Citat:
Ursprungligen postat av
introverto
Du tycker att Martin ser ut som en frisk och sund människa? Skönt att du är fördomsfri i alla fall
Jaså, du har inte läst sms-tömningen men tycker dig ha rätten att välja åt mig hur jag upplevde läsningen av dem?
Ja, fast nu är det ju lite svårt att rätta till den saken i efterhand. Att ändra lagarna är och ska vara en långdragen process, och i vilken riktning lagarna ändras avgör vi genom valsedeln.
Men såvitt jag kan se så har gällande lagstiftning tillämpats i Martins fall. Vad mer kan samhället göra menar du?
Förklara gärna exakt vad du tycker är osunt i Martins utseende, enbart baserat på den bilden.
Är det tatueringarna? Eller att han har rakat huvud och begynnande flint? Är det att han tränade mycket?
Jag har en kusin som är närmare 2 meter lång och ganska vältränad. Ofta rakat huvud. (Inga synliga tatueringar dock). Han är värdens snällaste. Har aldrig begått grova brott eller slagit någon. Försvarat andra vid flera tillfällen dock. Han har jobb och ordnat liv.
Därför blir jag faktiskt lite förnärmad när folk antyder att en sånt utseende ser "osunt" ut. Hur sund ser en blek, finnig nörd ut som sitter framför datorn hela dagarna?
Självklart ska man vara vaksam, och det var uppenbarligen inte Lotta. Men man kan inte enbart gå på en bild.
Men som sagt, beskriv gärna vad som är så "hemskt" med bilden.