tvinga henne.
Jag vet inte vilket stöd man skulle ha gett henne för att det skulle fungerat - vilka mer resurser finns det som polisen inte använde här?
Sedan kan jag hålla med om att det är väldigt förvånande att man släpps ut efter 2/3 av ett straff - fast man har fått flera varningar och återfallsrisken bedöms som hög. Och därtill att man inte har en "övervakare" som kontrollerar att man sköter sig på Frivården. Kanske tvingas lämna drogfrihetsprover och vid minsta hint om olämpligt beteende reagerar.
Jag har nog lite naivt trott att det fungerade annorlunda.