2016-10-03, 21:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Ja, och utan att det blir några synbara märken på kroppen. Jag tror inte JM haft någon större planering i något av fallen hon är anklagad för. Men hon måste väl ändå fattat att polisen skulle dyka upp dagen efter. Och att då släppa en död blöt kropp genom hus o trädgård är väl bara för mycket.

Håller inte riktigt med om detta.
OM hon tecknade livförsäkringen med sig själv som ensam förmånstagare utan hans vetskap OCH försökte förgifta honom med en injektion SAMT lyckades dränka honom vid föräldrarnas sommarstuga (utan att han hade sin mobiltelefon på sig och utan att han egentligen ville vara kvar där) - och faktiskt idag inte ens är misstänkt brottsling för något av dessa tre brott - ja då har hon planerat det väl.

Om hon dessutom är skyldig till anstiftan eller mord/mordförsök på föräldrarna där hon lejt någon - den enda dagen på jättelänge som föräldrarna var i stugan - ja då har hon nog planerat detta länge.
Citera
2016-10-03, 21:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det uppstod kanske ett bra tillfälle, helt oplanerat så att säga.

Eller så tänkte mördaren inte på att offret måste flyttas från badkaret, alla människor har inte förmågan att tänka i flera steg.
Nu vet vi ju faktiskt inte riktigt säkert att stugan rymde ett badkar, det kanske inte alls
finns i själva verket.
LGWP verkar mest gissa när han uttalar sig om det här badkaret:
"Men jag tänkte ”det är klart att de har badrum i kåken”. Du dränker honom i badkaret, där kan du dränka honom ganska lätt."

Bara från hans håll såvitt jag vet som det snackats om förekomsten av ett badkar i
sommarstugan.

Även om där nu verkligen skulle finnas ett sånt så tycker jag det är ganska tveksamt
om man låtit maken dränkas där. Eller i nåt annat badkar någon annanstans.

Kanske det när allt kom omkring rörde sig om just en "vanlig" drunkningsolycka...
Fast fan tro´t.
Citera
2016-10-03, 21:38
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu vet vi ju faktiskt inte riktigt säkert att stugan rymde ett badkar, det kanske inte alls
finns i själva verket.
LGWP verkar mest gissa när han uttalar sig om det här badkaret:
"Men jag tänkte ”det är klart att de har badrum i kåken”. Du dränker honom i badkaret, där kan du dränka honom ganska lätt."

Bara från hans håll såvitt jag vet som det snackats om förekomsten av ett badkar i
sommarstugan.

Även om där nu verkligen skulle finnas ett sånt så tycker jag det är ganska tveksamt
om man låtit maken dränkas där. Eller i nåt annat badkar någon annanstans.

Kanske det när allt kom omkring rörde sig om just en "vanlig" drunkningsolycka...
Fast fan tro´t.
Många seniorer har svårt att ta sig i och ur ett badkar, och har därför inget. Att det finns ett badkar är en gissning från LGWP. Det borde vara lika lätt, om inte lättare att locka eller tvinga Aki ner till bryggan som att locka eller tvinga honom in i huset, och nog förefaller det lättare att dränka honom på fyndplatsen än i ett badkar och sedan bära ner honom i sjön. Men osvuret är bäst. Fossmo åtalades för mord på sin första fru, men friades.
Citera
2016-10-03, 22:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Många seniorer har svårt att ta sig i och ur ett badkar, och har därför inget. Att det finns ett badkar är en gissning från LGWP. Det borde vara lika lätt, om inte lättare att locka eller tvinga Aki ner till bryggan som att locka eller tvinga honom in i huset, och nog förefaller det lättare att dränka honom på fyndplatsen än i ett badkar och sedan bära ner honom i sjön. Men osvuret är bäst. Fossmo åtalades för mord på sin första fru, men friades.
Ja, precis.
Och sen ska man tänka på att det fanns två små barn närvarande i stugan också.
Tvillingarna på 2 år, parets gemensamma barn.
Låt oss nu anta att det verkligen fanns ett badkar:
Tänk då om nåt av barnen plötsligt dök upp och såg att morsan med eventuell medhjälpare
höll på att ta död på pappan genom att dränka honom...kanske inte värt att riskera nåt sånt...
Eller råkade se när man skulle forsla ut en död kropp ur sommarhuset.

Bättre att undvika sånt.
Citera
2016-10-03, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, precis.
Och sen ska man tänka på att det fanns två små barn närvarande i stugan också.
Tvillingarna på 2 år, parets gemensamma barn.
Låt oss nu anta att det verkligen fanns ett badkar:
Tänk då om nåt av barnen plötsligt dök upp och såg att morsan med eventuell medhjälpare
höll på att ta död på pappan genom att dränka honom...kanske inte värt att riskera nåt sånt...
Eller råkade se när man skulle forsla ut en död kropp ur sommarhuset.

Bättre att undvika sånt.

Det fanns kanske lås på innerdörrarna, att låsa in småbarn i ett rum kan inte vara svårt, inte heller att låsa dörren till badrummet, värre saker har hänt, folk kan vara grymma mot små barn.
Citera
2016-10-03, 22:09
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Javisst men inte ensam. Att lasta 85 kilo död människokropp i en skottkärra skulle generera scener som gjorda för Dolda Kameran.

