finns de några bra för vintern runt 1000kr? student som jag är har jag inte så mycket mer att lägga tyvärr :/
Även som student ska det inte vara några problem att spara till ett par Carmina/Yanko/whatever innan kölden slår till. Har du en tusenlapp nu och inte lyckas lägga undan resten under oktober eller möjligtvis november så gör du något fel, skaffa ett extrajobb isf.
Tack för länken, hittade ett par fina C&J där som kan komplettera mina cottesmore som till min förtvivlan utgått. Vårdar mina cottesmore som om de var det sista paret skor på planeten...
Har införskaffat en svart rock och är nu på jakt efter ett par svarta skor i skinn som skall användas nu under hösten och vintern. Kravet är därmed att skorna har en gummisula och att de skall tåla lite regn/snö förutsatt att de tas väl om hand. Skorna behöver inte vara fodrade då det sällan blir särskilt kallt där jag bor (Skåne) och jag fryser ej särskilt lätt om fötterna heller. Däremot måste de som sagt tåla lite väta. Har ett par svarta skor i mocca som jag kommer växla mellan.
Om jag har förstått saken rätt skall detta inte vara ett problem med ett par kvalitetsskor i skinn?
Är det någon av dessa skor som kan antas hålla bättre kvalité än de andra och tål dessa skor användning nu under höst/vinter? Finns det andra skor ni skulle rekommendera som alternativ? Jag har tänkt mig något mellan 2000-3500 kr. Jag gillar inte skor som är "spetsiga".
Samt en sista fråga. Finns det någon affär i Malmö någon kan rekommendera då jag helst vill köpa i butik, eller åtminstone testa skor från märket jag i slutändan köper så jag vet att skorna kommer passa. Har storlek 41 i sverige (7 i UK antar jag), men det kan ju fortfarande skilja en del mellan märken.
En säljare på Åhléns hävdade att man "måste" ha iläggssula i skor från Loake. Någonting med att fånga upp fukt tror jag var skälet. Sanning eller försök till merförsäljning?