2016-10-01, 12:39
Medlem
Sunimods avatar
"Råttorna har invaderat Stockholm. Det kryllar av dem. De är överallt."

Ja uppenbarligen har Stockholm stora problem med skadedjur som nu finns i gigantiska mängder.

Kan detta vara kopplat till kraftigt ökad mängd av tiggare och invandrare som lever vid sidan av samhället i otillåtna bosättningar?
Matrester som slängs och inte tas om hand på vanligt sätt med soptunnor som töms.

"Det dräller av råttor i huvudstaden
Och det kan man förstås fråga sig.
Det finns hur mycket råttor som helt i Stockholm.
Minst lika många som det finns människor. En del säger att det är tre gånger fler men ingen har hunnit räkna. Det är som ett isberg, man ser bara en bråkdel av de råttor som finns i vår omedelbara närhet."

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23581606.ab
Citera
2016-10-01, 13:08
Avslutad
En sak som jag har funderat på, var är alla råttor under tiden som de inte "invaderar" städer? Långt ute i skogen eller i avloppssystemen?

Och ja, Stockholm har invaderats av råttor - på flera sätt!

Är nog bara en tidsfråga innan folk blir smittade med sjukdomar som dessa små liven bär med sig.
Citera
2016-10-01, 14:06
Bannlyst
De finns väl inte i innerstaden, där bor eliten ju, dom som har skapat eländet....
Citera
2016-10-01, 14:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Och ingen skriver vad det beror på, zigenarpackets nedskräpning och bajsande har skapat förutsättningar för råttorna som om vi tog oss till baka till 1700-talet.
Citera
2016-10-01, 14:23
Avstängd
dacks avatar
Det var ju råttorna som sped med sig pest sjukdomar som digerdöden lungsot böldpest mm undet medeltiden då var tredje person dog i hela Europa blev man smittad så fanns det inget botemedel.

Även parasiter och kvalster har ju ökat betydligt i och med svenskarnas ökade resor till länder utanför Europa.
Citera
2016-10-01, 14:28
Medlem
0.999...s avatar
Är det brunråttor vi pratar om?
Citera
2016-10-01, 14:43
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...

Om vi ska lyssna på Cecilia Hagen och Anne Ramberg så är det vi som inte stöder den förda invandringspolitiken som är brunråttor.
Men vi slår tillbaka! Se min signatur.

De små (nåja, det varierar) pälsklädda söta gnagarna översvämmar oss just nu. För oss som bor söder om Slussen där schaktningar och sprängningar sker under ombyggnaden så är det råttinvasion.
Det beror dels på att de får söka sej upp från sina söndersprängda boplatser och dels pp att det gift man använt för att avliva dem inte längre får användas.

Personligen ser jag hellre i råttor än tiggare på mina gator och tycker det är djurplågeri att ge dem gift.
Det satt en så stor råtta att jag trodde det var en bäver på bakgården. Den var söt men väste åt mej.
Citera
2016-10-01, 15:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...

Ja det är riktiga råttor och inte möss

"En ögonblickbild från centrala Stockholm:
Två tanter, turister från Bratislava i Slovakien, släntrar förbi på Västra Järnvägsgatan.
De går förbi bänken där ett par uteliggare brukar hålla till.
Då rycker de till, stapplar bakåt och ser först förfärade ut. Sen spyfärdiga.
Jag, som är på väg till kiosken på hörnet för att köpa något gott, stannar upp och följer deras blick in i det lilla buskaget.
Buskarna verkar närmast levande. Men det är inte buskaget som rör sig. Det är råttorna som härjar omkring därinne.
Först ser jag kanske 20 stycken. Men sen blir de raskt fler. Och fler och fler.
Några pippar glatt med varandra för att säkra återväxten.
Jag har aldrig sett något liknande.
– Vad är det för svinstia vi kommit till, säger en av tanterna"

Ja Stockholm får rejält med skit nu från alla håll.
Krävs krafttag för att få ordning på skiten och återfå normalt läge igen.
Citera
2016-10-01, 15:21
Medlem
Mad monks avatar
Det är väl på tiden att även tokholm får ta sin andel av dessa råttor.

Givetvis är de sk. romernas fel att detta kunnat ske och PK-elitens ovilja att göra något åt dessa sanitära olägenheter till läger de har överallt.
Senast redigerad av Mad monk 2016-10-01 kl. 15:28.
Citera
2016-10-01, 15:24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Och ingen skriver vad det beror på, zigenarpackets nedskräpning och bajsande har skapat förutsättningar för råttorna som om vi tog oss till baka till 1700-talet.

Nej, elefanten i rummet får inte ens nämnas eller antydas. Självklart finns där samband. Jävla PK-pack som fortsätter göra att de kan skita ner och svina sig.
Citera
2016-10-01, 15:31
Medlem
Ziggisar har ofta "picnick" mitt i stan - och de städar aldrig efter sig. Man går vidare till ett rent ställe.

Dessa matrester och avföring som Zigenarna ALLTID lämnar efter sig är väldigt gynnsamt för djur som tex fåglar och råttor.

Göteborg är också proppfullt med Zigenare/råttor - man kan föra i BEVIS att där det finns zigenare där finns det onormalt mycket råttor - och så var det med den saken.
Citera
2016-10-01, 15:40
Medlem
Sunimods avatar
Ja visst är det tragiskt när vi inte kan värja oss mot varken råttor, zigenare eller olagliga invandrare.

Vissa tror det är enklare att integrera en brunråtta i samhället än en zigenare eller kriminella gatubarn (läs ungdomar).

Men hur i hela friden kan man släppa det så långt, så att det blir ett allvarligt sanitärt problem?

Stockholmare, ett tag trodde jag ni var ett tufft gäng som visste hur man skulle se till att det är ordning och reda på gator och torg. Men vad har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in