Lägg liket på rygg på en plan yta typ ett golv. Ta tag om likets vrister och dra dem över dess huvud så långt det går. Då ligger liket med skulderbladen och tåspetsarna i golvet. Kör in skottkärran så långt det går i upprest läge och låt den stå så. Med en fot på nedre delen utav skottkärran lyfter man en fot i taget mot handtagen på kärran och fixerar liket här. En smått begränsad hävning i detta läge resulterar att liket ligger snyggt och prydligt i en skottkärra. Så brukar jag göra men det finns säkert andra varianter.
Citera
2016-10-03, 22:21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Lägg liket på rygg på en plan yta typ ett golv. Ta tag om likets vrister och dra dem över dess huvud så långt det går. Då ligger liket med skulderbladen och tåspetsarna i golvet. Kör in skottkärran så långt det går i upprest läge och låt den stå så. Med en fot på nedre delen utav skottkärran lyfter man en fot i taget mot handtagen på kärran och fixerar liket här. En smått begränsad hävning i detta läge resulterar att liket ligger snyggt och prydligt i en skottkärra. Så brukar jag göra men det finns säkert andra varianter.
Men brukar dina lik klara sig utan yttre skador/märken?
Citera
2016-10-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller inte riktigt med om detta.
OM hon tecknade livförsäkringen med sig själv som ensam förmånstagare utan hans vetskap OCH försökte förgifta honom med en injektion SAMT lyckades dränka honom vid föräldrarnas sommarstuga (utan att han hade sin mobiltelefon på sig och utan att han egentligen ville vara kvar där) - och faktiskt idag inte ens är misstänkt brottsling för något av dessa tre brott - ja då har hon planerat det väl.

Om hon dessutom är skyldig till anstiftan eller mord/mordförsök på föräldrarna där hon lejt någon - den enda dagen på jättelänge som föräldrarna var i stugan - ja då har hon nog planerat detta länge.
Jag respekterar din åsikt, men i mina ögon ser det du räknar upp jävligt kaotiskt ut. Att det i sexskandalen ringdes hot från hennes egen telefon, att hon använde sin egen (företagets) bil vid mordet o mordförsöket, att hon för andra har uttalat att hon ska bränna ner stugan o hänga maken i ett träd är inget som jag uppfattar som speciellt analytiskt. Sen vet vi ju inte hur mycket som är sant. Men stämmer bilden jag har av henne har hon och älskling garanterat lämnat spår efter sig som gott o väl räcker till fällande vid mordet på pappan. Kanske klarar hon sig från mordet på maken, men då är det enl mig inte på grund av skicklighet.
Citera
2016-10-03, 23:12
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Haha,, såg det liksom framför mig medan jag läste

Ja måtte det finnas andra varianter för den du beskriver lär inte fungera förrän likstelheten är "lagom" utvecklad, och knappast ens då. Såtillvida att inte liket var med på noterna och hjälpte till förstås.
Citera
2016-10-03, 23:29
Medlem
Citat:

Ja måtte det finnas andra varianter för den du beskriver lär inte fungera förrän likstelheten är "lagom" utvecklad, och knappast ens då. Såtillvida att inte liket var med på noterna och hjälpte till förstås.
Är det inte svårt att få upp honom ur badkaret? Dom/den lär ju inte ha haft tillgång till någon lift. Klädde den eller de på honom då efter badet . Troligen så badade han väl inte med kläderna på.
Citera
2016-10-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Jag respekterar din åsikt, men i mina ögon ser det du räknar upp jävligt kaotiskt ut. Att det i sexskandalen ringdes hot från hennes egen telefon, att hon använde sin egen (företagets) bil vid mordet o mordförsöket, att hon för andra har uttalat att hon ska bränna ner stugan o hänga maken i ett träd är inget som jag uppfattar som speciellt analytiskt. Sen vet vi ju inte hur mycket som är sant. Men stämmer bilden jag har av henne har hon och älskling garanterat lämnat spår efter sig som gott o väl räcker till fällande vid mordet på pappan. Kanske klarar hon sig från mordet på maken, men då är det enl mig inte på grund av skicklighet.

Det är såklart att de lämnat spår efter sig, finns säkert massa spår i sommarstugan och i bilen.
Polisens kriminaltekniker har säkert hittat massa i stugan, och i bilen av spår och dna, bevis.
Hon är ganska rökt som jag ser det för mordet på sin pappa och och mordförsöket på sin mamma.
Svårare och säga om exmannens drunkning om det är mord.

Motivet är ekonomiskt men hon kommer inte ärva en krona om hon mördat sin far, inga försäkringspengar heller efter exmannen.
Citera
2016-10-04, 00:03
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Testa. Det finns väl någon i din närhet som ställer upp. Du behöver ju inte slå ihjäl dem ju. Likstelheten, Rigor Mortis, lär inte behövas i denna sitsen. Har du gjort lumpen före nittiotalet så vet du vad jag talar om. Att flytta liket skulle inte vara några bekymmer för några hyfsat kraftiga typer. Jag skulle med all säkerhet klara det för egen maskin men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in